پرشین اپلای

تحصیل کارشناسی در فنلاند

تحصیل کارشناسی در فنلاند 3 سال قبل

تحصیل کارشناسی در فنلاند

یکی از راه های رایج برای مهاجرت به فنلاند، مهاجرت تحصیلی به این کشور می باشد. تحصیل کارشناسی در فنلاند برای متقاضیان خارجی و بین المللی امکان پذیر می باشد، متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که برای تحصیل در این مقطع لازم است در آزمون ورودی شرکت نمایند. با توجه به افزایش درخواست متقاضیان برای ادامه تحصیل در خارج از کشور کارشناسان موسسه پرشین اپلای در مقاله پیش رو سعی دارند به بررسی موضوع تحصیل کارشناسی در فنلاند بپردازند. اگر برای ادامه تحصیل کشور فنلاند را انتخاب کرده اید این مقاله را با دقت مطالعه نمایید.

شرایط تحصیل کارشناسی در فنلاند

سیستم آموزشی در دانشگاه های فنلاند در سطح بسیار خوبی قرار دارد، آموزش ها بر اساس استانداردهای جهانی ارائه می شوند. طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی بین 3 تا 4 سال می باشد که این مدت با توجه به رشته تحصیلی متفاوت است. دروس تحصیلی در این مقطع به زبان سوئدی و زبان فنلاندی آموزش داده می شوند. متقاضیان برای تحصیل کارشناسی در فنلاند باید در آزمون ورودی در نظر گرفته شده شرکت نمایند و حداقل نمره تعیین شده را کسب نمایند. برای تحصیل در این کشور لازم است مدرک تحصیلی دیپلم و مدرک معتبر زبان را ارائه نمایند. در صورتی که متقاضی دارای شرایط لازم باشد می تواند پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را کسب نماید.

در مقطع کارشناسی رشته های تحصیلی متفاوتی ارائه می شود، پرمخاطب ترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های فنلاند رشته تحصیلی روان شناسی، رشته تحصیلی پزشکی و زیر شاخه های پزشکی، رشته تحصیلی دستور زبان و ادبیات، رشته تحصیلی تاریخ و فلسفه، رشته تحصیلی اقتصاد و بانکداری و رشته های تحصیلی فنی و مهندسی می باشند.

ویزا جهت تحصیل کارشناسی در فنلاند

پس از کسب پذیرش از دانشگاه مورد نظر باید اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی فنلاند انجام دهید. برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور لازم است مدارک زیر را تهیه کرده و در زمان مصاحبه به سفارتخانه فنلاند ارائه نمایید.

1.         دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن

2.         ارائه گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر

3.         پرداخت هزینه های ویزا و ارائه رسید آن

4.         ارائه پاسپورت معتبر با داشتن حداقل 12 ماه اعتبار

5.         ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده

6.         ارائه اصل و فتوکپی از مدارک شناسایی

7.         2 قطعه عکس پاسپورتی

8.         ارائه مدارک تحصیلی پیشین و ریز نمرات

9.         ارائه رزومه کامل و دقیق

10.    دانشگاه های معتبر جهت تحصیل کارشناسی در فنلاند

همانطور که گفته شد برای تحصیل در این کشور لازم است ابتدا پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را به دست آورید. بدین منظور باید دانشگاه های معتبر این کشور را بشناسید، دانشگاه های معتبر در کشور فنلاند عبارتند از:

1.         دانشگاه اولو

2.         دانشگاه اقتصاد هلسینکی

3.         دانشگاه علوم پزشکی لورا

4.         دانشگاه آلتو فنلاند

5.         دانشگاه تورک

6.         دانشگاه تامپیر

7.         دانشگاه علم و فناوری

8.         دانشگاه آکادمی

9.         دانشگاه کلمبیا

10.    دانشگاه لپدنارتا

11.    دانشگاه آزاد

12.    دانشگاه سایما

13.    دانشگاه نووا

14.    دانشگاه میکایی

15.    دانشگاه واسا

16.    دانشگاه هوماک

17.    دانشگاه سیبلیوس

18.    دانشگاه کارلیا

درباره بورسیه تحصیلی فنلاند

یکی از مزایا تحصیل کارشناسی در فنلاند این است که دانشجویان خارجی و بین المللی می توانند از بورس تحصیلی استفاده نمایند. بورسیه های تحصیلی در این کشور در انواع مختلفی ارائه می شوند، بورسیه های تحصیلی با توجه به موسسه و برنامه تحصیلی به دانشجویان ارائه خواهد شد. تامین بورسیه های تحصیلی بر عهده مقامات محلی و دولت می باشد، برای دریافت بورسیه تحصیلی دانشجو باید مدرک معتبر زبان ارائه نماید و همچنین دانشجو باید به صورت تمام وقت مشغول به تحصیل باشد.

هزینه های تحصیل و زندگی در کشور فنلاند

یکی از سوالات متداول متقاضیانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند در رابطه با هزینه های تحصیل و زندگی در فنلاند می باشد. هزینه های تحصیل با توجه به دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت می باشد و لازم است دانشجو برای اطلاع از هزینه های دقیق به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه نماید. به طور تقریبی دانشجویان باید برای تحصیل کارشناسی در دانشگاه های دولتی سالیانه مبلغی بین 8000€ تا 12000€ (یورو) بپردازند. علاوه بر هزینه های تحصیلی دانشجویان باید هزینه های زندگی در این کشور را نیز در نظر داشته باشند. هزینه زندگی با توجه به منطقه زندگی و سبک زندگی شما متفاوت می باشد.

دانشجویان باید برای هزینه های زندگی خود ماهانه مبلغی بین 700€ تا 900€ (یورو) در نظر بگیرند، که این هزینه ها شامل هزینه محل اقامت، خوراک، بیمه و حمل و نقل می شود. دانشجویان می توانند در طول دوران تحصیلی به مدت 20 ساعت در طول هر هفته مشغول به کار شوند و بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی را کسب نمایند.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat