پرشین اپلای

دوره رایگان زبان سوئدی در سوئد

دوره رایگان زبان سوئدی در سوئد 3 سال قبل

دوره رایگان زبان سوئدی در سوئد

دوره رایگان زبان سوئدی در سوئد فرصتی استثنائی برای متقاضیانی است که قصد تحصیل یا کار در این کشور اروپایی را دارند و بدنبال اقامت می باشند. چراکه زبان سوئدی زبان رسمی و رایج مردم سوئد محسوب شده و ادامه تحصیل یا کاریابی در این کشور بدون داشتن دانش زبان سوئدی تقریبا غیرممکن است. معمولا دوره های مذکور به دو صورت حضوری و مجازی توسط دانشگاه های کشور سوئد و یا انیستیتو زبان سوئدی Swedish Institute برگزار می شود. لازم است بدانید که شرط درخواست دوره رایگان زبان سوئدی در دانشگاه های سوئد این است که متقاضیان دانشجوی همان دانشگاه باشند. معمولا به دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیلی مدرک زبان سوئدی یا Tisus اعطاء می شود.

آیا دوره های زبان سوئدی در کشور سوئد رایگان است؟

انواع سطوح زبان سوئدی چیست؟

شرایط زبان آموزی حضوری و مجازی در سوئد چگونه است؟

شرط اعطای مدرک زبان سوئدی در سوئد چیست؟

هزینه متوسط زندگی دانشجوئی در سوئد 2020 چقدر می باشد؟

به سبب اهمیت آموزش زبان سوئدی برای دانشجویان و کارگران جهت انجام موفقیت آمیز مهاجرت تحصیلی یا کاری خود، ما در موسسه حقوقی پرشین اپلای با نگارش این مقاله تلاش داریم تا هموطنان متقاضی و علاقه مند را با شرایط این دوره ها بهترآشنا سازیم.

هدف از دوره رایگان زبان سوئدی در سوئد

زبان سوئدی یا Swedish زبانی است که 10 میلیون نفر در قاره اروپا غالبا هم در کشور سوئد و تا حدودی هم در فنلاند با آن تکلم می کنند. زبان شناسان معتقدند که زبان سوئدی زبانی متقابل بین زبان نروژی و زبان دانمارکی است. اگرچه درجه این ارتباط متقابل عمدتا به لهجه گوینده آن هم بستگی دارد. به هر حال، زبان سوئدی زبان رسمی و اداری کشور سوئد محسوب می شود. در لیست زیر می توان با مللی آشنا شد که زبان رسمی آنها نیز زبان سوئدی است:

کشورهایی با زبان رسمی سوئدی

اما لزوم یادگیری زبان سوئدی زمانی بیشتر احساس می شود که فردی به عنوان دانشجو قصد تحصیل در این کشور اروپائی را داشته باشد و یا کارگر ماهری به دنبال جستجوی کار و یافتن پیشنهاد کاری از کارفرمای سوئدی باشد. یادگیری زبان سوئدی برای این دسته از مهاجران هم یک الزام مهم و هم یک پوئن مثبت در سوئد تلقی می شود. با اینکه سوئدی ها به زبان انگلیسی هم مسلط هستند. اما نباید از این نکته غافل شد که زبان رسمی این کشور زبان سوئدی است و مردم سوئد تعصب خاصی به زبان بومی خود دارند.

شرایط دوره رایگان زبان سوئدی در سوئد

معمولا دوره رایگان زبان سوئدی در سوئد توسط دانشگاه ها یا انیستیتو زبان سوئدی یا Swedish Institute برگزار می شود. اکثر دانشگاه های دولتی سوئد دارای دپارتمان زبان سوئدی هستند که مسئولیت کورس های زبان سوئدی برای دانشجویان بین المللی را برعهده می گیرند. سطح زبان سوئدی که در دانشگاه ها به دانشجویان خارجی آموزش داده می شود، سطح مقدماتی است. از همین رو کلیه دانشجویان بین المللی دانشگاه های سوئدی می توانند در این دوره ها ثبت نام و شرکت جویند. در زیر می توان با انواع دانشگاه های سوئدی برگزار کننده دوره رایگان زبان سوئدی در سوئد آشنا شد:

نام دانشگاه

کورس زبان سوئدی

دانشگاه لوند

تحصیل برنامه زبان سوئدی در خارج

دانشگاه لینکو پینک

کورس اعطای مدرک در زبان سوئدی

دانشگاه گوتنبرگ

زبان سوئدی مقدماتی سطح 1 و 2

دانشگاه استکهلم

زبان سوئدی برای دانشجویان بین المللی

 

دوره رایگان زبان سوئدی در دانشگاه های سوئد

معمولا شرط پذیرش در دوره رایگان زبان سوئدی در دانشگاه های سوئد، پذیرش تحصیلی از این دانشگاه هاست و از همین رو فقط دانشجویان همان دانشگاه مجاز به شرکت در این دوره ها هستند. این دوره ها در سطوح مختلفی برگزار می شود. مثلا در دانشگاه گوتنبرگ این دوره در دو سطح مختلف Swedish1 و Swedish2 برگزار می شود. سطح زبان سوئدی 1 بدین معنا است که دانشجو هیچگونه دانش قبلی درباره زبان سوئدی ندارد. اما سطح زبان سوئدی 2 بدین معنا است که دانشجو می تواند از عبارات کوتاه سوئدی بهره گرفته و نقطه نظر اصلی گوینده را متوجه شده و یادداشت برداری کند. اما در دانشگاه استکهلم دوره مذکور در 6 سطح با مشخصات زیر برگزار می شود:

کورس ها / کد دوره           

واحد (ECTS)

ترم و فاصله

کورس 1 NS0001

4 تا 5 واحد

50% دوره 1 و 2

کورس 2 NS0002

7 تا 5 واحد

50% دوره 1 و 2

کورس 3 NS0003

7 تا 5 واحد

50% دوره 1

کورس 4 NS0004

9 واحد

50% دوره 1

کورس 5 NS0005

9 واحد

50% دوره 1

کورس 6 NS0006

15 واحد

50% دوره 1

           

قبل از ثبت نام برای دوره رایگان زبان سوئدی در سوئد، توصیه می شود که دانشجویان جهت خود ارزیابی حتما از پاسپورت زبان یوروپاس (EUROPASS) استفاده کنند. به همین منظور آنها باید به وب سایت europass.cedefop.europa.eu مراجعه نمایند. با اینکه این خود ارزیابی اصلا اجباری نیست و دانشگاه های سوئدی نیز نتایج آن را از متقاضیان نمی خواهند. اما این کار می تواند در انتخاب سطح مناسب زبان سوئدی به دانشجو کمک کند. نکته آخر در اینباره آنکه شرط اعطای مدرک پایان دوره زبان در دانشگاه های سوئدی (مدرک تحصیل زبان سوئدی برای دانشجویان خارجی یا Tisus) نیز شرکت در 80% کلاس ها و قبولی در آزمون نهائی است.

شرایط دوره آنلاین رایگان زبان سوئدی

انیستیتوی زبان سوئدی متولی برگزاری کورس آنلاین رایگان زبان سوئدی می باشد. این دوره در واقع کورس زبان سوئدی مخصوص افراد مبتدی می باشد. دوره آنلاین آموزش زبان سوئدی دانش گفتاری و نوشتاری اصلی زبان سوئدی را به متقاضیان یاد داده و آنها را با فرهنگ و مردم سوئد آشنا می سازد. لازم است متقاضیان درجریان باشند که دوره زبان سوئدی ارائه شده توسط انیستیتو زبان سوئدی هم به صورت iOS و هم به صورت برنامه اندروید رایگان در دسترس متقاضیان قرار دارد.

هزینه زندگی دانشجوئی در سوئد

درست است که هزینه زندگی در سوئد کمی بالاتر از بقیه کشورهای اروپایی است اما سطح این هزینه ها اغلب به سبک زندگی خود دانشجو بستگی دارد. معمولا هزینه زندگی در سوئد ترکیبی از هزینه اجاره مسکن دانشجوئی، هزینه غذایی، هزینه حمل و نقل و تفریحات و یا امور فرهنگی است. با توجه به وضعیت اقتصادی در سال جدید، انتظار می رود که متوسط هزینه ماهیانه دانشجویان بین المللی در سوئد بین 700 الی 1200€ (یورو) باشد. اما در این بین نباید از تاثیر محل اقامت دانشجوئی بر روی هزینه های زندگی در سوئد غافل شد. به همین دلیل، ما در اینجا به آمار متوسط هزینه های زندگی در شهرهای سوئدی نیز اشاره می کنیم:

مقایسه هزینه زندگی در شهرهای سوئد

همان طوری که در نمودار فوق نیز مشخص است، هزینه زندگی در شهرهای استکهلم و گوتنبرگ سوئد بالا و در آپسالا از همه پایین تر می باشد. پس این نمودار به ما این نکته مهم را نیز متذکر می شود که دانشجویان در هنگام انتخاب دانشگاه یا شهر محل اقامت بایستی از قبل سطح متوسط هزینه ها را در آنجا ارزیابی کنند.

سوالات متداول درباره دوره های زبان سوئدی

در این قسمت از مقاله دوره رایگان زبان سوئدی در سوئد سوالات متقاضیان گرامی توسط کارشناسان موسسه حقوقی پرشین اپلای مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد:

شرایط دوره های رایگان زبان سوئدی در کشور سوئد چگونه است؟ این دوره ها معمولا در دو سطح 1 و 2 برای دانشجویان و متقاضیان و به دو صورت حضوری در کورس های دانشگاهی و مجازی به صورت کورس وب رایگان انیستیتو زبان سوئدی برگزار می شود.

شرط اصلی شرکت در دوره های رایگان زبان سوئدی در دانشگاه های سوئد چیست؟ شرط اصلی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در کشور سوئد می باشد.

چگونه می توان از دانشگاه های سوئدی مدرک زبان دریافت کرد؟ با شرکت در این دوره های رایگان و گذراندن حدود 80% از دروس دانشجویان می توانند مدرک زبان سوئدی خود را دریافت نمایند.

دوره رایگان آنلاین آموزش زبان در سوئد چگونه است؟ این دوره ها معمولا توسط انیستیتوی زبان سوئدی و به دو صورت اپلیکیشن آموزش زبان و نیز نسخه iOS در اختیار علاقه مندان قرار داده می شود.

مدرک زبان سوئدی لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور سوئد چیست؟ معمولا دانشگاه های سوئدی از متقاضیان مدرک تحصیل زبان سوئدی برای دانشجویان خارجی یا Tisus می باشد. دانشجویان پس از اتمام دوره رایگان زبان سوئدی در سوئد می توانند به این مدرک دست یابند.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat