پرشین اپلای

تحصیل دکتری در سوئد

تحصیل دکتری در سوئد 3 سال قبل

تحصیل دکتری در سوئد

تحصیل دکتری در سوئد طرفداران بیشماری دارد، هر ساله متقاضیان زیادی از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل در رشته های مختلف در این مقطع وارد کشور سوئد می شوند. کشور سوئد دارای سیستم آموزشی معتبر و پیشرفته می باشد که مطابق با استانداردهای بین المللی است. دانشگاه های این کشور دارای سوابق طولانی و موفقی می باشند که در سطح بین الملل از اعتبار خوبی برخوردار می باشند. از دید دولت این کشور تحقیق و پژوهش بسیار مهم است، به همین دلیل دانشجویانی که در مقطع تحصیلی دکتری ادامه تحصیل می دهند از مزایای بیشماری بهره مند خواهند شد. سوالات مورد بررسی در این نگارش بدین شرح است:

شرایط تحصیل دکتری در سوئد چگونه است؟

مدارک لازم برای پذیرش داوطلبان تحصیل دکتری در کشور سوئد چیست؟

شرایط ویزای تحصیلی سوئد چیست؟

هزینه تحصیل و زندگی در سوئد چگونه است؟

دانشجویانی که قصد تحصیل دکتری دارند باید به این نکته توجه نمایند که پس از فارغ التحصیلی می توانند به راحتی اقامت دائم این کشور را به دست آورند. کارشناسان موسسه پرشین اپلای در ادامه مقاله پیش رو سعی در بررسی موضوع تحصیل دکتری در سوئد را دارند. اگر این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اید تا پایان ما را همراهی نمایید.

شرایط تحصیل دکتری در سوئد

در این مقطع تحصیلی تمرکز اصلی بر روی پایان نامه یا Dissertation است، سیستم های دانشگاهی این کشور در مقطع دکتری بر اساس گذراندن واحدهای درسی نمی باشد. در واقع می توان گفت تمامی رشته های تحصیلی و رشته های تخصصی بر پایه سیستم پژوهش می باشند. اما این بدان معنا نیست که در تمام طول دوران تحصیلی به تحقیق و پژوهش بپردازید، دروس تئوری در این مقطع در قالب سمینار و چند دوره ارائه می شوند. دانشجویان در مقطع تحصیلی دکتری باید 240 واحد درسی را در طول مدت 4 سال بگذرانند.

به دانشجویان مقطع دکتری در طول تحصیل حقوق و دستمزد نیز تعلق می گیرد، که این حقوق توسط دانشگاه یا حامیان شخصی تامین می شود. کنترل کیفیت آموزش و تحقیقات در این کشور توسط دولت سوئد تامین می شود. دولت این کشور بیشتر از 60 % تولید ناخالص داخلی را در آموزش و 4 % از آن را در تحقیقات و پژوهش سرمایه گذاری می کند. برای تحصیل دکتری در سوئد لازم است دانشجو ابتدا پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را به دست آورد، بدین منظور فرد باید مدارک زیر را آماده و به دانشگاه ارسال نماید.

1.      دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن

2.      ارائه رزومه کامل و دقیق

3.      ارائه انگیزه نامه

4.      ارائه مدرک تحصیلی فوق لیسانس و ریز نمرات

5.      ارائه مدرک زبان IELTS 7

مدارک اخذ ویزا جهت تحصیل دکتری در سوئد

پس از آنکه دانشجو پذیرش دانشگاه مورد نظر را به دست آورد باید اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای تحصیلی سوئد انجام دهد. طول مدت ارائه ویزا تحصیلی 90 روزه می باشد، پس متقاضی باید 90 روز پیش از ورود به خاک این کشور با در دست داشتن مدارک ذیل به سفارت خانه یا کنسولگری این کشور مراجعه نماید و درخواست خود را برای اخذ ویزای تحصیلی ارائه نماید.

1.      ارائه گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه

2.      ارائه اصل و فتوکپی از پاسپورت معتبر

3.      ارائه چند قطعه عکس رنگی پاسپورتی

4.      دریافت فرم مربوط به ویزا تحصیلی و تکمیل آن

5.      ارائه گواهی تمکن مالی جهت اثبات توانایی فرد در پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل

6.      ارائه بیمه نامه معتبر

7.      ارائه مدارک از محل اقامت فرد

8.      پرداخت هزینه های مربوطه و ارائه رسید آن

هزینه های تحصیل در کشور سوئد

هزینه های تحصیل در این کشور با توجه به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت می باشد. تحصیل دکتری در سوئد به منزله اشتغال محسوب می شود و دانشجویان به صورت ماهیانه دستمزد و حقوق دریافت می کنند. میزان دستمزد ماهانه در نظر گرفته شده برای دانشجویان مبلغ SEK 20000 (کرون سوئد) می باشد که دانشجویان باید مبلغ SEK 7000 (کرون سوئد) را به عنوان مالیات به دولت پرداخت نمایند. همچنین دانشجویان می توانند در طول دوران تحصیلی در مشاغل پاره وقت به مدت 30 ساعت در طول هر هفته مشغول به کار شوند. هزینه های تحصیلی سال 2019 سوئد بر اساس برنامه تحصیلی مربوطه بدین شرح است:

برنامه تحصیلی

هزینه تحصیلی به کرونا (SEK)

علوم انسانی

80000 تا 11000

علوم پایه و مجموعه علوم مهندسی

120000 تا 145000

معماری و طراحی

190000 تا 270000

           

هزینه های زندگی با توجه به نوع زندگی و منطقه زندگی شما متفاوت می باشد اما به طور میانگین برای زندگی در این کشور باید ماهانه مبلغ SEK 7300 (کرون سوئد) در نظر بگیرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هزینه های زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در سوئد را مطالعه نمایید. اما میانگین هزینه ماهانه زندگی در شهرهای دانشجوئی سوئد بدین شرح می باشد:

نام شهر

هزینه به یورو (€)

گوته بورگ و استکهلم

1250 یورو

لینکوپینک و لوند

850 یورو

آپسالا

750 الی 1200 یورو

           

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در رابطه با تحصیل دکتری در سوئد به دست آوردید، شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت موسسه سفیران سروش سعادت مقالات بیشتری در رابطه با دانشگاه های این کشور مطالعه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره های رایگان با کارشناسان و وکلای مجرب ما در تماس باشید همچنین می توانید با دریافت وقت قبلی به موسسه مراجعه نمایید.

پرسش های متداول درباره تحصیل دکتری در سوئد

از پرسش های متداول متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری در سوئد شامل موارد زیر می شود:

شرایط تحصیل دکتری در سوئد چگونه است؟ تمرکز تحصیل در این مقطع بر پایان نامه و سیستم پژوهشی می باشد. دروس تئوری در قالب سمینار و دوره هستند و دانشجو می بایست 240 واحد درسی را در طول 4 سال بگذراند.

مدارک لازم برای تحصیل دکتری چیست؟ افرادی که تمایل به تحصیل دکتری دارند می بایست با ارائه مدارک تحصیلی پیشین، حداقل آیلتس 7، رزومه تحصیلی، انگیزه نامه و مکاتبه با استاد راهنما اقدام نماید.

دستمزد ماهانه تحصیل دکتری به چه صورت است؟ میزان دستمزد ماهانه 20000 کرون در سوئد است که از این مبلغ 7000 کرون تحت مالیات به دولت دریافت می شود. دانشحویان می توانند به مدت 30 ساعت در هفته مشغول به کار شوند.

هزینه های تحصیل دکتری چفدر می باشد؟ میانگین هزینه ها در رشته های مختلف متغیر است و به طور میانگین در رشته های انسانی 8000 الی 11000 و در رشته های مهندسی 12000 الی 27000 کرون سوئد می باشد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی در مقطع دکتری چیست؟ تکمیل فرم مربوط به سفارت و پرداخت هزینه ها از جانب فرد متقاضی و مدارک مالی و اثبات محل اقامت از سایر مدارکی می باشد که در ویزای تحصیلی از اهمیت برخوردار می باشد.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat