پرشین اپلای

هزینه تحصیل در سوئد

هزینه تحصیل در سوئد 3 سال قبل

هزینه تحصیل در سوئد

روش تحصیلی از جمله روشهای انتخابی افراد علاقمند به مهاجرت به سوئد به شمار میرود، چراکه کاملا قانونی و در عین حال هزینه تحصیل در سوئد کاملا مقرون به صرفه است. از مزایای مهاجرت تحصیلی به سوئد می توان به فراگیری علم و دانش و تکنولوژی پیشرفته و در نهایت اشتغال به کار در بهترین و ایده آل ترین فرصت های شغلی در این کشور اشاره نمود. بنابراین با مهاجرت تحصیلی به سوئد می توانید آینده تحصیلی و شغلی خود را تضمین نمایید. موسسه حقوقی پرشین اپلای یک موسسه مهاجرتی برگزیده با سابقه ای طولانی و درخشان است که راهنمایی ها و مشاوره های بسیار موثری را در زمینه مهاجرتی در اختیار متقاضیان قرار می دهد. ارائه مقاله هایی مانند مقاله ای که پیش روی شماست، از جمله روش های ارائه اطلاعات لازم و کافی توسط این موسسه برای متقاضیان است.

شرایط و هزینه های تحصیل کارشناسی در سوئد

مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی به مدت 4 سال بوده و به زبان سوئدی ارائه می گردد. لذا آشنایی و تسلط کامل به زبان سوئدی از الزامات تحصیل در این مقطع به شمار می رود. همچنین زبان انگلیسی نیز برای برخی دروس تحصیلی مورد نیاز است و دارا بودن مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره حداقل 6 برای پذیرش تحصیلی لازم خواهد بود. دانشجویان به منظور تامین مخارج زندگی و هزینه تحصیل در سوئد نیاز به کار دانشجویی دارند و دولت سوئد این زمینه را برای دانشجویان فراهم نموده است. از این رو دانشجویان اجازه کار حین تحصیل به مدت 10 ساعت به طور نیمه وقت و هفتگی را خواهند داشت. میزان حقوق و دستمزد آنان در ازای هر ساعت کار نیز به طور متوسط بین 8 الی 10€ (یورو) در نظر گرفته شده است.

تا قبل از سپتامبر 2011 میلادی، دولت سوئد تحصیل رایگان را برای دانشجویان خارجی تصویب نموده بود. اما پس از این تاریخ دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه هستند که مبلغ آن بین 70.000 الی 200.000 SEK (کرون سوئد) خواهد بود. نوع رشته و دانشگاه انتخابی و همچنین تعداد واحدهای آزمایشگاهی و عملی تعیین کننده شهریه مورد نظر است.

ادامه تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی ارشد به مدت 2 سال به طول می انجامد و کلیه برنامه های تحصیلی به دو زبان سوئدی و انگلیسی ارائه می گردد. لذا دارا بودن مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره حداقل 6.5 از الزامات پذیرش در دانشگاه های این کشور محسوب می گردد. آغاز ترم های تحصیلی در این دوره، در ماه های ژانویه و سپتامبر بوده و دانشجویان حین تحصیل مجاز به اشتغال به مدت 20 ساعت به صورت هفتگی و نیمه وقت می باشند. چراکه از این طریق می توانند بخشی از هزینه تحصیل در سوئد را تحت پوشش قرار دهند. گفتنی است میزان هزینه ها و شهریه تحصیلی در این مقطع بین 70.000 الی 200.000 SEK (کرون سوئد) که معادل 8.000 الی 18.000€ (یورو) در هر سال می باشد.

کیفیت آموزشی و سطح علمی دانشگاه های سوئد بسیار بالاست و همواره رقابت تنگاتنگ و فشرده ای بین دانشجویان بین المللی جهت ورود به دانشگاه های این کشور وجود دارد. به طوری که آمارها نشان می دهد 64% از دانشجویان مشغول تحصیل در مقطع دکترا، متشکل از دانشجویان بین المللی است.

تحصیل دکترا در کشور سوئد و هزینه آن

اولویت تحصیل دکترا در دانشگاه های سوئد با دانشجویانی است که مقطع پیشین خود (کارشناسی ارشد) را در همین کشور به پایان رسانده باشند. البته آن دسته از دانشجویان ایرانی که مدرک فوق لیسانس خود از دانشگاه های ایران اخذ نموده اند، نیز مورد پذیرش تحصیلی در دانشگاه های سوئد قرار می گیرند. این دوره تحصیلی به صورت 4 یا 5 ساله ارائه می گردد و زبان دروس تحصیلی نیز به صورت انگلیسی و سوئدی تدریس می شود. از این رو دانشجوی متقاضی باید مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره حداقل 7 را دارا بوده و رتبه بندی معدل وی نیز A باشد. مقالات ISI از جمله مدارک مورد نیاز برای ورود به دانشگاه های دکترا در سوئد است.

دانشجویان برای تحت پوشش قرار دادن هزینه تحصیل در سوئد و هزینه زندگی در سوئد می توانند برای مدت 30 ساعت در طول هفته به شکل نیمه وقت به اشتغال بپردازند. در این زمینه لازم است بیان گردد تحصیل دکترا در سوئد به منزله اشتغال محسوب می گردد. لذا دانشجویان دکترا می توانند مبلغ 20.000 SEK (کرون سوئد) حقوق دریافت کند و البته تقریبا 7.000 SEK (کرون سوئد) آن به پرداخت مالیات اختصاص دارد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های سوئد

امروزه بسیاری از ایرانیان به دنبال شغل پزشکی و دندانپزشکی هستند و به‌ همین دلیل از اهداف اصلی آنها ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی است. کشور سوئد یکی از کشورهای برگزیده و بسیار قوی در امر آموزش علم پزشکی بوده و از دانشگاه های رده بالایی برخوردار می باشد. داوطلبانی که با این هدف اقدام به مهاجرت به سوئد می نمایند، توجه داشته باشند که علاوه بر تسلط به زبان سوئدی، باید مدرک زبان نیز داشته باشند. کلیه دروس تحصیلی دانشگاه های پزشکی سوئد به زبان انگلیسی ارائه می شود. هزینه تحصیل در سوئد در گرایش های پزشکی بین 25.000 الی 30.000€ (یورو) تخمین زده شده است که این مبلغ تنها برای یک سال تحصیلی خواهد بود.

مدارک

شرایط

مدرک تحصیلی

دیپلم متوسطه

مدرک قبولی در آزمون SAT در رشته بیولوژی (E/M)

حداقل نمره 680

مدرک مهارت زبان انگلیسی

قبولی در آزمون SAT برای اثبات مهارت زبان کافی است

 

متقاضیان بر این اساس ارزیابی خواهند شد:

1.      نمره قبولی در آزمون SAT در رشته بیولوژی (E/M) متقاضی باید 70% نمره نهایی را کسب کند.

2.      نمره انگیزه نامه متقاضی باید 30% نمره نهایی را کسب کند.

بدین ترتیب، جمع امتیازات 100 نمره است. مدت زمانی که طول می‌کشد تا دانشجو در رشته پزشکی فارغ التحصیل شود، 5 سال بوده و 18ماه آن به دوره های کارآموزی اختصاص دارد که به صورت اجباری ارائه می‌گردد. تحصیل دندانپزشکی در سوئد نیز 5 سال زمان می برد و به صورت 12 ترم ارائه می گردد. دوره هایی مانند علوم پزشکی عمومی، جراحی دندان و دوره های بالینی دندان از جمله دوره های ارائه شده برای دانشجویان خواهد بود.

هزینه تحصیل در کشور سوئد

یکی دیگر از شاخه های هزینه تحصیل در سوئد، شهریه دوره های یادگیری زبان در این کشور است. برخی دانشجویان خارجی ممکن است مدرک زبان انگلیسی یا سوئدی نداشته باشند و بر همین مبنا مجبور به شرکت در دوره های یادگیری و آموزش این دو زبان باشند. در این صورت هزینه هایی را باید پرداخت نمایند. این شهریه ها که در دانشگاه های سوئد برگزار می شود، معادل 46.000 الی 50.000 SEK (کرون سوئد) تخمین زده شده است. با هم جزئیات این هزینه ها در سال 2019 را بررسی می کنیم:

هزینه زندگی در کشور سوئد

هر 1 کرونا سوئد (SEK) =معادل 0.10 دلار آمریکا (USD)

آپارتمان 1 خواب در مرکز شهر

8012.31 kr

آپارتمان 1 خواب در بیرون از شهر

5810.64 kr

آپارتمان 3 خواب در مرکز شهر

12918.66 kr

آپارتمان 3 خواب در بیرون از شهر

9552.12 kr

خرید هر متر مربع آپارتمان مرکز شهر

55708.20 kr

تخم مرغ ( 12 تایی)

27.62 kr

شیر (یک لیتر)

11.35 kr

برنج (یک کیلوگرم)

24.41 kr

یک عدد نان سفید

22.10 kr

یک کیلو گوشت سینه مرغ (1کیلوگرم)

93.65 kr

تعرفه مکالمه موبایل (در هر دقیقه)

1.01 kr

اینترنت پر سرعت (60Mbps)

290.64 kr

پول آب، برق، گاز و … خانه 85 متری

kr 682.71

نرخ کرایه تاکسی (هر 1 کیلومتر)

16.00 kr

کرایه تاکسی تلفنی

50.00 kr

بنزین (1 لیتر)

15.51 kr

هزینه حمل و نقل ماهانه

785.00 kr

میانگین درآمد خالص ماهیانه

14121.11 kr کرونا معادل USD 2487.31 دلار

           

برخی دیگر از شاخه های هزینه تحصیل در سوئد وجود دارند که شامل هزینه حمل و نقل، خرید جزوات آموزشی و کتب تحصیلی، خورد و خوراک و… می شود و باید مورد توجه دانشجویان قرار گیرد. موسسه حقوقی پرشین اپلای با در اختیار نهادن اطلاعات کامل در زمینه مهاجرت به کشورهای اروپایی از جمله از طرق مختلف مانند کار، تحصیل، ازدواج، سرمایه گذاری و… راهنمای بسیار ویژه ای برای مهاجرت محسوب می گردد. بنابراین در صورت مهاجرت به کشورهای اروپایی و غیر اروپایی در اسرع وقت با مشاوران و وکلای این موسسه ارتباط برقرار نمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص هزینه تحصیل در سوئد

برای بررسی میزان هزینه تحصیل در سوئد نیاز به بررسی موارد زیر می باشد:

آیا تحصیل در سوئد برای دانشجویان خارجی رایگان است؟ تحصیل در سوئد فقط برای دانشجویان اروپایی رایگان است و تحصیل رایگان از سال 2010 برای دانشجویان خارجی ممنوع است.

شهریه تحصیل کارشناسی در سوئد چقدر است؟ بسته به رشته، مقطع و دانشگاه تحصیلی متغیر است. این میزان به مقدار 70000 الی 200000 کرون سوئد است.

شهریه تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد چقدر است؟ هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سوئد ارزان تر از مقطع کارشناسی می باشد. این میزان 70000 الی 150000 کرون سوئد است.

شهریه تحصیل دکتری در سوئد چقدر است؟ تحصیل دکتری در سوئد همانند اکثر کشورها شغل محسوب می گردد و ماهانه 20000 کرون سوئد به دانشجو پرداخت می گردد.

شهریه دوره های زبان در سوئد چقدر است؟ یکی از رایج ترین راه های مهاجرت به سوئد دوره های زبان است. این میزان به مقدار 46000 الی 50000 کرون سوئد است.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat