پرشین اپلای

اعزام دانشجو به هلند

اعزام دانشجو به هلند 3 سال قبل

اعزام دانشجو به هلند

در باب اعزام دانشجو به هلند در سال 2020 ابتدای امر می بایست به شرایط کشور هلند در خصوص تحصیل و اعزام دانشجو اشاره داشت. کشور هلند به پایتختی آمستردام از جمله برترین نقاط جهان در خصوص مهاجرت است. کشور هلند از جمله کشورهای فوق العاده توسعه یافته است. یکی از شرایطی که توانسته است هلند را به عنوان گزینه ای برتر تبدیل نماید شرایط سامان یافته اقتصادی می باشد. البته عواملی دیگر مانند نرخ بیکاری و تورم پایین از عوامل تاثیر گذار در محبوبیت کشور هلند میان مردم دنیا است. در مقاله پیش رو تیم ترجمه موسسه پرشیی اپلای به ارائه اطلاعاتی در خصوص اعزام دانشجو به هلند در سال 2020 پرداخته اند.

دلایل اعزام دانشجو به هلند

امروزه تحصیل در هلند مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. تحصیل در کشور هلند به دلیل فراهم سازی شرایط خاص و روند راحت تر نسبت به سایر کشورهای اروپایی با تعداد تقاضا بالایی متقاضی نیز مواجه شده است. در این قسمت از مقاله اعزام دانشجو به هلند به این موراد نیز پرداخته می شود.

1.      هزینه های تحصیل پائین نسبت به سایر کشورهای اروپایی

2.      پرورش نیروی انسانی در خصوص آماده سازی برای بازار کار به زبان انگلیسی

3.      کاریابی دانشگاه پس از اتمام تحصیل

4.      شانس اخذ بورسیه با تحصیل در یک مقطع خاص

5.      ارائه طیف وسیعی از رشته ها به زبان انگلیسی

6.      تائید و اعتبار جهانی در خصوص تحصیلات و کار

7.      اینفوگرافیک اعزام دانشجو به هلند

شرایط اعزام دانشجو به هلند در سال 2020

کشور هلند با برخوردار از سیستم آموزشی کیفیت بالا در جهان توانسته است مورد استقبال درصد بالایی از متقاضیان در دنیای مدرن امروزه قرار گیرد. آمستردام از جمله شهرهای زیبایی این کشور است که در خصوص اعزام دانشجو مورد استقابل قرار گرفته است. یکی از اصلی ترین مواردی که در باب پروسه اعزام به هلند با آن مواجه می شویم، اخذ پذیرش از دانشگاه است. ارائه نامه پذیرش نهایی در سال 2020 یکی از موارد حائز اهمیت است که از طریق پرداخت هزینه های سالانه دانشگاه صورت می گیرد.

هزینه زندگی در هلند

از جمله نکاتی که در باب اعزام به هلند نباید از آن چشم پوشی کرد هزینه های زندگی است. در هر کشور پایتخت و شهرهای مهم آن از هزینه های نسبتا بالایی نسبت به اطراف برخوردار می باشند، که هلند نیز از این قانون مستثنی نمی باشد. میزان هزینه های زندگی یکی از پارامتر های می باشد که می توان گفت ارتباط مستقیم با سبک زندگی هر فرد دارد. از عوامل مهم در صدور ویزا٬ توانایی متقاضی در پوشش دادن هزینه های زندگی فردی است که مقاضیان می بایست علاوه بر پرداخت هزینه های تحصیل هزینه های زندگی را نیز در اختیار داشته باشند. هزینه زندگی در هلند در سال 2020 به طور متوسط ماهیانه بین 900€ تا 1200€ (یورو) می باشد.

مجموع هزینه های زندگی در هلند بدین صورت می باشد:

اقلام

هزینه ها

مواد غذایی

30 الی 80€

مسکن

500 الی 800€

حمل و نقل

1 الی 100€

 

تحصیل لیسانس و فوق لیسانس در هلند

متقاضیان اعزام دانشجو به هلند می توانند با اخذ پذیرش در مقطع لیسانس آغاز سال تحصیلی را در این کشور فوق العاده ای اروپای رقم زنند. تحصیلات لیسانس در هلند 3 الی 4 ساله است که در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی انجام می گیرد. اخذ پذیرش در رشته هایی نظیر علوم طبیعی، علوم انسانیف علوم تجربی، مهندسی و ریاضیات و علوم رایانه انجام می پذیرد.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس از دیگر موارد حائز اهمیت برای متقاضیان اعزام دانشجو به هلند است. پذیرش فوق لیسانس در هلند در طیف گسترده ای از رشته های ممکن می باشد. طول دوره های تحصیلی 2 ساله است که از هزینه های کمتری نسبت به مقطع لیسانس برخودار می باشد. اخذ پذیرش تحصیلی در هلند در مقطع فوق لیسانس مجدد در خصوص معادل سازی مدرک تحصیلی و وارد شدن به بازار کار وجود دارد. متقاضیان مهاجرت به هلند نیز می توانند با بررسی شرایط حاکم بر اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی هلند با وکیل مهاجرت٬ قدم در این پروسه گذارند.

