پرشین اپلای

درآمد مهندسان در آلمان

درآمد مهندسان در آلمان 3 سال قبل

درآمد مهندسان در آلمان

طی چند دهه گذشته با توجه به رشد اقتصادی و صنعتی چشمگیر کشور آلمان درخواست مهاجران و افراد تحصیل کرده برای کار در این کشور افزایش یافته است. درآمد مهندسان در آلمان نسبت به رشته های دیگر از میانگین بالاتری برخوردار است و اخذ ویزای کاری آلمان با توجه به عضویت شنگن این کشور انتخاب عاقلانه ای میباشد. زیرا شما می توانید با پاسپورت شنگن به تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کنید، در آن ها به تحصیل بپردازید و بدون نیاز به اخذ مجوز کار کنید.

آلمان در قاره اروپا واقع شده است و از شمال با دانمارک و از جنوب با سوئیس مرز مشترک دارد‌. جمعیت این کشور بیش از 80 میلیون نفر است اما همچنان فرصت های شغلی خوبی برای اشخاصی که از خارج به این کشور مهاجرت می‌کنند وجود دارد. این مقاله توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی پرشین اپلای برای راهنمایی متقاضیان آشنایی با درآمد مهندسان در آلمان نگارش شده است.

صنعت آلمان به طور سنتی تأکید زیادی بر علم و فناوری کرده است. آلمان بیشترین تعداد کارگران مهندسی شاغل و دومین سهم بالاتر از کارگران مهندسی را در بین کلیه کارمندان اتحادیه اروپا دارد، اما روند جمعیتی نگرانی زیادی را ایجاد می کند.  در حال حاضر 21٪ از کارگران مهندسی مسن تر از 55 سال هستند و بسیاری از شرکت ها با مشکلات جدی جایگزینی روبرو هستند. بیشترین تعداد فرصت های شغلی در رشته های مهندسی شامل مناطق هامبورگ و اشتوتگارت و همچنین در شهرهای برلین و مونیخ است.

فرصت‌ های شغلی برای مهندسان در آلمان

به عنوان یک مهاجر تحصیل کرده هنگامی که شما به کشور آلمان سفر می کنید از نظر کسب درآمد و یا پیدا کردن شغل مناسب در دغدغه ای نخواهید داشت زیرا آلمانی‌ها از مهاجرین بسیار استقبال می کنند و فرصت های شغلی خوبی بخصوص در زمینه مهندسی برای آن ها فراهم می‌کنند. کشور آلمان از معدود کشورهای قاره اروپا می باشد که در آن ترکیب خاصی از تمدن و سنت با نوآوری و اصالت به صورت همزمان قابل مشاهده است.

این کشور در اتحادیه اروپا دومین رتبه را از نظر تعداد کارمند مهندس شاغل به خود اختصاص داده است که این خبر برای مهاجران خبر بسیار خوبی می باشد زیرا اشاره مستقیم بر صنعت عظیم کشور آلمان دارد. به عنوان یک مهاجر باید بدانید که بهترین فرصتهای شغلی و پیشنهادهای کار در رشته مهندسی مربوط به شهرهای هامبورگ، مونیخ و برلین است.

با نظر به تمام آنچه گفته شد باید بدانید که هر چند شغل در کشور آلمان به راحتی برای افراد پیدا می شود اما فرایند انتخاب و پذیرش متقاضیان با سختگیری های خاص مربوط به یک کشور بزرگ صنعتی همواره همراه بوده است. آلمان فرآیند های رسمی و چهارچوب های قانونی دقیقی برای انتخاب متقاضیان و ارائه مقام های شغلی دارد و در ادامه بیشتر درباره آن صحبت می کنیم.

مشاغل با بالاترین درآمد مهندسان در آلمان

به طور معمول کشور های صنعتی در مشاغل فنی و مهندسی مربوط به محیط زیست فیزیک و ساختمان بیشترین میزان استخدام را دارند و کشور آلمان نیز از این موضوع مستثنی نیست؛ در لیست زیر برخی از مشاغل پرطرفدار در کشور آلمان را شرح داده ایم:

1.      مهندسین ساختمان سازی

2.      مهندسین فنی برای کار در کارخانه ها

3.      مهندسین شهرسازی

4.      مهندسین محیط زیست

5.      مهندسین برنامه ریزی و استاتیک

6.      مهندسین شیمی

7.      مهندسین صنایع

8.      مهندسین نقشه برداری

9.      مهندسین مدیریت انرژی

10. مهندسین برق و قدرت

توجه داشته باشید که لیست مشاغل یاد شده طی سال ها تغییر خواهد کرد؛ اگر قصد مهاجرت کاری به کشور آلمان را دارید حتما با وکلای با تجربه مشاوره مهاجرت بگیرید زیرا در سال‌های گذشته و با توجه به بالا رفتن میانگین سنی کارگران در کشور آلمان علاوه بر مشاغل ذکر شده ممکن است با توجه به شرایط سالانه رشته های پر مخاطب دیگری نیز وجود داشته باشد که بتوانید برای آن ها درخواست اخذ ویزای کار بدهید. مهم ترین نکته‌ ای که به عنوان یک مهاجر خارجی برای اخذ ویزای کار در آلمان باید به آن توجه کنید داشتن مدرک زبان آلمانی می باشد که ثابت کند شما می توانید به راحتی و با تسلط کامل به آلمانی صحبت کنید و بنویسید. حداقل مدرک مورد نیاز برای متقاضیان مدرک A2 یا B1 است در زبان آلمانی است.

میانگین درآمد مهندسان در آلمان

در کشور آلمان اگر شما یک مهندس مکانیک یا مهندس سیالات باشید و تجربه کاری حدود 2 ساله در مراکز مرتبط با رشته تحصیلی خود داشته باشید می توانید با استخدام شدن در یک موسسه خصوصی یا دولتی به طور میانگین سالانه 44000€ (یورو) الی 55000€ (یورو) درآمد خالص داشته باشید که این مبلغ معادل حدود 60000$ (دلار آمریکا) می باشد و در مقایسه با سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نرخ قابل قبولی می باشد.

خوب است بدانید اگر یک مهندس بدون تجربه کار باشید و در یک شرکت بسیار کوچک و حتی ناشناخته شروع به کار کنید حداقل درآمد سالانه شما 38000€ (یورو) یعنی معادل 42000$ (دلار آمریکا) خواهد بود که می تواند با توجه به هزینه های زندگی در کشور آلمان به طور مناسبی پاسخگوی هزینه‌های زندگی یک خانواده کوچک باشد.

میزان درآمد شما با توجه به میزان تجربه و توانایی های شما می تواند بسیار متغیر باشد؛ همچنین استخدام در شرکت های بزرگ چند ملیتی و بین المللی می تواند برای مهندسان با تجربه‌ای که از سطح تحصیلات خوبی برخوردار هستند تا سالانه 65000€ (یورو) یعنی معادل مبلغ 73000$ (دلار آمریکا) برسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های مهاجرت به آلمان یا اطلاع بیشتر از درآمد مهندسان در آلمان با کارشناسان متخصص و مجرب موسسه حقوقی پرشین اپلای تماس حاصل نمایید.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat