پرشین اپلای

ارزان ترین دانشگاه های اکراین

ارزان ترین دانشگاه های اکراین 3 سال قبل

ارزان ترین دانشگاه های اوکراین

اطلاع از شرایط تحصیل در ارزان ترین دانشگاه های اوکراین یکی از مقدمات الزامی مهاجرتی بدون دغدغه و موفق به این کشور اروپایی می باشد. با توجه به هزینه های بسیار زیاد تحصیل در برخی کشورهای اروپایی چون انگلستان، اخذ مجوز تحصیلی از دانشگاه های اوکراین و اقامت در شهرهایی نظیر کیف بسیار مقرون به صرفه می باشد؛ ضمن اینکه استانداردهای آموزشی وضع شده در اوکراین و کیفیت مثال زدنی آموزش در مدارس و دانشگاه های کشور از مزیت های بارز مهاجرت به این سرزمین مدرن می باشد. در ادامه این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی پرشین اپلای تهیه و تنظیم شده است سعی داریم با پرداختن به ضوابط حقوقی اخذ ویزای تحصیلی این کشور و ویژگی های دانشگاه های ارزان اوکراین اطلاعات مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

حداقل سن مجاز ورود به دانشگاه های اوکراین چه سنی می باشد؟

آیا دانشگاه های ارزان اوکراین نیز از امکانات مفید و به روز آموزشی برخوردار هستند؟

متوسط هزینه تحصیل در دانشگاه های تراز اول اوکراین چه میزان است؟

مزایا و معایب تحصیل در ارزان ترین دانشگاه های کشور اوکراین کدامند؟

شرایط تحصیل در ارزان ترین دانشگاه های اوکراین

اوکراین سرزمینی است که در شرق اروپا واقع شده و دارای خط مرزی مشترک با روسیه، بلاروس، لهستان و اسلواکی می باشد. اوکراین در جایگاه 44 وسیع ترین کشورهای جهان قرار داشته و از 24 استان تشکیل شده است. زبان مردم این کشور اوکراینی می باشد اگرچه درصد قابل توجهی از مردم به زبان روسی نیز تسلط دارند. تحصیل در مدارس اوکراین برای شهروندان این کشور و مهاجرین خارجی که موفق به اخذ اقامت دائم و تابعیت اوکراین گشته اند تا 16 سالگی کاملا رایگان می باشد. تحصیل در دانشگاه های اوکراین دارای مزایای متعددی بوده که از جمله آن ها می توان به عدم نیاز به شرکت در آزمون ورودی، مشارکت در سمینارها و همایش های مختلف علمی، امکان ورود به بازار کار پر رونق اوکراین و اعتبار بسیار زیاد مدرک تحصیلی اخذ شده اشاره کرد.

تحصیل در دانشگاه های اوکراین به 3 زبان مختلف صورت گرفته و افراد با حداقل 17 سال مجاز به انتخاب رشته موردعلاقه خود می باشند؛ با توجه به اینکه نظام آموزشی اوکراین از دیرباز تابع سیستم آموزشی روسیه بوده است، بسیاری از دروس ارائه شده در ارزان ترین دانشگاه های این کشور علاوه بر اوکراینی، به زبان روسی نیز آموزش داده می شوند. شایان ذکر است که امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز در دانشگاه های این کشور فراهم بوده اما نیازمند پرداخت شهریه بیشتری می باشد. در ادامه به بررسی مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیل در این دانشگاه ها پرداخته ایم:

1.      پاسپورت بین المللی معتبر

2.      گواهی سلامت پزشکی

3.      مدرک آیلتس 6.5 جهت تحصیل به زبان انگلیسی

4.      سوابق تحصیلی همراه ریز نمرات

5.      نامه پذیرش از دانشگاه مقصد

6.      فرم درخواست ویزا

7.      پرداخت هزینه های مربوطه

8.      برخورداری از تمکن مالی

بررسی ارزان ترین دانشگاه های اوکراین

با توجه به اینکه امکان تحصیل در رشته های گوناگون فارغ از مدرک دیپلم افراد در اوکراین موجود می باشد، گروه های بسیاری از اقصی نقاط جهان تصمیمی جهت به تحصیل در دانشگاه های ارزان این کشور اتخاذ می نمایند؛ این امر بدان معناست که اشخاص با دیپلم ریاضی قادر به تحصیل در شاخه های علوم تجربی و اجتماعی خواهند بود. اگرچه هزینه تحصیل در ارزان ترین دانشگاه های اوکراین بسیار معقول می باشد، دولت این کشور در مواردی 20% از شهریه افراد مستعد با سطح علمی بسیار بالا را تقبل خواهد کرد. همچنین انواع بورسیه ها و وام های دانشجویی ارائه شده جهت انجام فعالیت های تحقیقاتی کمک شایانی به تسهیل در زندگی دانشجویان خواهد نمود. متقاضیان با عدم تسلط بر زبان روسی یا اوکراینی ملزم به تحصیل در دوره پادفک اوکراین به مدت 8 ماه بوده و باید خاطرنشان کرد که هزینه این دوره حدود 4500$ (دلار) است.

اگرچه اوکراین جزء کشورهای اتحادیه اروپا به شمار نمی رود اما هزینه های زندگی در این کشور شباهت بسیاری با این سرزمین ها دارد؛ طبق برآورد صورت گرفته در سال 2020 دانشجویان به رغم پرداخت شهریه پایین ناگزیر به پرداخت هزینه 300$ (دلار) به صورت ماهیانه جهت رفع و رجوع مشکلات روزمره زندگی خود هستند. اگرچه امکان کار همزمان با تحصیل در بازه 20 الی 30 ساعت برای دانشجویان اوکراینی فراهم بوده و به طور میانگین برای هر ساعت 9$ (دلار) درآمد خواهند داشت. از دانشگاه های مقرون به صرفه مورد تایید وزارت علوم ایران در این سرزمین می توان به Kiev Polytechnical Institute و Sumy State University اشاره کرد.

معرفی ارزانترین دانشگاه های اوکراین

با توجه به اینکه دانشجویان مقطع دکتری اوکراین طی 3 الی 4 سال تحصیل خود در سال های اخیر قادر به دریافت حقوق از سوی دولت این کشور و موسسات خصوصی می باشند، تعداد درخواست ها برای این مقطع با افزایش زیادی روبرو شده است. متوسط هزینه تحصیل در اوکراین 2300$ (دلار) می باشد که با توجه به بورسیه های تحصیلی مختلف می توان آن را کاهش داد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که تحصیل در رشته هایی نظیر پزشکی گاها تا 39000$ (دلار) نیز با توجه به دانشگاه هدف هزینه درپی داشته است. در ادامه به بررسی ارزان ترین دانشگاه های اوکراین جهت تحصیل دانشجویان بین المللی همراه با شهریه تعیین شده هر یک از آن ها پردخته ایم:

نام دانشگاه

شهریه اخذ شده به دلار

Uzhhorod National University

1300$ الی 4000$

Odesa I. I. Mechnikov National University

1600$ الی 2500$

National Technical University“ Kharkiv Polytechnic Institute”

1800$ الی 2600$

Sumy State University

1800$ الی 4300$

Ternopil National Economic University

2150$ الی 5000$

Lviv Polytechnic National University 

2200$ الی 4900$

Zaporizhzhya National University

2200$ الی 4500$

Taras Shevchenko National University of Kyiv

2500$ الی 3800$

 

در پایان می توان اظهار داشت اوکراین با توجه به هزینه های بسیار معقول تحصیل، یکی از ایده آل ترین مقاصد مهاجرتی در این زمینه می باشد؛ در ادامه شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما در موسسه حقوقی پرشین اپلای به صورت رایگان تماس برقرار نمایید.

 

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat