پرشین اپلای

معرفی کشور مجارستان

معرفی کشور مجارستان 3 سال قبل

معرفی کشور مجارستان

معمولا برای معرفی کشورها آیتم های مهمی مانند اقتصاد، فرهنگ و مردم ، جغرافیا، سیاست، و نیز جاذبه های گردشگری در نظر گرفته می شوند. در این مقاله با توضیحاتی در این رابطه ها، به معرفی کشور مجارستان خواهیم پرداخت. مجارستان کشوری در اروپای مرکزی که تحت عنوان عروس کشورهای اروپایی قرار گرفته است و 93030 کیلومتر مربع وسعت دارد و حدود 10 میلیون نفر جمعیت در آن سکونت دارند. این کشور با اسلواکی، اتریش، رومانی و اکراین و اسلوونی هم مرز بوده و دارای همسایگی است. و به غیر از بوداپست با 1 میلیون و 740 هزاز نفر جمعیت ،که پایتخت این کشور می باشد؛ می توان از دبرسن با جمعیتی 205000 نفری، میشکولتس با 187000 نفر، سگد 163000 نفر و گیور هم 129000 نفر جمعیت،به عنوان مهم ترین شهرهای این کشور یاد کرد. به علاوه شهر پچ با جمعیت 158000 نفری، عنوان پایتخت فرهنگی این کشور را دارد. یکی از مهم ترین شهرهای کشور است که مقصد بسیاری از دانشجویان بین المللی نیز می باشد. از لحاظ اقلیمی، مجارستان دارای آب و هوایی معتدل با تایستان های نسبتا گرم و مرشوب و زمستان های سرد می باشد.

زبان و دین و مردم مجارستان

یکی از فاکتورهای مهم در آشنایی و معرفی کشور مجارستان، آشنایی با دین و زبان رسمی و مردم در این کشور است. مردم مجارستان به زبان مجاری تکلم می کنند و 70 درصد مردم پیرو دین مسیحی مذهب کاتولیک بوده و 25 درصد مابقی را پیروان پروتستان تشکیل می دهند. رشد جمعیت در این کشور سیر منفی دارد و نرخ امید به زندگی برای زنان تقریبا 39 سال و برای مردان 74 سال می باشد. دو آیتم مهم فرهنگی در معرفی کشور مجارستان، تبحر و پیشینه ی خاص در موسیقی و سوارکاری است.

اوضاع اقتصادی مجارستان

اقتصاد یک عامل ضروری و کارآمد در معرفی کشور مجارستان است. واحد پول این کشور فورینت می باشد و میزان درآمد سرانه برای هر نفر در حدود 13.680 دلار تخمین زده شده است. و میزان نرخ تورم کشور در حدود 8.7 درصد می باشد. چیزی تقریبا نزدیک به 7 درصد مردم زیر خط فقر هستند. محصولاتی مانند مواد غذایی، مواد اولیه و الکتریسیته و سوخت جزو اقلام وارداتی به کشور بوده و در مقابل محصولاتی مانند ادوات کشاورزی، ابزار مهندسی، ماشین های صنعتی و در نهایت غلات از این کشور صادر می شوند.

اوضاع سیاسی در مجارستان

این کشور در پیمان ناتو و پیمان شنگن و نیز اتحادیه ی اروپا عضویت دارد و رییس جمهور برای دوره ای 5 ساله به صورت تشریفاتی انتخاب می شود. در حقیقت نخست وزیری که توسط نمایندگان مردم انتخاب می شود، قدرت اجرایی کشور را در دست دارد. تا جایی که می تواند حتی کابینه ی دولت را منحل نماید. همچنین نمایندگان مجلس ملی مجارستان برای دوره های 4 ساله در این کشور انتخاب می شوند .

جاذبه های توریستی مجارستان

یکی از فاکتورهای مهم در معرفی کشور مجارستان، آگاهی دادن از جاذبه های گردشگری است. قلعه ی بودا واقع در شهر بوداپست، پل زنجیر شهر بوداپست و ساختمان پارلمان این کشور در کنار رود دانوب، از مهم ترین فضاهای دیدنی و توریستی در این کشور هستند.

 a

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید

معرفی کشور


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat