پرشین اپلای

تحصیل کارشناسی ارشد در فنلاند

تحصیل کارشناسی ارشد در فنلاند 3 سال قبل

تحصیل کارشناسی ارشد در فنلاند

تحصیل کارشناسی ارشد در فنلاند به واسطه بازار کار جذاب و امکان اخذ اقامت اروپا می تواند جزء اولویت های تحصیلی متقاضیان خارجی برای ادامه تحصیل در فنلاند باشد. دوره تحصیلی کارشناسی ارشد در دانشگاه های  فنلاندی دوره 2 ساله است و از شرایط و استانداردهای آموزش عالی اروپایی همانند فرآیند بلونیا و نظام انتقال واحد اروپایی (ECTS) تبعیت می کند. از شرایط تحصیل در این مقطع تحصیلی می توان به داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی و نیز ارائه نمره آزمون زبان انگلیسی اشاره کرد که برای تمامی متقاضیان ضروری است.

فنلاند کشوری عضو اتحادیه اروپا (EU) و ناحیه شنگن است که دارای یک اقتصاد پیشرفته و نیز مجهز به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برتر است. به همین دلیل تحصیل کارشناسی ارشد در فنلاند می تواند گزینه عالی برای متقاضیان خارجی باشد که به دنبال یک تجربه تحصیلی منحصر به فرد در اروپا هستند. ما در نگارش حاضر قصد داریم تا شما را علاوه بر آشنایی با شرایط و مدارک لازم جهت تحصیل کارشناسی ارشد در کشور فنلاند با شرایط ویزای تحصیلی، هزینه های تحصیل و زندگی، دانشگاه ها و برنامه های تحصیلی و نیز بورسیه های کارشناسی ارشد فنلاند آشنا کنیم. رسالت همیشگی کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمائی و هدایت هموطنان عزیز تا اخذ پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی کشورهای مورد علاقه آنها می باشد.

چرا تحصیل کارشناسی ارشد در فنلاند؟

فنلاند کشوری در شمال قاره اروپا با شهرهای سالم و پاک، حیات وحش و مناظر طبیعی بکر و زیبا، اقتصادی پیشرفته و بازار کار پر رونق و کیفیت بالای زندگی است که همه این عوامل دست در دست هم داده تا فنلاند را به مقصد تحصیلی فوق العاده ای برای دانشجویان خارجی تبدیل کند. سیستم آموزش عالی فنلاند جزء مدرن ترین و معتبرترین نظام های آموزشی اروپا است و موسسات آموزش عالی این کشور تا بدانجا توسعه یافته است که برخی از دانشگاه های فنلاندی مثل دانشگاه هلسینکی جزء 100 دانشگاه برتر جهانی باشد.

در طی سال های اخیر، بخش آموزش عالی فنلاند تعداد برنامه های تحصیلات تکمیلی خود به زبان انگلیسی را برای جذب حداکثری دانشجویان خارجی افزایش داده است. در واقع سیاست کلان آموزشی فنلاند نیز تبدیل این کشور به قطب دانشگاهی در اروپا و جهان است. با این توضیح، چرا دانشجویان خارجی علاقه مند ادامه تحصیل کارشناسی ارشد در فنلاند هستند؟ دلایل متعددی برای این کار وجود دارد که ما اهم این دلایل را به صورت زیر فهرست می کنیم:

تحصیل رایگان: البته برای اتباع اروپایی EU/ EEA یا مقیم های اروپا

هزینه زندگی نسبتا ارزان: در مقایسه با کشورهای اسکاندیناوی، هزینه زندگی در فنلاند بسیار مقرون به صرفه تر است.

آزادی آکادمیک: فنلاند جامعه نخبه گراست و این امر در بخش آموزش عالی این کشور تماما نمود پیدا می کند.

تحقیق و توسعه: دانشگاه های علمی کاربردی فنلاند روابط خود را با صنایع محلی حفظ می کنند. همین امر باعث تجربه اندوزی دانشجویان می شود.

دانشگاه ها و برنامه های کارشناسی ارشد در فنلاند

در ابتدا یادآوری این نکته خالی از لطف نیست که بدانیم فنلاند دارای دو نوع موسسه آموزش عالی است که دوره های کارشناسی ارشد را در این کشور برگزار می کنند و آنها شامل 14 دانشگاه و 25 دانشگاه علمی کاربردی (UAS) می باشند. تمامی دوره های تحصیلی در فنلاند، شامل دوره های کارشناسی ارشد با واحدهای ECTS ارائه می شوند و دانشگاه های فنلاندی از سیستم 3 سیکلی کارشناسی (3 سال)، ارشد (2 سال) و دکتری (4 سال) تبعیت می کنند. دانشگاه های علمی کاربردی یا  UAS ها عمدتا بر روی آموزش حرفه ای و تحقیقات کاربردی متمرکز هستند. بدین سان، دوره های ارشد در UAS ها کمی متفاوت از دوره های ارشد در دانشگاه های فنلاندی می باشد و 1 تا 1.5 سال به طول می انجامد.

موفقیت دانشگاه های فنلاندی در رنکینگ جهانی شیوه ای برای سنجش و ارزیابی کیفیت فرصت های تحقیقاتی و آموزشی این کشور می باشد. بر این اساس، برترین دانشگاه های کشور فنلاند مطابق آخرین رنکینگ دانشگاه های برتر جهانی در سال تحصیلی 2020- 2019 (یعنی رنکینگ های QS, THE و ARWH) به شرح جدول زیر می باشد:

دانشگاه

رنکینگ QS 2019

دانشگاه رنکینگ THE 2019

دانشگاه هلسینکی  

107

96

دانشگاه آلتو

134

184

دانشگاه اولو        

347

251-300

دانشگاه تمپره

395

251-300

دانشگاه تورکو

287

251-300

 

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در فنلاند

دوره تحصیلی کارشناسی ارشد در دانشگاه های فنلاند دوره ای با 120 واحد  ECTS بوده و در طی 2 سال به اتمام می رسد، اما این دوره ممکن است در دانشگاه های علمی کاربردی ممکن است کمتر از 2 سال باشد. همانند سایر کشورهای اروپایی، واحدهای تحصیلی از طریق ترکیبی از کورس های اجباری/ اصلی و کورس های اختیاری یا فعالیت ها حاصل می شود. آموزش کارشناسی ارشد چهره به چهره و یا مجازی از طریق سخنرانی های کلاسی، سمینارها و … به دانشجویان منتقل می شود. ارزشیابی تحصیلی دانشجویان ارشد در فنلاند نیز بر اساس کار کلاسی، آزمون ها و دفاع از پایان نامه پایانی انجام می شود.

از شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در کشور فنلاند، داشتن مدرک کارشناسی معتبر (با حداقل 3 سال تحصیل) است. اما شرایط تحصیل در دانشگاه های علمی کاربردی (UAS) کمی متفاوت است. چراکه شرط اصلی برای تحصیل ارشد در UAS برخورداری از 3 سال تجربه کاری است. در کل، اگر مدرک تحصیلی متقاضیان متعلق به دانشگاه خارجی باشد در آن صورت، صلاحیت آنها بر اساس موارد زیر تعیین می شود:

1.         عملکرد تحصیلی متقاضیان

2.         مهارت های زبان انگلیسی، سوئدی یا فنلاندی و در صورت انتخاب زبان انگلیسی به عنوان زبان آموزشی، اثبات مهارت زبان انگلیسی با ارائه مدارک زیر برای متقاضیان الزامی است:

3.         آزمون زبان انگلیسی        حداقل نمره

آزمون IELTS  6.5

آزمون TOEFL iBT     92

نحوه اخذ پذیرش جهت تحصیل کارشناسی ارشد در فنلاند

سیستم آموزش عالی فنلاند به دو نوع دانشگاه و دانشگاه علمی کاربردی تقسیم می شوند که هر دو نیز مجوز ارائه برنامه های کارشناسی ارشد را به دانشجویان خارجی و داخلی دارند. هر دوی این دانشگاه هادر فنلاند برای رسیدگی به درخواست متقاضیان  از وب سایت Studyinfo.fi (معادل فنلاندی UCAS) استفاده می کنند. بهتر است بدانید که سال تحصیلی فنلاندی در سپتامبر شروع می شود، اما دوره درخواست برای برنامه های کارشناسی ارشد در فنلاند از ماه نوامبر تا فوریه/ مارس می باشد.

 

ممکن است تاریخ های دقیق بسته به انواع دانشگاه فنلاندی متفاوت باشد.اما پس از اطمینان درباره کسب صلاحیت های لازم برای تحصیل کارشناسی ارشد در فنلاند، اکنون نوبت گردآوری مدارک لازم برای درخواست پذیرش دانشگاهی است. متقاضیان خارجی می توانند با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر از فهرست مدارک لازم استعلام گرفته و نسبت به تهیه و ارسال آن اقدام نمایند. مدارک لازم برای اخذ پذیرش برای تحصیل کارشناسی ارشد در فنلاند به شرح ذیل است:

1.         پاسپورت معتبر

2.         مدارک شناسائی متقاضی

3.         عکس جدید

4.         فرم درخواست تکمیلی

5.         توصیه نامه از معلمان یا اساتید قبلی

6.         کپی مدرک کارشناسی به همراه ریزنمرات

7.         انگیزه نامه

8.         رزومه یا CV

9.         نمره یکی از آزمون های ورودی GMAT, GRE و LAST

هزینه ها و بورسیه های تحصیل کارشناسی ارشد در فنلاند

سابقا، هیچ شهریه ای بابت تحصیل در فنلاند از متقاضیان اخذ نمی شد. با این حال، این شرایط از سال تحصیلی 2016- 2017 دچار تغییر شد. این شهریه ها بین €4,000 الی 18,000€ (یورو) متغیر است. اما سایر هزینه ها شامل هزینه های زندگی روزمره همانند غذا، اجاره منزل، حمل و نقل، بیمه و غیره می باشد که میانگین ماهیانه این خرج و مخارج نیز حدود €700 الی 900€ (یورو) برآورد می شود.

آموزش عالی فنلاند به متقاضیان خارجی که قصد تحصیل کارشناسی ارشد در فنلاند را دارند نیز برنامه های بورسیه تحصیلی تدارک دیده است و همه ساله به دانشجویان واجد شرایط اعطاء می شود. از مهمترین این بورسیه های دانشجویان ارشد می توان به برنامه بورس تحصیلی Erasmus+ اشاره کرد که به دانشجویان ارشد واجد شرایط در قالبErasmus Mundus Joint Masters و نیز Erasmus Loans کمک مالی می کند.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat