پرشین اپلای

کانادا تا اخر سال 2021 چند مهاجر می پذیرد

کانادا تا اخر سال 2021 چند مها 3 سال قبل
میثم هادی پور میثم هادی پور - کارشناس ارشد مدیریت جهانگردی

چگونه کانادا به هدف بزرگ پذیرش 401.000 مهاجر در سال 2021 دست می یابد؟

زمانی که 27.332 مهاجر را برای اقامت دائم در روز شنبه دعوت کرد، شش برابر این رکورد بود. با توجه به تعداد زیاد قرعه کشی، کمترین میزان امتیاز حدود 75 در قرعه کشی روز شنبه لازم بود. مهاجران فقط 90 روز فرصت دارند تا درخواست اقامت دائم بدهند که هر روز برای آنها ارزشمند است.

چرا اداره مهاجرت کانادا این قرعه کشی بزرگ اکسپرس اینتری را برگزار کرد؟

با توجه به تعداد زیاد قرعه کشی ها، اداره مهاجرت کانادا لازم دانست تا منطق این کار را توضیح دهد.
اداره مهاجرت کانادا گفت: حدود 90 درصد مهاجران از برنامه کلاس تجربه کانادایی دعوت شدند که در زمان کرونا در کانادا بودند و آنها کمتر از افراد خارج از کشور با کاغذبازی های مهاجرتی به علت شیوع کرونا روبه رو می شوند.
زمانی که یک مهاجر دعوتنامه قبولی را دریافت می کند، باید مراحل مختلفی را برای پرونده مهاجرتی خود انجام دهد، ازجمله جمع آوری مدارک، گرفتن سوپیشینه و تست مدیکال، ارائه بیومتریک خود و سفر به کانادا... قبل از کرونا افرادی که در کانادا بودند، باید مرحله تمدید ویزا کار یا دانشجویی در مرز امریکا که به معنی عبور افراد از مرز آمریکا و بازگشت و ورود مجدد به کانادا برای فعال کردن وضعیت اقامت دائم جدید خود را انجام دهند.
انجام همه این موراد با وجود محدودیت های سفر،فاصله اجتماعی و بسته شدن شهرها سخت می شود  .
وزیر مهاجرت مارکو مندیچینو: مهاجران گروه کلاس تجربه کار کانادایی به دنبال ساختن آینده ای مطلوب در کانادا اند.
علت منطقی بودن این قرعه کشی ها این است که براساس تحقیقات اداره مهاجرت کانادا و جامعه آماری کانادا افرادی که تجربه کار کانادایی دارند سریع وارد بازار کار شده که در شرایط سخت اقتصادی امروز کانادا از اهمیت زیادی برخوردار است.
مارکو مندیچینو گفت: این کانادایی های مشتاق در اینجا اقامت داشته و مهارت های ارزشمندی دارند که به کشور خود باز می گردند. آنها در بخشهای مختلف اقتصادی ما کار کرده و به دنبال ساختن آینده خود در کانادا هستند.
علت اصلی اداره مهاجرت کانادا برای انجام قرعه کشی های بزرگ تمرکز بر مهاجران موجود در کانادا است تا اینکه به هدف بزرگ پذیرش 401.000 مهاجر در سال 2021 برسد. با صدور 27.332 دعوتنامه در ماه فوریه، اداره مهاجرت کانادا پرونده های اقامت دائم را تا پایان سال بررسی کرده و مهاجران می توانند به مرحله لندینگ در کانادا برسند و کانادا هم به اهداف برنامه مهاجرتی 2021-2023 نزدیک می شود.

چگونه کانادا به هدف بزرگ پذیرش 401.000 مهاجر در سال 2021 دست می یابد؟

برنامه مهاجرتی 2021-2023 پیش بینی می کند که 60 درصد از مهاجران در بخش نیروی متخصص، 25 درصد از طبقه اسپانسرشیپ پذیرفته می شوند.
هدف برنامه مهاجرتی نیروی متخصص این است که مهاجران فعلی در کانادا اقامت دائم را کسب کنند. که با پذیرش افراد نیروی متخصص که از محدودیت های سفر معاف هستند این مرحله تکمیل می شود. مهاجران طبقه اسپانسرشیپ همسر از محدودیت های سفر معاف هستند و بعضی از آنها در کانادا هستند و منتظر بررسی پرونده خود توسط اداره مهاجرت کانادا هستند.

چگونه کانادا به اهداف خود در بخش نیروی متخصص در سال 2021 دست می یابد؟

براساس برنامه مهاجرتی 2021 -2023 کانادا حدود 108.500 مهاجر را از طریق برنامه اکسپرس اینتری در سال 2021 می پذیرد. کانادا امسال 37.986دعوتنامه قبولی صادر کرده که در سال قبل 10.300 دعوتنامه قبولی صادر کرده بود. اگر اداره مهاجرت کانادا در دو ماه آینده 30.000 دعوتنامه قبولی صادر کند، تا پایان سال شانس زیادی برای رسیدن به اهداف اکسپرس اینتری دارد. این هدف با صدور حداقل 5000 دعوتنامه در قرعه کشی های هفتگی بین این ماه و ماه آوریل امکان پذیر می شود. متقاضیان اکسپرس اینتری 90 روز فرصت دارند تا پرونده های خود برای اقامت دائم را ارسال کنند و اداره مهاجرت هم در مدت شش ماه پرونده ها را بررسی می کند.
اکسپرس اینتری برای رسیدن به هدف پذیرش 401.000 مهاجر باید اقدامات استثنایی زیادی را انجام دهد. بر اساس برنامه مهاجرتی 2021-2023 کانادا باید 80.800 مهاجر را از طریق برنامه مهاجرت استانی و 15.500 مهاجر را از طریق برنامه های فدرال مثل برنامه آزمایشی آتلانتیک بپذیرد. هدف کبک پذیرش 30.000 مهاجر از گروه نیروی متخصص در سال 2021 است.
اداره مهاجرت کانادا از طرح افزایش پذیرش مهاجران از طریق برنامه های مهاجرت استانی استقبال کرده و از طریق برنامه های مهاجرت استانی همسو با اکسپرس اینتری تعداد زیادی از مهاجرانی که در کانادا هستند را دعوت می کند. در روزهای اخیر استانهای انتاریو و بریتیش کلمبیا قرعه کشی های بزرگی را انجام دادند. برنامه های مهاجرت استانی همسو با اکسپرس اینتری به طور استاندارد در مدت شش ماه پرونده های اقامت دائم را بررسی می کنند  و افرادی که الان دعوتنامه دریافت می کنند تا پایان سال باید وارد کانادا شوند.
به استثنای برنامه مهاجرتی آتلانتیک بررسی پرونده های گروههای نیروی متخصص بیشتر از شش ماه و برنامه های مهاجرت استانی و کبک حدود دو سال طول می کشد. با توجه به محدودیت های سفر اداره مهاجرت کانادا برای رسیدن به اهداف خود در سال جاری باید پرونده های غیر از اکسپرس اینتری مهاجران فعلی کانادا را سریعتر بررسی کنند.
اگر آنها پیش بینی کنند که تعداد مهاجران واجد شرایط موجود در کانادا برای رسیدن به اهداف مهاجرتی آنها بسیار کم است، اداره مهاجرت کانادا و استانها توافق می کنند تا معیارهای واجد شرایط بودن را در زمان پاندمی کرونا کاهش دهند. به عنوان مثال به جای اینکه اداره مهاجرت کانادا و استانها به 12 ماه سابقه کار کانادایی نیاز داشته باشند، شش ماه سابقه کار مورد نیاز باشد، و تعداد بیشتری از افراد امکان درخواست اقامت دائم و کسب آن را در سال 2021 دارند.

راههای رسیدن به اهداف گروه اسپانسرشیپ و خانواده توسط دولت کانادا

کانادا از طریق گروه اسپانسرشیپ حدود 103.500 مهاجر را در سال 2021 می پذیرد.
رسیدن به اهداف گروه اسپانسرشیپ با توجه به اینکه خانواده های نزدیک از محدودیت های سفر معاف هستند، آسان تر می شود. اداره مهاجرت کانادا باید سریعتر پروندهای اسپانسر شیپ را بررسی کند که قسمت عمده گروه اسپانسرشیپ را تشکیل می دهد، همان طور که اداره مهاجرت کانادا در پایان سال 2020 ماهانه بیشتر از 6000 پرونده اسپانسر شیپ را بررسی می کرد.
یکی از اقدامات استثنایی کانادا ایجاد مسیرهای جدید برای گروه نیروی متخصص با تجربه کاری کانادا است. این مسیرها معیارهای منحصر به فردی برای انتخاب دارند، که مکمل برنامه های فدرال و استانی هستند و افرادی که قبلا در کانادا بودند  امکان دریافت اقامت دائم را دارند.

کانادا مهاجران خارج از کشور را می پذیرد

اگر شما یک کارگر ماهر در خارج از کانادا هستید، باید بدانید که اداره مهاجرت کانادا هنوز در حال بررسی پرونده های ارسال شده از خارج کشور است و مهاجران خارج از کانادا را دعوت می کند. چون این مهاجران مهارت های مورد نیاز برای بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی کانادا را دارند.
 
اگر در خارج از کانادا هستید پرونده مهاجرتی خود را ارسال کنید تا در زمان مناسب وارد کانادا شوید. اداره مهاجرت کانادا مثل سال گذشته دوباره مهاجران خارج از کشور را می پذیرد، و شما نباید با تاخیر در این تصمیم این فرصت را از دست بدهید.
رسیدن به هدف بزرگ پذیرش 401.000 مهاجر استرس اور است، اما اداره مهاجرت کانادا بر کارهای اضطراب آور غلبه کرده است. اداره مهاجرت کانادا چند سال پیش در زمان 100 روز 25.000 پناهنده سوریه ای را پذیرفت. پس اداره مهاجرت می تواند به هدف بزرگ پذیرش 401.000 مهاجر دست یابد.

بررسی شغل متقاضی قبل از ورود به کانادا بسیار مهم است.

پایین ترین نرخ اشتغال کانادا در ماه آگوست 2020

بیشتر جوانان کارهای نیمه وقت خود را از دست دادند. براساس نظرسنجی ها ی جدید از نیروی کار، به علت محدودیت های ویروس کرونا نرخ اشتغال در کانادا کاهش یافته است.
اطلاعات آماری کانادا از 10 تا 16 ژانویه نیروی کار کانادا را مورد بررسی قرار می دهد.  موارد ابتلا به کرونا در حال کاهش بود. در استان انتاریو مشاغل خرده فروشی غیر ضروری بسته بودند. در استان کبک مشاغل خرده فروشی غیر ضروری تعطیل بودند و 14 ژانویه در کبک مقررات منع رفت و آمد اعمال شد. استانهای آلبرتا و منیتوبا رستوران های حضوری، امکانات  تفریحی، آرایشگاهها را تعطیل کردند و برای مشاغل خرده فروشی محدودیت هایی را اعمال کردند.
محدودیت های کرونایی در استانهای شرقی کنار اقیانوس اطلس کاهش یافت. جزیره پرنس ادوارد رستورانهای حضوری و امکانات تفریحی و فرهنگی را باز کردند. هالیفاکس و نواسکوشیا قبل از بررسی نرخ اشتغال نیروی کار، محدودیت رستورانهای حضوری را کاهش دادند.
بیشتر در شغلهای نیمه وقت و خرده فروشی های کبک و انتاریو نرخ اشتغال کاهش یافت. تعداد مشاغل کانادا در ژانویه به 213 هزار مورد کاهش یافت و در دسامبر نیز 53000 مورد بود.
در ماه آوریل با اولین مقررات منع رفت و آمد در کانادا، تعداد افرادی که در خانه کار می کردند افزایش یافت.
نرخ بیکاری 9.4 درصد بود، که بالاترین نرخ بیکاری در ماه آگوست حدود 10.2 درصد بود. همانطور که در خبرهای قبل (چگونه در کانادا کار پیدا کنیم) اعلام کردیم بهتر است قبل از ورود به کانادا برای پیدا کردن شغل خود را آماده کنید.
نرخ اشتغال در استانهای کبک، انتاریو، نیو فاندلند و لابرادور کاهش یافت، اما در آلبرتا، منیتوبا، نواسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد نرخ اشتغال افزایش یافت. نرخ اشتغال در بریتیش کلمبیا، ساسکاچوان و نیوبرانزویک ثابت است.
اقدامات بهداشت عمومی تاثیرات زیادی را بر روی صنایع داشته است. بیشترین آسیب به بخش هتل داری و خدمات غذایی وارد شده است. بخشهای خرده فروشی و اطلاعات، فرهنگ و تفریح هم آسیب دیده اند.

نرخ اشتغال در بخش ساخت و ساز استانهای کبک و آلبرتا افزایش یافت

اشتغال افراد در بخشهای مراقبت بهداشتی و کمک های اجتماعی نسبت به قبل از کرونا افزایش یافت. به علت پذیرش تعداد کمتری از مهاجران، نیاز به استخدام افراد در بخشهای بهداشتی درمانی افزایش یافت. مهاجران بخش قابل توجهی از کادر درمان کانادا را تشکََُیل می دهند. در ماه ژانویه 41.3 درصد از پرستاران و 42.8 درصد از پزشکان از مهاجران بودند.
در ماه ژانویه جوانان در سنین 15 تا 19 بیشتر از سنین 20 تا 24 شغلهای خود را از دست دادند. زنان در سنین 25 تا 54 بیشتر از مردان در همین سن شغل خود را از دست دادند.
نرخ اشتغال برای مهاجران ثابت است، زیرا به علت کرونا مهاجران کمتری به کانادا می آیند. نرخ اشتغال برای مهاجرانی که حدود پنج سال پیش به کانادا آمدند، کاهش یافت و به حدود 57.5 درصد رسید. نرخ اشتغال برای افرادی که در کانادا متولد شدند، کاهش یافت و به حدود 58.7 رصد رسید.

با توجه به قرعه کشی های اکسپرس اینتری در 13 فوریه رسیدن به این هدف دور از انتظار نیست. پذیرش 401.000 مهاجر در سال 2021 یک مسیر صعودی برای دولت کانادا است.

قرعه کشی اکسپرس اینتری در روز شنبه 13 فوریه، که 27.332 مهاجر برای اقامت دائم دعوت شدند، نشان دهنده آمادگی دولت کانادا برای رسیدن به بالاترین میزان پذیرش مهاجران است.

در ماههای ابتدایی شیوع کرونا، کانادا در هر قرعه کشی اکسپرس اینتری حدود 3500 مهاجر را براساس سیستم جامع امتیاز بندی با امتیاز 470 دعوت کرد. در اواخر سال 2020 کانادا رکورد قرعه کشی اکسپرس اینتری را با صدور 5000 دعوتنامه شکست، که این موفقیت را چهار بار تا کریسمس بدست آورد.

chat