پرشین اپلای

تحصیل دندانپزشکی در بلاروس

تحصیل دندانپزشکی در بلاروس 3 سال قبل

تحصیل دندانپزشکی در بلاروس

آیا امکان تحصیل در دانشگاه هایی با سطح علمی بالا همراه با هزینه پایین وجود دارد؟ تحصیل دندانپزشکی در بلاروس پاسخ مناسبی به این پرسش است. دولت بلاروس سعی کرده است در سال های اخیر با مهیا کردن شرایطی مطلوب و مسیری نسبتا آسان، راه را برای ورود متقاضیان بین المللی تحصیل در این کشور هموار گرداند. برخلاف اغلب کشورهای اروپایی که تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی با هزینه هایی بسیار هنگفت همراه است، دولت روسیه سفید امکان تحصیل در این چنین رشته هایی را با هزینه های بسیار معقول فراهم آورده است؛ همچنین از دیگر مزیت های تحصیل در بلاروس می توان عدم نیاز به ارائه مدرک زبان را مطرح کرد. در ادامه این مقاله که توسط کارشناسان موسسه حقوقی پرشین اپلای به نگارش درآمده است، به بررسی شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در این کشور می پردازیم.

1.      مدت زمان لازم برای اخذ مدرک دندانپزشکی در بلاروس چه مدت می باشد؟

2.      دانشگاه های برتر علوم پزشکی این کشور کدامند؟

3.      آیا مدرک تحصیلی اخذ شده در بلاروس مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد؟

4.      مزایا و معایب تحصیل دندانپزشکی در بلاروس به چه صورتی است؟

شرایط و چگونگی تحصیل دندانپزشکی در بلاروس

بلاروس از نظر جغرافیایی در اروپای شرقی قرار گرفته و در همسایگی آن کشورهای لهستان، اوکراین، لیتوانی و روسیه قرار دارند. به علت تاریخ نظامی این کشور و همچنین نقش پر رنگ روس ها در بلاروس، بسیاری از مردم آن در شهرهای گوناگون به زبان روسی صحبت می کنند اما زبان رسمی این کشور بلاروسی می باشد. آب و هوای بلاروس در اغلب ماه های سال سرد و بارانی است. پایتخت این کشور شهر مینسک است که اغلب دانشگاه های معتبر آن نیز در آن واقع شده اند. تحصیل رشته های علوم پزشکی در بلاروس به دلیل پیچیده نبودن پروسه اخذ ویزا و مقرون به صرفه بودن آن، فرصتی طلایی برای متقاضیان کشورهای خارجی از جمله هموطنان عزیز ما در ایران قلمداد می شود. گرودنو (Grodno) و برست (Brest) از دیگر شهرهای دارای وضعیت مساعد برای تحصیل می باشند.

همچون اغلب کشورهای اروپایی، تحصیل در رشته دندانپزشکی در بلاروس 6 سال زمان نیاز دارد. علاقه مندان ملزم به ارائه مدرک دیپلم می باشند؛ حداقل معدل دیپلم موردپذیرش نمره 16 است ضمن اینکه نباید هیچ یک از نمرات درج شده در کارنامه تحصیلی 12 ساله پایین تر از 14 باشند. متقاضیان بین المللی که دوره پیش دانشگاهی را در کشور مبدأ پشت سر نگذاشته اند، ملزم به حضور در دوره های پاتفک بلاروس می باشند؛ شرایط این دوره ها به گونه ای است که فرد در طول 9 ماه آموزش هایی در زمینه های زیست شناسی، شیمی و زبان انگلیسی دیده و پس از پایان دوره می بایست در آزمون به عمل آمده نیمی از سوالات را به درستی پاسخ دهد.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در بلاروس

تحصیل در دانشگاه های بلاروس با توجه به انواع بورسیه های تحصیلی در نظر گرفته شده چون بورسیه تحصیلی ریاست جمهوری و بورس غیرانتفاعی و سازمان های تجاری، بسیار مقرون به صرفه میباشد. دانشجویان دندانپزشکی ابتدا برای 3 سال واحدهای علوم پایه چون فیزیولوژی و زیست شناسی را می گذرانند و پس از آن در کلینیک ها و بیمارستان ها مشغول فعالیت در حوزه بالین بوده و در دروس تخصصی تر آموزش می بینند. همچنین تحصیل رایگان در بلاروس چند سالی است که برچیده شده است. شایان ذکر است که به طبع در صورت تحصیل به زبان رسمی بلاروس، شخص به مراتب هزینه پایین تری را متقبل خواهد شد.

پارامتر

میزان هزینه

هزینه سالانه در رشته دندانپزشکی

4200$

هزینه سالانه رشته مهندسی برق در مقطع کارشناسی

1600$

هزینه سالانه در رشته داروسازی     

3850$

هزینه سالیانه دوره پاتفک علوم پزشکی

4000$

 

ذکر این نکته حائز اهمیت است که شهریه کالج در کشور اسلوونی در زمان اخذ پذیرش باید به صورت کامل از همان ابتدا پرداخت شود اما دانشجویان مجاز هستند شهریه دانشگاه را به صورت ترمی پرداخت کنند. تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور نیازمند ارائه مدرک زبان نمی باشد اما پر واضح است که تسلط بر دانش زبان کمک بسیاری در پروسه اخذ ویزای تحصیلی خواهد کرد. طبق اعلام رسمی وزارت بهداشت ایران در سال 2020 مدرک علمی اخذ شده از دانشگاه های بلاروس فاقد اعتبار در وزارت بهداشت ایران هستند. معتبرترین دانشگاه بلاروس جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه دولتی بلاروس با رتبه جهانی 596 و قدمتی نزدیک به صد سال می باشد. دانشگاه های برتر علوم پزشکی و دندانپزشکی این کشور عبارتند از:

1.      Vitebsk State Medical University

2.      Minsk State Medical Institute

3.      Belarusian Medical Academy of post Graduate Education

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل دندانپزشکی در بلاروس

افراد از طرق مختلفی اقدام به اخذ ویزای کشورهای اروپایی و مهاجرت به آن ها می کنند. به علت شرایط مساعد تحصیل در بلاروس اکثر متقاضیان از میان راه هایی چون دریافت ویزای کاری، سرمایه گذاری و ثبت شرکت، اقدام به اخذ ویزای تحصیلی می نمایند. همچنین کیفیت مطلوب خوابگاه های دانشجویی در بلاروس نیز مزید بر علت گشته است. حداقل هزینه مورد نیاز برای سکونت در خوابگاه به صورت ماهیانه 40$ (دلار) بوده و هزینه زندگی در این کشور ماهانه 350$ (دلار) برآورد می شود که نسبت به هزینه زندگی دانشجویی مشابه در روسیه بسیار مطلوب می باشد. امکان اقامت پس از تحصیل در بلاروس فراهم بوده و خرید ملک از بهترین راه های پیشنهادی به دانشجویان می باشد. مدارک موردنیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی به شرح زیر است:

1.      مدرک دیپلم به همراه ترجمه ریز نمرات

2.      پاسپورت

3.      گواهی سلامت پزشکی

4.      ارائه مدرکی دال بر شرکت در دوره های پادفک

مزایای تحصیل رشته های پزشکی در بلاروس

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه دولتی بلاروس دارای بیش از 50 سال قدمت بوده و در 9 بخش تخصصی به آموزش دانشجویان این رشته می پردازد؛ همچنین امکان تحصیل به زبان انگلیسی در آن فراهم می باشد. تحصیل در دانشگاه های شهر مینسک و دیگر موسسات معتبر در بلاروس، برخلاف کشورهایی چون انگلستان نیازی به ارائه رسید حساب بانکی و اثبات تمکن مالی در زمان اخذ ویزا ندارد. از دیگر مزیت های تحصیل در این کشور می توان به سطح بالای امنیت و رفاه اجتماعی مردم اشاره کرد.

مدرک دانشگاهی این کشور در بسیاری از کشورهای اروپا معتبر بوده و به علت همسایگی با کشورهای اتحادیه اروپا، امکان سفر دانشجویان به اغلب کشورهای حوزه شنگن فراهم می باشد. با در نظر گرفتن تمامی این اوصاف می توان تحصیل رشته دندانپزشکی در بلاروس را یکی از بهترین گزینه های موجود تلقی نمود. همچنین همکاران ما در موسسه حقوقی پرشین اپلای آماده پاسخگویی به سوالات بیشتر شما عزیزان پیرامون این موضوع می باشند.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat