پرشین اپلای

بهترین دانشگاههای هلند

بهترین دانشگاههای هلند 2 سال قبل
المیرا وفادار المیرا وفادار - کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات

بهترین دانشگاه‌های هلند

از زمان‌های گذشته تا به امروز همیشه افرادی در سراسر جهان و همچنین به ویژه در ایران بوده‌اند که به دنبال تحصیل در دانشگاه‌های کشورهای خارجی مخصوصا در دانشگاه‌های معتبر اروپایی هستند.

آرزوی بیشتر جوانان ایرانی داشتن مدرک دانشگاه‌های معتبر اروپایی و آمریکایی مثل ام‌آی‌تی، آکسفورد، کمبریج و… است و در این بین شاید کمتر اسم دانشگاه‌های هلند مثل دلفت، آمستردام، لیدن، روتردام و خیلی از دانشگاه‌های معتبر هلندی به گوش شما خورده باشد؛ دانشگاه‌هایی که هم از رتبه خوبی در بین دانشگاه‌های جهانی برخوردار هستند و هم از امکانات عالی آموزشی و تحصیلی خوبی دارند.

علاوه بر این شرایط پذیرش در این دانشگاه‌ها خیلی آسان‌تر از دیگر دانشگاه‌های اروپایی است. در این مقاله قصدداریم به شما برترین دانشگاه‌های هلند را معرفی کنیم.

دانشگاه دلفت (Delft University)

دانشگاه دلفت هلند معتبرترین دانشگاه در کشور هلند است که یک دانشگاه علوم فناوری است و مخصوص رشته‌های مهندسی می‌باشد. این دانشگاه بیش از ۱۸۹۰۰ دانشجو در رشته‌های مختلف دارد که تقریبا ۵۶۰۰ نفر از دانشجوهای آن دانشجوهای بین‌المللی هستند و این آمار نشان دهنده پذیرش حداکثری و استقبال این دانشگاه از دانشجوهای کشورهای دیگر است. این دانشگاه در بین دانشگاه‌های جهان دارای رتبه ۵۷ می‌باشد.

دانشگاه آمستردام (University of Amsterdam)

دانشگاه آمستردام در سال ۲۰۲۱ دومین دانشگاه برتر هلند و ۶۱امین دانشگاه برتر جهان می‌باشد. این دانشگاه دارای ۵۹ رشته و دوره تحصیلی در مقطع لیسانس و ۱۳۳ رشته در مقطع فوق‌لیسانس می‌باشد.

شاید برای شما هم جالب توجه باشد که فارق‌التحصیلان این دانشگاه ۶ بار موفق به دریافت جایزه نوبل شده‌اند. اگر قصد تحصیل در رشته‌های پزشکی، علوم سیاسی، حقوق، هنر، علوم اجتماعی و یا اقتصاد را دارید دانشگاه آمستردام می‌توانید یکی از بهترین گزینه‌های تحصیلی برای شما باشد.

دانشگاه و مرکز تحقیقات واخنینگن (Wageningen University and Research)

با بهترین دانشگاه در زمینه علوم‌کشاورزی آشنا شوید. به جرات می‌توان گفت این دانشگاه رتبه یک علوم زمین و کشاورزی در جهان است. رتبه کلی این دانشگاه در بین تمامی دانشگاه‌های جهان ۱۱۶ می‌باشد.

دانشگاه واخنینگن سالانه حدود ۱۴۰۰۰ دانشجو دارد که ۴۰۰۰ نفر از این دانشجوها، دانشجوهای بین‌المللی هستند. سابقه تدریس در حوزه کشاورزی در شهر واخنینگن هلند به سال ۱۸۷۶ میلادی برمی‌گردد و تاسیس دانشگاه واخنینگن در سال ۱۹۱۸ بوده است. این دانشگاه در حوزه علوم زمین و کشاورزی علاوه بر داشتن مقطع لیسانس و فوق‌لیسانس دوره دکتری تخصصی نیز برگذار می‌کند و هرساله دانشجویانی را از خود هلند و سراسر جهان جذب و پذیرش می‌کند.

دانشگاه صنعتی آیندهوفن (Eindhoven university of Technology)

دانشگاه آیندهوفن در بین دانشگاه‌های هلند جایگاه چهارم و رتبه ۱۲۰ جهانی را در سال ۲۰۲۱ کسب کرده است. بعد از دانشگاه دلفت این دانشگاه بهترین دانشگاه صنعتی کشور هلند است.

 

این دانشگاه سالانه نزدیک به ۱۱۰۰۰ دانشجو دارد که نزدیک به ۱۸۰۰ نفر از دانشجوهای آن بین‌المللی هستند. این دانشگاه  در حوزه مهندسی کامپیوتر و IT از معتبرترین دانشگاه‌ها می‌باشد. در همین راستا دانشگاه فنی آیندهوفن موفق به اخذ عنوان جامعه هوشمند در Brainport شد.

دانشگاه اوترخت (Utrecht university)

دانشگاه اوترخت یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین دانشگاه‌های هلند است. قبولی در این دانشگاه به علت پذیرش تعداد زیاد دانشجو کمی ساده‌تر از دیگر دانشگاه‌های هلند است. این دانشگاه در حال حاضر ۳۴۰۰۰ دانشجو دارد که ۵۰۰۰ نفر از این دانشجوها دانشجوهای کشورهای دیگر و بین‌المللی هستند.

رتبه این دانشگاه در بین دانشگاه‌های جهان بعد از آیندهوفن در رتبه ۱۲۱ قرار گرفته است. از مزایای تحصیل در این دانشگاه همین بس که ۱۲ نفر از برندگان جایزه نوبل در این دانشگاه تحصیل کرده اند.

دانشگاه لیدن (Leiden university)

دانشگاه لیدن قدیمی‌ترین دانشگاه هلند است که در شهر لیدن هلند می‌باشد. دانشگاه لیدن بیش از ۴۴۳ سال قدمت دارد. این دانشگاه در سال ۱۵۷۵ تاسیس شده که قدیمی‌ترین دانشگاه هلند و جزو اولین دانشگاه‌های اروپا محسوب می‌شود. دانشگاه لیدن با ۶ دانشکده پذیرای دانشجویان بین‌المللی با برگذاری ۱۵۰ دوره مختلف می‌باشد.

کتابخانه دانشگاه لیدن یکی از بزرگترین کتابخانه‌ها و جامع‌ترین کتابخانه‌های هلند است. این کتابخانه در خود بیش از ۵ میلیون و دویست هزار جلد کتاب و پنجاه هزار مجله را جای داده است.  این دانشگاه محل تحصیل افراد مشهور و بزرگی چون رنه دکارت و کنستانتین هویخنس بوده. از جمله رشته‌هایی که در این دانشگاه تدریس می‌شوند به رشته‌های علوم‌کاربردی، علوم زیستی، پزشکی، حقوق بین‌الملل و نجوم اشاره کرد.

دانشگاه خرونینگن (University of Groningen)

دانشگاه خرونینگن هفتمین دانشگاه در بین دانشگاه‌های هلند و ۱۲۸امین دانشگاه برتر جهان می‌باشد. این دانشگاه را می‌توان به نام دانشگاه اولین‌ها شناخت زیرا اولین دانشجوی دختر در کشور اروپا در این دانشگاه تحصیل کرده‌است؛

اولین استاد زن در این دانشگاه شروع به تدریس کرده‌است و همچنین اولین فضانورد هلندی فارق‌التحصیل این دانشگاه بوده و علاوه بر تمام این‌ها اولین رئیس بانک مرکزی اروپا فارق‌التحصیل همین دانشگاه می‌باشد. از سال ۱۶۱۴ که سال ساخت این دانشگاه است بیش از ۲۰۰۰۰۰ هزار دانشجو از این دانشگاه فارق‌التحصیل شده‌اند.

دانشگاه ارسموس روتردام(Erasmus University Rotterdam)

دانشگاه ارسومس روتردام دارای رتبه هشتم بین دانشگاه‌های داخلی هلند و رتبه ۱۹۷ بین دانشگاه‌های جهانی را دارد. برخی از دروس این دانشکده به زبان هلندی تدریس می‌شوند ولی نگران این موضوع نباشید زیرا برای دانشجوهای بین‌المللی نیز کلاس‌ها به زبان بین‌الملل هم برگذار خواهد شد ولی اگر قصد تحصیل در این دانشگاه را دارید بهتر است کمی زبان هلندی هم بدانید.

حوزه‌های تدریسی این دانشگاه با ۶ دانشکده دارای چهار حوزه‌ی مدرسه بهداشت (رشته‌های پزشکی)، مدرسه ثروت (رشته‌های حقوق)، مدرسه حکومتداری (رشته‌های علوم اجتماعی و سیاسی) و مدرسه فرهنگ (رشته‌های تاریخ و هنرهای تجسمی و فلسفه) می‌باشد.

دانشگاه توئنته (University of Twente)

 

دانشگاه توئنته یک دانشگاه فنی مهندسی می‌باشد که دارای رتبه ۱۹۸ جهانی است. این دانشگاه در بین دانشگاه‌های داخلی هلند دارای رتبه ۸ می‌باشد. همچنین از ویژگی‌های این دانشگاه می‌توان گفت همکاری مستقیمی با دانشگاه‌های دلفت و آیندهوون دارد. این دانشگاه نیز همانند دیگر دانشگاه‌ها پذیرای دانشجوهای بین‌المللی می‌باشد.

دانشگاه نایمخن (Radboud University Nijmegen)

اما اخرین دانشگاه از ده دانشگاه برتر دانشگاه‌های هلند دانشگاه نایمخن است که ۲۱۰۰۰ دانشجو دارد. این دانشگاه در بین دانشگاه‌های جهان رتبه ۲۱۴ را دارد .

کلام پایانی

اگر شما هم قصد تحصیل در کشورهای اروپایی را دارید دانشگاه‌های کشور هلند نیز می‌توانند جزو بهترین گزینه‌ها باشند. این دانشگاه‌ها سالانه تعداد زیادی دانشجوی بین‌المللی را پذیرش می‌کنند و همچنین تعداد زیادی از جوانان اهل گوشه و کنار جهان از این دانشگاه‌ها فارق‌التحصیل می‌شوند.

در این راستا  موسسه پرشین اپلای تمامی نیازهای شما برای پذیرش در یک دانشگاه اروپایی را هموار می‌کند. برای یک تحصیل رویایی در کشورهای اروپایی به بخش تماس با ما مراجعه کنید و با کارشناسان تماس حاصل فرمایید.


chat