پرشین اپلای

خوابگاه دانشجویی در ترکیه

خوابگاه دانشجویی در ترکیه 3 سال قبل

خوابگاه دانشجویی در ترکیه

کسب اطلاعات در رابطه با خوابگاه دانشجویی در ترکیه به متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور ترکیه را دارند کمک می کند تا بهترین مکان را برای اقامت در طول دوران تحصیل انتخاب کنند. با توجه به دانشگاه های معتبر در ترکیه، هزینه های زندگی نسبتا ارزان، امکان تحصیل به زبان انگلیسی و همسایگی این کشور با ایران هر ساله متقاضیان زیادی برای ادامه تحصیل و اقامت به این کشور اوراسیایی مهاجرت می کنند. دانشجویانی که قصد اقامت در خوابگاه دانشجویی ترکیه را دارند باید پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود در این کشور اقدامات لازم را برای رزرو خوابگاه انجام دهند. با توجه به افزایش مهاجرت به ترکیه کارشناسان موسسه حقوقی پرشین اپلای تصمیم به نگارش این مقاله در رابطه با خوابگاه دانشجویی ترکیه گرفته اند.

شرایط خوابگاه های دانشجویی در ترکیه

برخی از دانشگاه های کشور ترکیه برای آسایش و راحتی دانشجویان خوابگاه هایی را در محوطه دانشگاه برای اقامت و اسکان دانشجویان در نظر گرفته اند. خوابگاه های دانشجویی دارای شرایط و قوانینی هستند که دانشجویان ملزم به رعایت آن ها می باشند. اگر پذیرش دانشگاهی را کسب کردید که خوابگاه دانشجویی ندارد و یا قصد دارید از قوانین خوابگاه دور باشید و مستقل زندگی کنید می توانید در آپارتمان های دانشجویی در نظر گرفته شده اقامت داشته باشید. در صورتی که دانشجو قوانین وضع شده در خوابگاه را رعایت نکن باید جریمه پرداخت کند. خوابگاه های دانشجویی در ترکیه به 2 صورت خصوصی و دولتی می باشند، هزینه اقامت در خوابگاه های خصوصی با توجه به امکانات بیشتر گرانتر از هزینه اقامت در خوابگاه های دولتی است.

دانشجویانی که قصد اقامت در آپارتمان های دانشجویی را دارند اغلب باید علاوه بر اجاره آپارتمان هزینه های آب، برق، گاز و اینترنت را نیز پرداخت کنند. به همین دلیل دانشجویان برای کمتر شدن هزینه ها تصمیم به زندگی گروهی در آپارتمان های دانشجویی می گیرند. در خوابگاه دانشجویی ترکیه معمولا آشپزخانه و سرویس بهداشتی به صورت عمومی است.

هزینه اقامت در خوابگاه دانشجویی در ترکیه

همانطور که در قسمت قبلی اشاره شد خوابگاه های دانشجویی در این کشور به 2 صورت خصوصی و دولتی هستند. متقاضیانی که قصد می خواهند در هزینه های خود صرفه جویی کنند اقامت در خوابگاه های دولتی پیشنهاد مناسبی برای آن ها است. برای رزرو خوابگاه های دولتی باید به سایت Kredi ve Yurtlar Kurumu مراجعه کنید. ظرفیت اتاق خوابگاه های دولتی بین 4 تا 6 نفر می باشد، در برخی از خوابگاه ها اتاق هایی برای اقامت 12 نفر در نظر گرفته شده است. اگر قصد اقامت با افراد کمتری را دارید می توانید در خوابگاه های نیمه خصوصی با ظرفیت 2 تا 4 نفر اقامت داشته باشید. هزینه اقامت در خوابگاه های نیمه خصوصی بیشتر از هزینه های خوابگاه های دولتی است.

اما در رابطه با خوابگاه های خصوصی می توان گفت مزایا و امکانات این خوابگاه ها بیشتر و بهتر از خوابگاه های دولتی است. ظرفیت اتاق خوابگاه های خصوصی بین 1 تا 4 نفر است. برای اقامت در این خوابگاه ها باید ماهیانه مبلغی بین 500$ تا 600$ (دلار) پرداخت کنید. اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های استانبول را دارید و می خواهید در خوابگاه های دانشجویی این شهر اقامت داشته باشید می توانید با مطالعه مقاله خوابگاه دانشجویی در استانبول اطلاعات کاملی در رابطه با محل اقامت دانشجویان در این شهر کسب کنید.

هزینه های زندگی در کشور ترکیه

دانشجویان باید علاوه بر هزینه های دانشگاه و محل اقامت هزینه های زندگی در این کشور را نیز در نظر داشته باشند. هزینه های زندگی در ترکیه با توجه به سبک زندگی و منطقه زندگی شما متفاوت است، برای زندگی دانشجویی در کشور ترکیه متقاضیان باید ماهیانه مبلغی بین 500$ تا 600$ (دلار) در نظر داشته باشند. متقاضیان برای رفت و آمد در شهر می توانند به راحتی از وسایل نقلیه عمومی مثل: مترو، اتوبوس و تاکسی استفاده کنند. دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی می توانند از 50% تخفیف در نظر گرفته شده برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. همچنین شما می توانید با ارائه کارت دانشجویی از تخفیفات مراکز تفریحی استفاده کنید و به صورت رایگان از خدمات بهداشتی و درمانی ترکیه بهره مند شوید.

شرایط کار دانشجویی در کشور ترکیه

با توجه به قوانین وضع شده در کشور ترکیه دانشجویان بین المللی و خارجی نمی توانند در طول دوران تحصیلی مشغول به کار شوند. دانشجویان می توانند از سال دوم تحصیلی با دریافت مجوز های لازم در مشاغل پاره وقت کار کنند. برای دریافت مجوز کار لازم است به پلیس مهاجرت ترکیه و وزارت امور داخلی این کشور مراجعه کنید. برای اطلاع از شرایط کار در کشور ترکیه در طول دوران تحصیلی پیشنهاد می شود مقاله کار ضمن تحصیل در ترکیه را مطالعه کنید. با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در رابطه با خوابگاه دانشجویی ترکیه کسب کردید، برای اطلاع از نحوه رزرو خوابگاه های دانشجویی این کشور و شرایط تحصیل در دانشگاه های ترکیه می توانید با کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی پرشین اپلای در ارتباط باشید.

سوالات متداول در خصوص خوابگاه دانشجویی در ترکیه

از سوالات پرتکرار در خصوص خوابگاه و محل اقامت در این کشور میتوان موارد زیر را عنوان کرد:

خوابگاه های کشور ترکیه به چه صورت هستند؟ خوابگاه های دانشجویی در این کشور به 2 صورت خصوصی و دولتی هستند.

ظرفیت خوابگاه های دانشجویی در ترکیه چقدر است؟ ظرفیت اتاق خوابگاه های دولتی بین 4 تا 6 نفر می باشد.

در خوابگاه های نیمه خصوصی در ترکیه چند نفر در هر اتاق مستقر هستند؟ افراد در خوابگاه های نیمه خصوصی با ظرفیت 2 تا 4 نفر اقامت دارند.

هزینه اقامت در خوابگاه های خصوصی در ترکیه چقدر است؟ برای اقامت در این خوابگاه ها باید ماهیانه مبلغی بین 500$ تا 600$ (دلار) پرداخت کنید.

چه تسهیلاتی برای دانشجویان در ترکیه وجود دارد؟ دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی می توانند از 50% تخفیف در نظر گرفته شده برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند، همچنین می توانند با ارائه کارت دانشجویی از تخفیفات مراکز تفریحی استفاده کنند و به صورت رایگان از خدمات بهداشتی و درمانی ترکیه بهره مند شوند.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat