پرشین اپلای

مهاجرت به ایتالیا 2021 | بررسی جامع شرایط، هزینه و قوانین

مهاجرت به ایتالیا 2021 | بررسی 2 سال قبل
المیرا وفادار المیرا وفادار - کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات

مهاجرت به ایتالیا 2021 | بررسی جامع شرایط، هزینه و قوانین

شرایط مهاجرت به ایتالیا، اقامت ایتالیا از طریق تحصیل، مهاجرت کاری به ایتالیا و شرایط مهاجرت از طریق ازدواج به کشور ایتالیا را در این مقاله به شکل تخصصی مورد بررسی قرار خواهیم داد. آیا از شرایط مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری خبر دارید؟ مهاجرت به ایتالیا از طریق پناهندگی چه خطراتی دارد؟ اخذ تابعیت کشور ایتالیا نیازمند داشتن چه شرایطی است؟ برای یافتن پاسخ این سوالات شما می توانید با ما در ادامه این مقاله همراه باشید. همچنین برای یافتن پاسخ دیگر سوالاتتان شما می توانید به دیگر مقاله های موجود در زمینه شرایط مهاجرت به ایتالیا که در سایت موسسه پرشین اپلای موجود است مراجعه نمایید و یا با تماس با شماره تلفن های موسسه از مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان ما بهره مند گردید

شرایط مهاجرت به ایتالیا و شرایط عمومی آن

جمهوری ایتالیا کشوری است واقع در اروپای جنوبی که از اصلی ترین قدرت های اقتصادی در دنیا و همچنین هشتمین کشور در بین کشور های دنیا از لحاظ تولید نا خالص داخلی محسوب می شود. ایتالیا از شبه جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردنی در دریای مدیترانه تشکیل شده است. پایتخت کشور ایتالیا شهر تاریخی رم می باشد. جمعیت کشور ایتالیا حدود 60 میلیون نفر به شمار می رود و اکثریت آن ها دین مسیحی دارند. واحد پول کشور ایتالیا در گذشته لیر ایتالیا بود اما در حال حاضر تمامی خرید و فروش ها و مبادلات با واحد پولی یورو صورت می گیرد. نوع حکومت کشور ایتالیا جمهوری بوده و زبان رسمی مردم این کشور ایتالیایی می باشد. در تصویر زیر اطلاعات مهمی در مورد ایتالیا تقدیم حضورتان شده است.

کشور ایتالیا توانسته رتبه پنجم پر جمعیت ترین کشور در بین کشور های اروپا را کسب کند و به عنوان بیست و سومین کشور پر جمعیت در دنیا محسوب می گردد. سالانه افراد زیادی به علت شرایط اقتصادی خوب این کشور به ایتالیا مهاجرت می کنند به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله شرایط مهاجرت به ایتالیا را برای آن دسته عزیزانی که در فکر اقدام به مهاجرت به ایتالیا هستند را مورد بررسی قرار دهیم.

شرایط مهاجرت به ایتالیا از طریق کار

یکی از راه های مهاجرت به کشور ایتالیا که امروزه به دلیل پیشرفته بودن اقتصاد ایتالیا بسیار پر طرفدار واقع شده مهاجرت به ایتالیا از طریق کار در این کشور می باشد که در ادامه این نوع از شرایط مهاجرت به ایتالیا را مورد بررسی قرار خواهیم داد. مهاجرت کاری به ایتالیا و اخذ ویزای کاری این کشور برای متقاضیان ایرانی از طریق داشتن پیشنهاد کاری از کارفرمایی معتبر در ایتالیا انجام می شود اما به طور کلی شرایط پیچیده ای برای کارفرما وجود دارد تا بتواند فردی بین المللی را استخدام نماید. کارفرما باید ابتدا آگی شغلی خود را در کشور ایتالیا به شکل عمومی اعلام نماید و پس از گذشت مدت زمان 3 ماه در صورتی که فرد مورد نظر خود را پیدا نکرد باید این آگهی را در کشور های عضو اتحادیه اروپا اعلام نماید. پس از گذشت 3 ماه از اعلام عمومی این آگهی در صورتی که فرد مورد نظر کارفرما پیدا نشد استخدام کارفرما می تواند فردی بین المللی برای برای این شغل استخدام نماید.

در ادامه نرخ بیکاری کشور ایتالیا را در سال های اخیر مشاهده می نمایید که تقریبا 10 درصد می باشد که در مقایسه با دیگر کشور های اروپایی همچون آلمان و اتریش بالا می باشد. توجه داشته باشید که هر قدر نرخ بیکاری یک کشور پایین تر باشد به معنای بهتر بودن وضعیت اقتصادی آن کشور و همچنین بالاتر بودن شانس متقاضی برای یافتن کار مورد نظر خود می باشد.

شرایط مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل

یکی دیگر از راه های پر طرفدار مهاجرت به کشو ایتالیا از راه تحصیل می باشد که در ادامه به شرایط مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل می پردازیم. از دلایل پر طرفدار بودن این روش می توان به اخذ ویزای شنگن و بورسیه های تحصیلی ایتالیا از دانشگاه های این کشور اشاره کرد.تحصیل در ایتالیا برای کودکان از سن 3 سالگی و در مهد کودک آغاز می شود و از سن 6 تا 11 سالگی کودکان در مدارس ابتدایی در کشور ایتالیا به تحصیل می پردازند. بعد از پایان دوران ابتدایی و از سن 11 تا 14سالگی کودکان در دوره متوسطه اول و از 14 تا حدود 17سالگی کودکان در دوره دوم متوسطه سپری می شود.تحصیل در ایتالیا برای کودکان از سن 6 تا 16 سالگی اجباری می باشد و در صورتی که بتوانند در دروس خود موفق عمل کنند می توانند به مقاطع تحصیلی بعدی همچون کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز راه یابند

 جدول میزان شهریه چند مورد از مدارس معروف ایتالیا

نام مدرسه

شهریه

مدرسه CCI

ترمی ۱۶۰۰۰ هزار یورو

مدرسه لوئیس

سالانه ۸۵۰۰ تا ۱۳۲۰۰ یورو

مدرسه ناپل ISN

ماهانه ۴۴۸ تا ۹۶۴ یورو

مدرسه تورین

سالانه ۶۴۰۰ تا ۱۲۲۵۰ یورو

بعد از تحصیل در مدارس افراد می توانند وارد دانشگاه های این کشور شوند. اولین مقطع پس از اخذ دیپلم مقطع کارشناسی می باشد که اکثرا به زبان ایتالیایی تدریس می شود اما تحصیل به انگلیسی نیز در دانشگاه های ایتالیا امکان پذیر می باشد. اغلب دانشگاه های ایتالیا آزمون ورودی دارند که متقاضی باید نمره کافی را در آن ها به دست آورد تا بتواند وارد دانشگاه شود. مقطع کارشناسی 4 سال زمان می برد و متقاضی باید مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره 6 یا مدرک زبان ایتالیایی B2 داشته باشد. پس از این مقطع دانشجو می تواند در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل نماید که حدودا 2 سال زمان می برد و تحصیل در این مقطع به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی امکان پذیر می باشد. از مدارک مورد نیاز این مقطع می توان به مدرک آیلتس 6.5 یا مدرک زبان ایتالیایی B2 اشاره کرد.

بعد از اتمام مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می تواند وارد مقطع دکتری گردد که از لازمه های آن داشتن سوپروایزر یا استاد راهنما و همچنین داشتن رزومه علمی قوی و مقالات معتبر پژوهشی می باشد. همچنین مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره 7 به بالا برای ورود به این مقطع لازم است. در ادامه توجه شما عزیزان را به چند دانشگاه رنک بالای ایتالیا جلب می نماییم.

دانشگاه

رنک جهانی

دانشگاه دی بولونیا

۱۱۶

دانشگاه دگلی استودی دی روم

۱۴۳

دانشگاه دگلی استودی دی میلان

۱۵۲

دانشگاه دگلی استودی دی پادووا

۱۷۷

دانشگاه دی پیزا

۱۸۵

دانشگاه دگلی استودی دی تورینو

۲۱۳

دانشگاه دگلی استودی دی ناپولی فدریکو

۲۳۵

دانشگاه پلی تکنیک میلان

۲۶۱

دانشگاه دگلی استودی دی فیرنزه

۲۶۹

دانشگاه دگلی استودی دی جنووا

۳۴۴

همچنین از بورسیه های تحصیلی معروفی که در کشور ایتالیا به دانشجویان برتر اعطا می گردد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نام بورسیه

مبلغ

بورسیه DSU

ماهیانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ یورو

بورسیه دانشگاه پاویا

تا سقف ۸۰۰۰ یورو

بورسیه دانشگاه ITN

۴-۳ هزار یورو

بورسیه دانشگاه Trieste

ماهیانه ۴ تا ۷ هزار یورو

شرایط مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در ایتالیا یکی دیگر از راه های مهاجرت به این کشور است که در ادامه به شرایط مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری خواهیم پرداخت. سرمایه گذاری از این طریق به دو شکل ثبت شرکت و کار آفرینی انجام می شود. تاریخی بودن ایتالیا باعث شده تا سالانه توریست های مهاجر زیادی به این کشفر سفر کنند به همین دلیل سرمایه گذاری در کشور ایتالیا پتانسیل رشد بالایی دارد. پروسه ثبت شرکت در ایتالا بین 10 ماه تا یک سال زمان می برد و فرد باید در طی پروسه ثبت شرکت سه بار به ایتالیا سفر کند تا بتواند مدارک لازم را در زمان مقرر شده ارائه نماید. از مدارک مورد نیازی که برای ثبت شرکت در ایتالیا باید به مقامات مربوطه در این کشور ارائه شود می توان به مدارک زیر اشاره کرد:

مدارک هویتی مثل پاسپورت

1.      بیزیمس پلن یا طرح تجاری ثبت شرکت که توسط اداره مهاجرت کشور ایتالیا تائید شده باشد

2.      پرینت حساب از بانک که نشان دهنده تمکن مالی متقاضی است

3.      گواهی های پزشکی لازم

اقامت خود حمایتی ایتالیا

یک نوعی از اقامت در ایتالیا وجود دارد که بدون توجه به سن، سطح زبان و تحصیلاتتان، به شما اجازه ورود و اقامت در ایتالیا را می دهد، ین نوع اقامت تمکن مالی یا خودحمایتی ایتالیا نامیده می شود. روش خودحمایتی ایتالیا بدین گونه می باشد که شخص با استفاده از دارایی های خود می تواند اجازه اقامت در ایتالیا را کسب نماید میزان مبلغی که باید در حساب شخص متقاضی وجود داشته باشد 31 هزار یورو می باشد که به ازای اضافه شدن هر یک از اعضای خانواده به پرونده مبلغی اضافه می گردد. در این نوع اقامت شخص می بایست در حدود 38,000 یورو به ازای فرد اصلی و همسر و حدود 2،000 یورو به ازای هر فرزند به صورت سالانه تامین نماید. اگر متقاضی 3 ماه از سال را در ایتالیا ساکن باشد می تواند برای اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور اقدام نماید.

شرایط مهاجرت به ایتالیا و اخذ تابعیت از طریق تولد

یکی دیگر از راه های مهاجرت به کشور ایتالیا از طریق تولد در این کشور می باشد. به طور کلی تمامی کشور های دنیا برای اعطای تابعیت به فرزندان از دو سیستم با نام های خاک و خون تبعیت می کنند. کشور ایتالیا مثل اغلب کشور های دیگر اروپایی از سیستم خون برای کودکان متولد شده استفاده می کند یعنی در صورتی به کودک تابعیت کشور ایتالیا اعطا می گردد که پدر او تبعه ایتالیا باشد. همچنین در صورتی که مادر کودک تبعه ایتالیا باشد اگر کودک بعد از تاریخ 1 ژانویه سال 1948 میلادی متولد شده باشد می تواند تابعیت این کشور را اخذ کند. البته کودکانی که از پدر و مادری نامشخص هستند و در ایتالیا متولد شده اند نیز می توانند تابعیت کشور ایتالیا را اخذ نمایند. شرایط مهاجرت به ایتالیا از طریق تولد بسیار پیچیده است که بهتر است قبل از هر گونه اقدامی با وکیل امور مهاجرت متخصص در این زمینه مشورت نمایید.

شرایط مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج

یکی دیگر از راه هایی که برای مهاجرت به ایتالیا می توان به آن اشاره کرد مهاجت از طریق ازدواج به ایتالیا می باشد، زیرا اگر فردی با تبعه ایتالیا ازدواج کند می تواند اقامت این کشور را به دست آورد. در ادامه چند نکته مهم در رابطه با شرایط مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج که دانستن آن ها واجب می باشد را بررسی خواهیم کرد:

1.      هنگامی که متقاضی قصد ارائه درخواست را دارد و به مدت حدوداً چهل و هشت ماه بعد از ارائه درخواست ازدواج ان ها ثبت شده باشد

2.      ارائه مدارکی که ثابت کند زوج درخواست طلاق نداده اند مثلاً به شکل استشهاد

3.      ارائه مدارکی همچون شناسنامه، سند ازدواج زوج و استشهاد بسیار ضروری و لازم می باشد

توجه داشته باشید که برای درخواست تابعیت کشور ایتالیا از طریق ازدواج باید به صورت اینترنتی درخواست خود را ارائه نمایید

شرایط مهاجرت به ایتالیا از طریق پناهندگی

    مؤسسه حقوقی پرشین اپلای، هیچ گونه خدماتی در زمینه پناهندگی ارائه نمی دهد. این مطلب صرفاً جهت بالا بردن اطلاعات شما و اطلاع رسانی در خصوص خطرات و نکات مهم پناهندگی به عرض شما می رسد.

یکی دیگر از راه های مهاجرت به کشور ایتالیا مهاجرت از طریق پناهندگی به کشور ایتالیا می باشد که به علت خطرهای مالی و جانی بسیار زیادی که دارد به هیچ وجه آن را به شما توصیه نمی کنیم و تنها برای آگاهی شما از این موضوع در این قسمت از مقاله به شرایط مهاجرت به ایتالیا از طریق پناهندگی پرداخته ایم. به طور کلی پناهنده به فردی گفته می شود که در کشور خود به علت ملیت، نژاد، دین، عقاید سیاسی و یا عضویت در گروه اجتماعی خاصی ممکن است مورد آزار و اذیت قرار بگیرد به همین علت به دیگر کشور های دنیا پناهنده می شود. متقاضیان می توانند پس از آن که وارد خاک کشور ایتالیا شدند به اداره پلیس مراجعه کرده و درخواست پناهندگی به کشور ایتالیا را ارائه نمایند. پناهندگی در ایتالیا از طریق ویزاهای پناهندگی، نجات اضطراری، بشر دوستانه و زبان در خطر صورت می گیرد.

 همچنین برای پناهندگی در خاک ایتالیا متقاضیان می توانند از طریق ویزای حفاظت، ویزای حفاظت موقت و ویزای پناهگاه امن استفاده کنند. بعد از ورود به خاک ایتالیا و مراجعه به پلیس تا زمان صدور رای نهایی درباره فرد، متقاضی باید در پناهگاه های کشور ایتالیا بماند که اکثر این پناهگاه ها شرایط مناسبی برای زندگی ندارند. در اکثر پرونده ها بعد از 5 سال از گذشت پناهندگی متقاضی در ایتالیا در صورتی که فرد مرتکب جرمی نشود می تواند برای درخواست تابعیت این کشور درخواست نماید. توجه داشته باشید که مهاجرت به ایتالیا از طریق پناهندگی به هیچ وجه توسط موسسه پرشین اپلای به علت خطر های جانی و مالی که دارد توصیه نمی گردد و هیچ گونه خدماتی به متقاضیان این روش ارائه نمی شود.

شرایط مهاجرت به ایتالیا و هزینه های زندگی در ایتالیا

یکی از موارد مهمی که باید آن را جزو شرایط مهاجرت به ایتالیا در نظر بگیریم بررسی هزینه های زندگی در کشور ایتالیا می باشد، زیرا متقاضی باید بتواند هزینه ها و مخارج زندگی در این کشور را پرداخت نماید. به طور کلی هزینه های زندگی در یک کشور بستگی به سبک و محل زندگی افراد داد اما به طور میانگین هزینه های زندگی در کشور ایتالیا بالا می باشد و متقاضیان باید حتما قبل از هر گونه اقدامی برای مهاجرت به این کشور وضعیت هزینه ها را در ایتالیا بررسی کنند. در ادامه در جدول زیر برخی از هزینه های لازم و روزمره در کشور ایتالیا را برای شما قرار داده ایم.

اقلام

هزینه بر حسب یورو

بلیط یک طرفه (حمل و نقل عمومی)

۱٫۵

تاکسی (یک کیلومتر)

۱٫۵

گازوئیل (یک لیتر)

۱٫۵۴

هزینه باشگاه (ماهیانه)

۴۷٫۰۵

هزینه انرژی (آب، برق و … )

۱۴۳٫۷۹

غذا در رستوران معمولی

۱۵

غذا در رستوران معمولی

۱

شیر (یک لیتری)

۱٫۱۱

برنج (یک کیلو)

۱٫۹۶

نان سفید (۵۰۰ گرم)

۱٫۵۱

اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر

۵۹۴

اجاره آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر

۴۴۸

خرید آپارتمان در مرکز شهر (متر)

۳۴۵۵

خرید آپارتمان در اطراف شهر (متر)

۲۱۰۵

اینترنت

۲۸

۱۲ عدد تخم مرغ

۲٫۵۷

یک کیلو سیب

۱٫۸۳

یک کیلو گوجه فرنگی

۱٫۸۷

یک کیلو سیب زمینی

۱٫۱۸

کاپوچینو

۱٫۳۴

شرایط مهاجرت به ایتالیا و اخذ تابعیت ایتالیا

همان طور که در مقاله هم به آن پرداختیم، شش روش برای مهاجرت به کشور ایتالیا وجود دارد که شرایطی که باید برای اخذ اقامت در هر کدام از آن ها عایت شود متفاوت است اما در این قسمت از مقاله سعی کرده ایم به شرایط عمومی برای اخذ تابعیت و پاسپورت ایتالیا از این روش ها بپردازیم. در اغلب روش های گفته شده فد پس از گذشت 5 سال از حضور در ایتالیا می تواند اقامت دائم این کشور را دریافت کند و بعد از 10 سال در صورت رعایت شرایطی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد می تواند برای اخذ تابعیت کشور ایتالیا درخواست خود را ارائه نماید.

از شرایط اخذ تابعیت کشور ایتالیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.      عدم ارتکاب جرم و جنایت در ایتالیا

2.      یادگیری زبان ایتالیایی

3.      ادغام در جامعه ایتالیا

4.      تبعیت از قوانین این کشور  

           

           

           

           

 

 

 

 

 

           

chat