پرشین اپلای

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سو 3 سال قبل

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد

متقاضیان می توانند در صورت تمایل به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد با اطلاع از جزئیات آن که در این مقاله مطرح می شود نسبت به این امر اقدام نمایند. فارغ التحصیل شدن دانشجویان بین المللی از دانشگاه های اروپایی در زندگی آن ها تأثیر بسیار مفیدی دارد، سوئد به دلیل آن که در رشته­ های پزشکی و دندانپزشکی آموزش و پرورش بسیار با کیفیتی دارد یکی از مکانهای خوب جهت تحصیل در اروپا به­ شمار می رود.

مهاجرت به این کشور و دریافت اقامت تحصیلی، یکی از بهترین راه های مهاجرت به سوئد می­ باشد. راه­ های دیگری نیز جهت مهاجرت به سوئد وجود دارد، در تمامی روش ها متقاضی بعد از مهاجرت به سوئد، می بایست جهت اخذ اقامت و در پایان تابعیت یا شهروندی اقدامات لازم را بعمل آورند. هرگونه سوال مهاجرتی به سوئد را با مشاورین ما در موسسه حقوقی پرشین اپلای در میان بگذارید.

اعزام دانشجو و تحصیل در سوئد

دانشجو برای 2 سال باید دوره های پزشکی در سوئد را به عنوان یک دانش پایه بگذراند. دانشجو در این دوره ­های تحصیلات پیش ­بالینی در دروس ویروس شناسی، آسیب شناسی، سرولوژی و باکتری شناسی تحصیل می­ کند. یکی از روش های بسیاری که متقاضیان مهاجرت به سوئد استفاده می ­کنند، مهاجرت تحصیلی می باشد. اشخاص در صورت مهاجرت به این کشور و اخذ اقامت و پذیرش تحصیلی، می توانند جهت تابعیت و یا شهروندی سوئد اقدام نمایند. دانشجو در بیمارستان­ هایی که وابسته به دانشگاه ­های سوئد می باشند دورده های کارآموزی خود را می­ گذراند.

شرح دوره های پزشکی سوئد 2019-2018: دانشجویان می ­توانند در زمینه پزشکی و دندانپزشکی، در دوره های فوق لیسانس TRANSMED و برنامه های دکترا در دانشگاه های این کشور تحصیل نمایند.

زبان تحصیل در سوئد

تحصیل به زبان سوئدی و یا فنلاندی در سوئد برای دانشجویان مسلط به این زبان­ ها امکان پذیر است در دانشگاه هلسینکی پزشکی تبادل دانشجویان، در صورت اینکه 3 سال در یک دانشگاه معتبر تحصیل و دوره های زبان سوئدی یا فنلاندی را گذرانده باشند امکان دارد. تبادل دانشجو با دانشگاه­ های دیگر مستلزم انجام کارهای مربوطه در این موضوع می ­باشد. در کشور سوئد دانشجوهای پزشکی و دندانپزشکی جهت ارائه درخواست خود به دانشگاه، می توانند از کمک هزینه تحصیلی و بورسیه استفاده کنند.

در دانشگاه های این کشور اغلب بورسیه به دانشجویان با سابقه تحصیلی عالی تعلق می­ گیرد. اگر دانشجو بورسیه شود تحصیل در تمامی دانشگاه های کشور سوئد برایش رایگان می ­باشد. بورسیه تحصیلی در این کشور اغلب شامل دانشجویان مقاطع فوق لیسانس و دکتری PHD می­ شود، بورسیه شدن باعث تسهیل در گذراندن این مقطع ­ها می ­شود. بدلیل یکی نبودن سطح دانشگاه­ های این کشور، باید رتبه دانشگاه انتخابی خود را در نظر بگیرید.

تحصیل در دانشکده اومئو سوئد

پس از آوریل سال 2004 نام دانشکده اومئو در کشور سوئد به دانشکده پزشکی و دندان تغییر یافت، این دانشکده از 4 دانشگاه برتر پزشکی و دندانپزشکی در این کشور می ­باشد. دانشکده اومئو در رشته های دندانپزشکی، پزشکی و مراقبت­ های بهداشتی، یک ­سازمان آموزشی و تحقیقاتی بحساب می­آید در این دانشگاه در زمینه­ های پزشکی و دنداپزشکی حدود 5800 دانشجو در 13­ گروه در دوره کارشناسی و 550 نفر در دوره کارشناسی ارشد در حال تحصیل می­ باشند. تعداد پرسنل این دانشگاه شامل معلمان، کارمندان و محققان 150 نفر می باشد.

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد

نکات اصلی در مورد تحصیل پزشکی در کشور سوئد شامل آموزش زبان، مدت زمان دوره، نوع ترم، مدارس و… می­ باشند که در پایین مشروح کرده ایم.

آموزش زبان: اگر دانشجو آشنایی لازم به زبان کشور سوئد را نداشته باشد، قبل از دوره اصلی تحصیلی، دوره آموزشی زبان این کشور برای این دسته از دانشجویان برگزار می­ گردد. در کشور سوئد زبان تحصیلی سوئدی یا فنلاندی می­ باشد. درصورت نداشتن مدرک زبان یا تسلط به زبان انگلیسی در برخی از دانشگاه های این کشور می­ توانید تحصیل نمایید.

مدت زمان دوره: برای دریافت مدرک، متقاضی باید به عنوان کارآموز مطالعات تئوری و عملی را که بخشی از دوره پزشکی می­ باشد، بگذراند با داشتن مطالعه منظم دانشجو می ­تواند دوره کارشناسی را 5 تا 6 سال به پایان برساند.

نوع ترم: دانشگاه­ های پزشکی و دندانپزشکی اغلب دارای ترم های پاییزی و بهاره را در کشور سوئد می ­باشند .احتمال تفاوت دروس در یک رشته، در دانشگاه های سوئد وجود دارد.

مدارس: کسانی که سن آن ها کمتر از تحصیلات دانشگاهی می ­باشد، می ­توانند در مدارس کشور سوئد به تحصیل بپردازند.

پیش نیاز تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد

پیش نیاز ورود به دوره پزشکی، تحصیلات در دوره متوسطه و یا مدرک برابر آن می ­باشد. مثلاً اگر متقاضی می­ خواهد به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد بپردازد، می بایست ابتدا دروس زیست شناسی را در پیش دانشگاهی گذرانده باشد. شرایط پذیرش توسط دانشگاه­ های سوئد متفاوت است و این شرایط توسط دانشگاهی که دانشجو انتخاب می ­کند، تعیین می­ شود. پذیرش توسط دانشگاه­ های خصوصی نسبت به دانشگاه­ های دولتی آسان تر است (هزینه دانشگاه ­های خصوصی اغلب بیشتر می باشد). متقاضی باید به این توجه داشته باشد که دانشگاهی که انتخاب می­ کند توسط وزارت علوم تائید شده باشد. از سایر موارد مورد نیاز جهت تحصیل در سوئد عبارتست از:

1.      پاسپورت

2.      گواهی عدم سوء پیشینه

3.      آزمایش­ های پزشکی

4.      گواهینامه مهارت زبان سوئدی و یا قبولی در آزمون زبان TISUS

شهریه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد

قوانین پذیرش و شهریه دانشگاه با توجه به دانشگاه انتخابی دانشجو مشخص می­ گردد. قبل از پذیرش دانشجو باید شهریه دوره و هزینه پردازش درخواست را به همراه درخواست خود نیز ارسال و پرداخت نماید. بعضی از دانشگاه­ های دولتی سوئد شهریه دریافت نمی­ کنند، البته این مورد شامل حال تمام دانشجویان نمی­ شود جهت پرداخت هزینه تحصیل متقاضی می بایست آن را به دانشگاه انتخابی خود و در زمان و مقداری که دانشگاه مشخص کرده است، پرداخت نماید.

دولت سوئد به متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این کشور بورسیه می دهد. اما این بورسیه ها بر اساس شرایطی همانند شایستگی افراد و یا نیازمندی آنها اعطاء می شود. بورسیه های تحصیلی سوئدی یا دولتی هستند و یا ماهیت دانشگاهی دارند. برخی از این بورس ها در سال 2019 عبارتند از:

عنوان بورس تحصیلی

شرایط بورسیه

بورسیه های انیستیتوی سوئدی مشاغل جهانی (SISGIP)

این بورس کلیه هزینه های تحصیلی و زندگی متقاضیان را پوشش می دهد.

برنامه بورسیه Visby

مربوط به دانشجویان اروپای شرقی با پوشش هزینه های تحصیلی و زندگی تا سقف SEK 9000 کرون

برنامه بورسیه تحصیلی انیستیتوی فناوری بلنکینگ

پوشش دهنده 75% از خزینه های تحصیلی متقاضیان

بورسیه IPOE دانشگاه چالمرز

پوشش دهنده 75% از خزینه های تحصیلی متقاضیان

بورسیه تحصیلی دانشگاه گوتنبرگ

بورسیه دانشگاهی هالمستاد

20 تا 25% هزینه ها را پوشش می دهد

برنامه بورس تحصیلی دانشگاه استکهلم

 

نحوه درخواست پذیرش سوئد

جهت آگاهی از روش ارسال پذیرش توسط دانشگا­ه های سوئد، اطلاعات دانشگاه، زبان، الزامات سفر به این کشور و اقامت در سوئد این کشور به مطالعه مطالب زیر می­ پردازیم. لیست مدارک و شرایط مورد لازم برای اخذ پذیرش سوئد را یکجا مطالعه فرمائید. مراحل اصلی که متقاضی باید آن­ها را طی کند عبارتند از: یافتن رشته و دوره های مورد نظر، دانشگاه­ های مرتبط و رتبه بندی آنها را مورد بررسی قرار دهد، انتخاب رشته و دانشگاه، گذراندن دوره های آموزش زبان سوئدی و همینطور جهت کسب جزئیات بیشتر با دانشگاه انتخابی تماس بگیرد. دانشگاه های علوم پزشکی و دندانپزشکی در سوئد عبارتنداز:

1.      دانشگاه­ گوتنبرگ

2.      دانشگاه لینشوپینگ

3.      دانشگاه لوند

4.      دانشگاه اومئو

5.      دانشگاه اوربرو

6.      دانشکده پزشکی دانشگاه اوپسالا

7.      مؤسسه کارولینسکا

اقامت تحصیلی سوئد

اشخاص متقاضی جهت اخذ مجوز، می بایست بخشی از هزینه های خود را پرداخت نماید. دانشجور جهت صرفه­ جویی در هزینه های خود می ­تواند در خوابگاه ­های دانشجویی زندگی کند.( اغلب این خوابگاه­ ها به صورت مشترک توسط چند دانشجو می ­باشند) نرخ استفاده از این خوابگاه­ ها 2.000 الی 4.500 SEK کرون سوئد بصورت ماهیانه می­ باشد. این مبلغ به زمان و مکان خوابگاه نیز بستگی دارد.

هزینه زندگی دانشجویی در سوئد

یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت

85 الی 130 SEK کرون سوئد

یک قرص نان     

15 الی 26 SEK کرون سوئد

یک کیلو سیب

15 الی 30 SEK کرون سوئد

یک بطری آب یک و نیم لیتری

10 الی 20 SEK کرون سوئد

یک بلیط یک طرفه

25 الی 36 SEK کرون سوئد

خرید یک عدد شلوار

550.00 الی 1.099.00 SEk کرون سوئد

یک تی شرت تابستانی

200 الی 500 SEK کرون سوئد

حقوق دریافتی ماهیانه پس از کسر مالیات

22.713.14 SEK کرون سوئد

                       

در انتها لازم به ذکر است که مؤسسه حقوقی پرشین اپلای جهت مشاوره و راهنمایی متقاضیان گرامی، برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور سوئد و اخذ اقامت دائم سوئد، بصورت حضوری و تلفنی آماده همکاری می­ باشد. دانشجویان گرامی جهت تحصیل در کشور سوئد می ­توانند با وکلای مجرب مؤسسه حقوقی پرشین اپلای برای کسب اطلاعات بیشتر و اخذ ویزای تحصیلی در کمترین زمان ارتباط برقرار کرده و راهنمایی های لازم را دریافت نمایند.

سوالات پرتکرار درباب تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد

متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد با سوالات زیر مواجه می شوند:

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در سوئد چیست؟ ارائه مدارک تحصیلی پیشین، گواهی عدم سوء پیشینه، ارائه آزمایشات پزشکی و گواهی مهارت زبان سوئدی.

طول دوره های پزشکی و دندانپزشکی در سوئد چقدر است؟ طول دوره کارشناسی بین 5 الی 6 سال است.

میزان حقوق پس از کسر مالیات چقدر است؟ میزان حقوق در این کشور پس از کسر مالیات 22.713.14 کرون در ماه است.

پیش نیاز دوره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد چیست؟ پیش نیاز دوره های پزشکی در این کشور همانند اکثر کشورها تحصیلات در دوره متوسطه یا معادل آن می باشد.

شرایط اخذ بورسیه در این کشور چیست؟ بورسیه تحصیلی به منظور پوشش هزینه های تحصیل می باشد و به میزان 25% الی 75% هزینه های زندگی را پوشش می دهد.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat