پرشین اپلای

تحصیل در دوره پادفک اکراین

تحصیل در دوره پادفک اکراین 3 سال قبل

تحصیل در دوره پادفک اوکراین

تحصیل در دوره پادفک اوکراین برای متقاضیانی که قصد دارند در مقطع کارشناسی، رشته های تحصیلی پزشکی و دندان پزشکی ادامه تحصیل دهند الزامی است. در طول چند سال اخیر متقاضیان ایرانی بسیاری به دلیل عدم فرصت برای تحصیل در رشته تحصیلی مورد نظر یا دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت می گیرند. با توجه به مزایایی مانند: تحصیل در دانشگاه های معتبر، امکان اخذ بورس تحصیلی، امکان اقامت در خوابگاه های دانشجویی، شهریه دانشگاه مناسب و هزینه های زندگی مقرون به صرفه و حق کار ضمن تحصیل، دانشجویان برای ادامه تحصیل دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اوکراین را انتخاب می کنند. کارشناسان موسسه حقوقی پرشین اپلای در این نوشتار تصمیم دارند به بررسی تحصیل در دوره پادفک اوکراین بپردازند و اطلاعات مفیدی در این خصوص در اختیار متقاضیان قرار دهند.

درباره تحصیل در دوره پادفک اوکراین

متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل به زبان روسی یا اوکراینی در کشور اوکراین را دارند باید در دوره پادفک که یک دوره پیش نیاز است شرکت کنند. با گذراندن این دوره ها متقاضی برای شرکت در آزمون ورودی آماده می شود. طول مدت تحصیل در دوره پادفک بین 6 تا 10 ماه است، هزینه شرکت در این دوره به علاوه اقامت در خوابگاه بین 3000$ تا 6000$ (دلار) است. این مبلغ باید در قسط به طور کامل پرداخت شود. گذراندن دوره پادفک زمانی اجباری است که فرد قصد دارد به زبان روسی یا اوکراینی ادامه تحصیل دهد. زمان شرکت برای دوره های پادفک با توجه به هر دانشگاه متفاوت است، ولی عموما زمان ثبت نام از اوایل فروردین ماه تا اوایل مرداد ماه است.

متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که با توجه به افزایش درخواست برای مهاجرت تحصیلی به اوکراین ممکن است ظرفیت در نظر گرفته شده به سرعت پر شود و بهتر است در اوایل زمان ثبت نام اقدامات لازم را انجام دهید تا با مشکل مواجه نشوید. برخی از دانشگاه های اوکراین که برگزاری دوره پادفک می پردازند عبارتند از: دانشگاه یورپین، دانشگاه ریاست جمهوری در کیف و دانشگاه ملی تاراساشفچنکو. مدارک لازم جهت ثبت نام در دوره پادفک عبارتند از:

1.      پر کردن فرم مربوط به دانشگاه

2.      عکس پاسپورتی

3.      ترجمه پاسپورت به زبان روسی یا اوکراینی

4.      ترجمه مدرک تحصیلی مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی به زبان روسی یا اوکراینی

5.      ترجمه ریز نمرات مقاطع تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی به زبان روسی یا اوکراینی

تحصیل در دوره پادفک رشته های مهندسی در اوکراین

متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های فنی و مهندسی را به زبان اوکراینی یا زبان روسی دارند باید در دوره پادفک مهندسی شرکت کنند. در طول این دوره دانشجویان باید دروس ریاضی، فیزیک زبان روسی یا زبان اوکراینی را بیاموزند. لازم به ذکر است که در این دوره تمامی منابع لازم و کتاب ها برای آموزش دانشجویان فراهم می شود. یکی از رشته های تحصیلی فنی و مهندسی که در کشور اوکراین مورد اهمیت می باشد رشته فناوری اطلاعات یا IT است، با مطالعه مقاله تحصیل در رشته IT در کشور اوکراین اطلاعات بیشتری از شرایط تحصیل در این کشور کسب می کنید.

پیش پزشکی و تحصیل در دوره پادفک اوکراین

متقاضیان خارجی و بین المللی که قصد ادامه تحصیل به زبان اوکراینی یا انگلیسی در رشته های پزشکی، داروسازی، پرستاری و دندان پزشکی را دارند باید پیش از ورود به دانشگاه در دوره پادفک شرکت کنند. طول این دوره معمولا 10 ماهه بوده و از اوایل شهریور ماه آغاز می شود. دانشجویانی که قصد شروع این دوره را از ماه بهمن دارند تنها می توانند در 3 ترم تحصیل کنند، به دانشجویانی که قصد گذراندن دوره پادفک را دارند پیشنهاد می شود حتی المقدور دوره خود را از شهریور ماه آغاز کنند.

در این دوره دانشجویان دروس زبان اوکراینی یا زبان روسی، زیست، ریاضی و شیمی را آموزش می بینند. در دانشگاه های پزشکی اوکراین امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد که در این صورت دانشجو باید مدرک IELTS/ TOEFL را ارائه کند، جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی مقاله تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین را مطالعه کنید.

اعزام دانشجو به کشور اوکراین

با توجه به مزایا در نظر گرفته شده برای دانشجویان در کشور اوکراین هر ساله دانشجویان زیادی به دانشگاه های این کشور جذب می شوند. دانشجویان خارجی و بین المللی جهت ادامه تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور اوکراین باید در اولین قدم پذیرش دانشگاه مورد نظر و پس از آن باید ویزای تحصیلی اوکراین را کسب کنند.

جهت اخذ پذیرش از دانشگاه لازم است مدارکی مانند: مدارک تحصیلی پیشین و ریز نمرات، مدرک معتبر زبان، انگیزه نامه، رزومه تحصیلی، گواهی تمکن مالی، تکمیل فرم مربوطه و اسکن پاسپورت و مدارک شناسایی را به دانشگاه ارسال کنید، دقت داشته باشید که ممکن است دانشگاه مورد نظر مدارک بیشتری از شما درخواست کند. دانشجویان واجد شرایط که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه شوند می توانند اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی انجام دهند. با مطالعه این مقاله اطلاعات مختصری در خصوص تحصیل در دوره پادفک اوکراین کسب کردید، جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دوره های پادفک و نحوه شرکت در این دوره می توانید با کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی پرشین اپلای در ارتباط باشید.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat