پرشین اپلای

خوابگاه دانشجویی در اسپانیا

خوابگاه دانشجویی در اسپانیا 3 سال قبل

خوابگاه دانشجویی در اسپانیا

از دغدغه های متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی به اسپانیا را دارند، محل اقامت است و متقاضیان بین المللی میتوانند از خوابگاه دانشجویی در اسپانیا استفاده کنند. برای اقامت در خوابگاه های دانشجویی در اسپانیا متقاضیان باید قبل از ورود به این کشور اقدامات لازم را در جهت رزرو خوابگاه انجام دهند. در ادامه این مقاله که به تلاش کارشناسان موسسه حقوقی پرشین اپلای گردآوری شده سعی داریم به بررسی شرایط اقامت در خوابگاه های دانشجویی در اسپانیا بپردازیم، اگر شما هم قصد مهاجرت تحصیلی به کشور اسپانیا را دارید با ما همراه باشید تا پاسخ برخی از سوالات خود را به دست آورید.

شرایط خوابگاه های دانشجویی در اسپانیا

از مزایای تحصیل در کشور اسپانیا می توان به امکان اقامت در خوابگاه های دانشجویی این کشور اشاره کرد، به طور کلی می توان گفت اقامتگاه های دانشجویی در اسپانیا توسط برخی از دانشگاه های این کشور به صورت سالن های دانشجویی یا آپارتمان های دانشجویی ارائه می شود. هزینه اقامت در این خوابگاه ها با توجه به مزایا، محل اقامت و سایر موارد متفاوت می باشد. دقت داشته باشید که هزینه های اقامت در شهرهای بارسلونا و مادرید گران تر از سایر نقاط است پس لازم است پیش از انجام اقدامات بررسی های لازم را انجام دهید و مناسب ترین محل را برای اقامت خود انتخاب کنید.

انواع خوابگاه های دانشجویی در کشور اسپانیا

در این کشور اروپایی گزینه های زیادی برای اقامت دانشجویان وجود دارد، دانشجویان دقت داشته باشند که با توجه به افزایش ادامه تحصیل در کشور اسپانیا و محدودیت خوابگاه های این کشور باید در اسرع وقت اقدامات لازم را در جهت رزرو خوابگاه انجام دهند. انواع خوابگاه ها در این کشور به شرح ذیل می باشند.

هم اتاق شدن: متقاضیانی که قصد اقامت در کشور اسپانیا را دارند می توانند با پیدا کردن هم اتاقی در پرداخت هزینه های مربوط به محل اقامت صرفه جویی کنند.

اقامت با خانواده های میزبان: برخی از خانواده های اسپانیایی میزبان دانشجویان ورودی به این کشور می شوند و دانشجویان می توانند در طول تحصیل نزد این خانواده ها اقامت داشته باشند.

خوابگاه های خصوصی: این آپارتمان های خصوصی برای اجاره دادن به دانشجویان خارجی و بین المللی در نظر گرفته شده اند، دقت کنید که ممکن است این خوابگاه ها از محل دانشگاه ها دورتر باشند و باید به این نکته اشاره کرد که هزینه های اقامت در این خوابگاه ها گرانتر می باشد.

خوابگاه های دانشگاه: برخی از دانشگاه های کشور اسپانیا محلی برای اقامت دانشجویان در محوطه دانشگاه در نظر می گیرند، هزینه اقامت در این خوابگاه ها ارزان است اما ظرفیت خوابگاه ها کم می باشد.

مسکن دانشجویی: در این کشور آپارتمان ها و فلت هایی برای اقامت دانشجویان در نظر گرفته شده است، هزینه اقامت در این آپارتمان ها بسیار گران می باشد زیرا دانشجو باید علاوه بر پرداخت اجاره ماهیانه هزینه آب، برق، گاز و اینترنت را بپردازید. متقاضیان می توانند با چند دانشجوی دیگر در این آپارتمان ها اقامت داشته باشند تا هزینه های اقامت کاهش یابد.

هزینه های خوابگاه دانشجویی در اسپانیا

در رابطه با هزینه های خوابگاه های دانشجویی در اسپانیا می توان گفت معمولا دانشجویان برای کمتر شدن هزینه محل اقامت تصمیم می گیرند با یک یا چند دانشجو دیگر زندگی کنند. هزینه خوابگاه های دانشجویی ماهانه بین 60€ تا 360€ (یورو) است. هزینه اجاره ماهیانه آپارتمان در کشور اسپانیا بین 450€ تا 700€ (یورو) می باشد. همانطور که گفته شد هزینه های اقامت در شهر مادرید و بارسلونا گران تر از سایر نقاط است برای اُجاره آپارتمان در این شهرها باید ماهانه مبلغی بین 900€ تا 1200€ (یورو) بپردازید. اگر قصد دارید در خانه های میزبان اقامت داشته باشید باید ماهانه مبلغ 700€ تا 800€ (یورو) پرداخت کنید. دانشجویان می توانند در طول تحصیل از کمک هزینه های در نظر گرفته شده استفاده کنند.

هزینه های زندگی در کشور اسپانیا

دانشجویان باید علاوه بر هزینه محل اقامت به بررسی هزینه های اقلام مصرفی و حمل و نقل در این کشور نیز توجه داشته باشند، به طور کلی هزینه های زندگی اسپانیا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه است. برای مثال هزینه 1 وعده غذایی در این کشور بین 6€ تا 20€ (یورو) می باشد، در کشور اسپانیا استفاده از حمل و نقل آسان بوده و هزینه های آن نیز ارزان می باشد، از وسایل حمل و نقل رایج در این کشور می توان به قطار، اتوبوس و دوچرخه اشاره کرد. در این کشور خدمات بهداشتی و درمانی توسط دولت حمایت می شود، حداقل هزینه درمان در اسپانیا بدون بیمه 50€ (یورو) است.

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص خوابگاه های دانشجویی در اسپانیا کسب کردید، متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند و سعی دارند اطلاعاتی در خصوص مزایای تحصیلی در کشور مورد نظر بدست آورند می توانند با کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی پرشین اپلای در تماس باشند.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat