پرشین اپلای

آیا با ویزای دانشجویی می توان به اقامت کانادا رسید؟

آیا با ویزای دانشجویی می توان 2 سال قبل
المیرا وفادار المیرا وفادار - کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات

 

آیا با ویزای دانشجویی می توان به اقامت کانادا رسید؟

برنامه های مهاجرتی برای دانشجویان بین المللی

فارغ التحصیلی از یک موسسه آموزشی تحصیلات تکمیلی در کانادا را به شما تبریک می گوییم حالا باید چه کاری انجام دهید؟

بعد از فارغ التحصیلی راههایی برای اقامت دائم شما در کانادا وجود دارد. داشتن مدرک کانادایی و تجربه کار کانادایی شما را واجد شرایط چند برنامه مهاجرتی می کند.

بعضی از برنامه ها فقط به مدرک معتبر نیاز دارند، مثل کارشناسی ارشد یا دکترا، اما داشتن تجربه کاری کانادایی یا پیشنهاد کاری فرصت های بهتری برای شما ایجاد می کند.

شما با دریافت ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی می توانید تا سه سال در هر جایی از کانادا کار کنید. شما می توانید قبل از انقضاء مجوز کاری خود برای مهاجرت اقدام کنید، اما زمانی که منتظر نتیجه اقدام خود هستید اگر مجوز کاری شما منقضی شود می توانید با مجوز کاری Bridging Open Work Permit در کانادا اقامت داشته باشید.

این نوع مجوز کاری روشی برای ادامه کار یک فرد در کانادا است در حالی که پرونده او برای اقامت دائم بررسی می شود. مهاجرانی که از طریق برنامه های مهاجرت اقتصادی کانادا اقدام کرده اند، اگر یک مجوز کاری معتبر داشته باشند که این مجوز کاری برای چهار ماه اعتبار داشته باشد، بعد از آن می توانند از مجوز BOWP استفاده کنند.

دانشجویان بین المللی که دوره تحصیلات تکمیلی با شرایط بالا در کانادا را تمام کرده اند متقاضی ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی هستند. کانادا اقدامات ویژه ای در زمان شیوع کرونا در نظر گرفته است تا دانشجویان بین المللی در خارج از کشور بتوانند تحصیلات خود را از خارج کانادا به پایان برسانند و واجد شرایط ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی باشند. کانادا مجوز کاری آزاد را به مدت 18 ماه به کسانی که مجوز کاری بعد از فارغ التحصیلی دارند می دهد.

کدام روش مهاجرت به کانادا برای من مناسب است؟

بهترین روش مهاجرت کانادا که مناسب شما باشد بستگی به تعدادی از عوامل دارد:

_ جایی که شما در کانادا هستید.

_ جایی در کانادا که قصد زندگی در آن را دارید.

_ مدرک تحصیلی شما.

_ چقدر تجربه کاری دارید.

_ چه نوع تجربه ای دارید.

_ تسلط شما به زبان رسمی کانادا.

_ انتظار دارید در چه مدت پرونده مهاجرتی شما بررسی شود.

_ تمکن مالی شما برای پرداخت هزینه های مهاجرتی چقدر است.

بیشتر از 80 برنامه مهاجرت اقتصادی وجود دارد. در اینجا گزینه هایی که دانشجویان بین المللی در کانادا برای مهاجرت دارند را ذکر می کنیم.

اکسپرس اینتری کانادا

اکسپرس اینتری مسیر اصلی مهاجران طبقه نیروی متخصص است. اکسپرس اینتری سیستمی برای مدیریت سه برنامه مهاجرتی فدرال با مهارت بالا است: برنامه نیروی کار ماهر فدرال، برنامه نیروی متخصص فنی فدرال و کلاس تجربه کار کانادایی.

زمانی که در سیستم اکسپرس اینتری پروفایل داشته باشید واجد شرایط چند برنامه هستید.

اکسپرس اینتری از سیستم جامع امتیاز بندی استفاده می کند.

ورود به سیستم اکسپرس اینتری رایگان است اما اگر بخواهید اقامت دائم بگیرید باید هزینه آن را پرداخت کنید.

برنامه مهاجرت استانی کانادا

برنامه های مهاجرت استانی به استانهای کانادا اجازه می دهند که برنامه هایی به مهاجران ارائه دهند که مناسب بازار کار آنها باشد. بیشتر استانهای کانادا برنامه مهاجرتی خود را دارند.

برنامه مهاجرت استانی دو مرحله دارد. اول اینکه شما برای دریافت دعوتنامه مهاجرت استانی اقدام می کنید. دریافت دعوتنامه مهاجرت استانی از پرونده مهاجرتی شما برای اقامت دائم حمایت می کند. دولت فدرال فقط بخش تایید اقامت دائم شما را دارد.

اینها همه برنامه های مهاجرت استانی نیستند که فارغ التحصیلان بین المللی از طریق آنها اقدام می کنند اما در اینجا برنامه هایی که برای دانشجویان بین المللی طراحی شده است وجود دارد.

مهاجرت به انتاریو کانادا

انتاریو دو برنامه ویژه برای فارغ التحصیلان بین المللی دارد: برنامه کارشناسی ارشد انتاریو و برنامه تحصیلات تکمیلی دکترای انتاریو. برای اقدام ار طریق این برنامه ها نیازی نیست پیشنهاد شغلی داشته باشید.

برنامه کارشناسی ارشد انتاریو به دانشجویان بین المللی که فارغ التحصیل دوره کارشناسی ارشد از دانشگاههای تعیین شده انتاریو هستند اقامت دائم را بدون اینکه دانشجویان پیشنهاد شغلی داشته باشند به آنها اقامت دائم می دهد. مهاجرانی که تحصیلات، زبان و سایر شرایط برنامه را داشته باشند از برنامه مهاجرت استانی دعوتنامه دریافت کرده و می توانند به اداره مهاجرت کانادا درخواست اقامت دائم بدهند.

برنامه دکترای انتاریو به دانشجویانی که از دانشگاههای تعیین شده انتاریو فارغ التحصیل شده اند بدون اینکه پیشنهاد کاری داشته باشند اقامت دائم می دهد. دانشجویانی که از برنامه مهاجرت استانی انتاریو دعوتنامه دریافت کرده اند می توانند برای اقامت دائم اقدام کنند.

مهاجرت به منیتوبا کانادا

برنامه آموزش بین المللی منیتوبا برای مهاجرانی است که از یک موسسه تحصیلات تکمیلی در منیتوبا فارغ التحصیل شده اند. این برنامه سه گروه دارد: گروه جاب آفر منیتوبا، گروه کارآموزی فارغ التحصیلان و گروه کارآفرینی دانشجویان.

گروه جاب آفر برای فارغ التحصیلان بین المللی که شغلی را برای مدت طولانی در مشاغل تعیین شده منیتوبا پیدا کرده و آن شغل طبق مدرک تحصیلی و آموزشی آنهاست می باشد.

گروه کارآموزی برای دانشجویان بین المللی که مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا از یک موسسه تحصیلات تکمیلی در منیتوبا دارند و در دوره های کارآموزی در استان ثبت نام کرده اند می باشد. فارغ التحصیلانی که دوره کارآموزی Accelerate or Elevate را گذرانده اند می توانند بعد از فارغ التحصیلی با یا بدون پیشنهاد شغلی از طریق این برنامه اقدام کنند.

برنامه کارآفرینی به حداکثر 20 دانشجوی بین المللی که در منیتوبا فارغ التحصیل شده اند امکان ایجاد و مدیریت تجارتی را در منیتوبا می دهد. اگر که مهاجر شرایط توافق نامه را برای تجارت خود داشته باشد استان منیتوبا او را برای اقامت دائم معرفی می کند.

مهاجرت به ساسکاچوان کانادا

دانشجویانی که اخیرا از یک موسسه تحصیلات تکمیلی واجد شرایط فارغ التحصیل شده اند، می توانند از طریق برنامه تجربه کاری ساسکاچوان اقدام کنند. مهاجران باید پیشنهاد کار تمام وقت از کارفرمای ساسکاچوان داشته باشند که استان هم آن را تایید کرده باشد. کارفرمای شما برای دریافت تایید باید در وبسایت کارفرمای برنامه مهاجرتی ساسکاچوان ثبت نام کند. دولت استانی نامه تایید شغل را به شما ارسال می کند و شما می توانید آن را با پرونده خود به سیستم مهاجرتی ساسکاچوان ارسال کنید.

مهاجرت به بریتیش کلمبیا کانادا

بریتیش کلمبیا از طریق برنامه های اکسپرس اینتری و برنامه مهاجرت براساس مهارت مسیرهای مهاجرتی زیادی را به فارغ التحصیلان ارائه می دهد. مهاجران باید پیشنهاد شغلی داشته باشند، اما اگر واجد شرایط برنامه بین المللی بعد از فارغ التحصیلی باشند نیازی به پیشنهاد شغلی ندارند.

مهاجرت به نیوبرانزویک کانادا

فارغ التحصیلان نیوبرانزویک واجد شرایط برنامه نیروی کار ماهر نیوبرانزویک هستند. این برنامه برای خارجی هایی است که از کارفرمای نیوبرانزویک پیشنهاد کاری دارند. این برنامه فقط برای فارغ التحصیلان بین المللی نیست، اما به مهاجرانی که دوره یک ساله تحصیلات متوسطه را در نیوبرانزویک گذرانده اند، اجازه می دهند تا شرط تجربه کاری یک ساله را در نظر نگیرند.

مهاجرت به نواسکوشیا کانادا

برنامه کارآفرینی فارغ التحصیلان بین المللی برای فارغ التحصیلانی است که حداقل دو سال تمام وقت در دانشگاه یا کالج نواسکوشیا تحصیل کرده اند. شما باید حداقل یکسال در استان فعالیت داشته باشید و نواسکوشیا را به عنوان خانه جدید خود بدانید.

مهاجرت به جزیره پرنس ادوراد کانادا

برنامه فارغ التحصیلان بین المللی برای دانشجویان موسسات دوره متوسطه جزیره پرنس ادوراد است که قبلا در استان پیشنهاد شغلی داشتند. پیشنهاد شغلی باید در یک شغل ماهر و متناسب با رشته تحصیلی باشد.

مهاجرت به نیوفاندلند و لابرادور کانادا

این استان دو برنامه برای فارغ التحصیلان ارائه می دهد. برنامه فارغ التحصیلان بین المللی برای دانشجویانی است که از هر موسسه کانادایی واجد شرایطی در کانادا فارغ التحصیل شده اند و کار می کنند یا از کارفرمای نیوفاندلند و لابرادور پیشنهاد شغلی دارند. شغل آنها باید در زمینه تحصیلی آنها باشد.

برنامه کارآفرینی فارغ التحصیلان برای دانشجویان نیوفاندلند ولابرادور است که می خواهند در این استان بیزینس کنند.

مهاجرت به کبک کانادا

کبک برنامه مهاجرتی مخصوص به خود را دارد. دانشجویان بین المللی که در کبک تحصیل کرده اند واجد شرایط برنامه تجربه کبک هستند. آنها علاوه بر پیشنهاد شغلی و تجربه کاری باید تسلط قوی به زبان فرانسه داشته باشند.

برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا

برنامه آزمایشی آتلانتیک در سال 2022 به یک برنامه دائمی تبدیل می شود. کارفرمایان در چهار استان از طریق این برنامه می توانند استعداد های خارجی را استخدام کرده و زمینه اقامت دائم آنها را فراهم کنند.

فارغ التحصیلان موسسات واجد شرایط در نیوفاندلند و لابرادور، جزیره پرنس ادوراد، نواسکوشیا و نیوبرانزویک می توانند از طریق برنامه تحصیلات تکمیلی آتلانتیک اقدام کنند. با این برنامه فارغ التحصیلان می توانند بدون داشتن سابقه کاری قبلی برای اقامت دائم اقدام کنند.

 تمدید اقامت فارغ التحصیلان بین المللی در کانادا

فارغ التحصیلان بین المللی می توانند از برنامه های مهاجرتی موقت کانادا برای اقامت دائم استفاده کنند.

کانادا دو برنامه برای اقامت دائم دانشجویان بین المللی معرفی می کند که این دانشجویان مهارت های لازم برای بهبود وضعیت اقتصادی بعد از کرونا را دارند.

دستورالعمل های جدید 6 می 2021 و 5 نوامبر 2021 برابر 16/2/1400 و 14/8/1400 اجرا می شود. مهاجران باید در خارج از کبک اقامت داشته باشند، یا برای واجد شرایط بودن قصد اقامت در خارج از کبک را داشته باشند.

اولین برنامه برای دانشجویان بین المللی است که اخیرا با مدرک کانادایی فارغ التحصیل شده اند. کانادا 40.000 پرونده مهاجرتی را از طریق این برنامه موقت می پذیرد. اگر این تعداد قبل از تاریخ 5 نوامبر پذیرفته شود، این برنامه ها بسته می شوند.

برنامه دوم برای فارغ التحصیلان بین المللی فرانسوی زبان است. این برنامه هیچ محدودیتی برای پذیرش ندارد. چون نیروی کار فرانسوی زبانی که در استان یا منطقه ای غیر از کبک زندگی می کنند بسیار کم است.

آیا من به عنوان فارغ التحصیل انگلیسی زبان واجد شرایط اقامت دائم هستم؟

برای واجد شرایط بودن این برنامه مهاجران باید زودتر از ژانویه 2017 از یک موسسه آموزشی تعیین شده در کانادا فارغ التحصیل شده باشند. آنها باید مدرک تحصیلی معتبر را دریافت کرده باشند. این مدرک می تواند یک مدرک از دانشگاه، کالج، یا یک از یک موسسه آموزشی فنی یا مدرک CEGEP کبک باشد.

مدرک تحصیلی دانشگاه شامل مدرک کاردانی، کارشناسی یا کارشناسی ارشد و دکترا است. مدرک تحصیلی کالج مثل مدرک دیپلم یا گواهی نامه ای که حداقل 8 ماه تحصیل در آن طول می کشد. مدت زمانی که تحصیل برای دریافت مدارک باید طول بکشد حداقل 16 ماه است. برنامه تحصیلی برای مدرک دیپلم  تحصیلات حرفه ای یا گواهینامه تخصصی حرفه ای باید حداقل 900 ساعت طول بکشد و مدت زمان ترکیبی این مدارک باید حداقل 1800 ساعت باشد. هر یک از این مدارک ترکیبی باید شرایط برنامه را داشته باشند و زودتر از ژانویه 2017 آماده شده باشند.

فارغ التحصیلان رشته های فنی که مدرک دیپلم یا گواهی نامه دارند واجد شرایط هستند. این مدارک باعث اشتغال در شغل ها طبق طبقه بندی مشاغل ملی کانادا NOC می شود:

_ گروه بزرگ 72: مشاغل صنعتی، برق و ساختمان

_ گروه بزرگ 73: تعمیر و نگه داری تجهیزات

_ گروه بزرگ 82: مهندسان محیط زیست وکشاورزی و تولیدات وابسته

_ گروه بزرگ 92: مهندسان پردازش و تولید، مدیران کنترل

_ گروه کوچک 632: آشپزها و سرآشپزها

_ گروه کوچک 633: قصابان و نانوایان

مهاجران در کانادا باید با مجوز کاری معتبر استخدام شوند یا در زمان ارسال پرونده خود مجوز کاری را داشته باشند.

مهاجران باید CLB 5 را در زبان انگلیسی یا فرانسوی داشته باشند.

مهاجران باید به صورت قانونی در کانادا زندگی کنند و شرایط پذیرش را داشته باشند. آنها نباید شرایط غیر قابل قبول پزشکی یا کیفری را داشته باشند.

آیا من به عنوان فارغ التحصیل بین المللی فرانسوی زبان واجد شرایط اقامت دائم هستم؟

برای واجد شرایط بودن در این برنامه مهاجران باید شرایطی که در بالا گفتیم را داشته باشند و باید در زبان فرانسه در هر چهار مهارت خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن تسلط کافی را داشته باشند.

مهاجرانی که از طریق این برنامه می خواهند اقامت دائم را بگیرند، باید نمره 5 در زبان فرانسه طبقNCLC  معیار زبان کانادایی را داشته باشند.

chat