هزینه اعزام دانشجو به هلند

هزینه های تحصیل در کشور هلند از جمله مواردی می باشد که متقاضیان اعزام دانشجو می بایست در نظر بگیرند. هزینه های تحصیل در این کشور نسبت به سایر کشور اتحادیه اروپا مقرون به صرفه تر میباشد. شهریه تحصیل در مقطع لیسانس نسبت به مقطع فوق لیسانس کمتر است. دوره های Top up دوره ای است که سالانه مورد استقبال دانشحویان زیادی قرار گرفته است. این دوره ها در خصوص آمادگی برای ورود به بازار کار می باشد. هزینه های تحصیل در این کشور بدین صورت است:

دوره تحصیلی

هزینه تحصیلی

لیسانس

7000 الی 7500€

فوق لیسانس

12000 الی 17000€

دوره Top up

€12100 الی 12500€

           

تحصیل در هلند رایگان

کشور هلند به دلیل سیستم آموزش عالی و سیستم تحصیلی نظیر انگلیس مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. تحصیل رایگان در این کشور وجود ندارد. امکان اخذ بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی برای متقاضیان با درنظر گرفتن شرایط سنی و رزومه تحصیلی٬ در یکی از مقاطع تحصیلی این کشور در 5 سال گذشته امکان پذیر بوده است. اخذ وام های تحصیلی برای دانشجویان در خصوص پوشش هزینه ها و مجوز کار حین تحصیل در از دیگر موارد در خصوص پوشش هزینه های زندگی و تحصیل است.

اخذ پذیرش از دانشگاه های هلند

نظام تحصیلی هلند رایگان نیست اما از آن جایی که این کشور فوق العاده پیشرفته است و پنجمین کشور شاد دنیا در سال 2020 شناخته شده٬ علاقه مندان زیادی دارد. برای اخذ پذیرش تحصیلی در هر مقطع و رشته ای مدارک متفاوتی مورد نیاز است اما مهم ترین مدارک به منظور اخذ پذیرش از دانشگاه های هلند به شهر ذیل است:

1.      رزومه فرد شامل موفقیت های تحصیلی و غیر تحصیلی از جمله کسب مدال ورزشی و غیره

2.      ترجمه رسمی تمامی مدارک مذکور در رزومه من جمله مدرک تحصیلی فرد

3.      ترجمه رسمی ریز نمرات مقطع تحصیلی قبلی

4.      مدرک زبان ترجیحا آیلتس

5.      پرداخت هزینه بررسی مدارک یا اصطلاحا application fee

اخذ ویزای تحصیلی هلند

شهروندان اتحادیه اروپا EEA/ برای تحصیل در هلند نیازی به مجوز ورود ندارند و متقاضیان می توانند با اخذ پذیرش دانشگاهی این پروسه را برای خود ممکن سازند. این در حالی است که شهروندان خارج از اتحادیه اروپا در خصوص ورود دانشجو به هلند می بایست مدارکی را در خصوص اخذ مجوز ورود به هلند فراهم نمایند. این مدارک در سال 2020 عبارتند از:

1.      ارائه پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار

2.      ارائه مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی به همراه ترجمه

3.      ارائه مدارک تحصیلی سپری شده از قبیل تکمیل دوره دیپلم 12 ساله همراه با ترجمه

4.      ارائه گواهی سلامت

5.      نامه تمکن و پرینت حساب

6.      مدرک زبان انگلیسی

7.      ویزای تحصیلی جهت اعزام دانشجو به هلند

در این قسمت از مقاله به اصلی ترین موارد حائز اهمیت در باب ویزای تحصیلی هلند نیز اشاره میشود:

پارامتر

شرح

نامه تمکن و پرینت حساب

در نظر گرفتن هزینه های زندگی یک ساله در خصوص پوشش هزینه ها

مدرک زبان انگلیسی برای مقطع لیسانس

IELTS:6

مدرک زبان انگلیسی برای مقطع فوق لیسانس

IELTS:6.5

مدرک زبان انگلیسی برای مقطع دکترا

IELTS:7

 

دانشگاه های هلند

آموزش عالی در کشور هلند پس از دوره متوسطه به دو بخش تقسیم می گردد. Hogesholen موسساتی هستند که بیشتر در مقاطع کارشناسی هستند. نوع دوم موسسات آموزش، دانشگاه های کلاسیک یا همان Universiteit است. این دانشگاه ها عبارتند از:

 

دانشگاه آمستردام

دانشگاه صنعتی دلفت

دانشگاه وریج آمستردام

دانشگاه گرونینگن

دانشگاه لیدن

دانشگاه صنعتی آیندهوون

دانشگاه اوپن هلند

دانشگاه اراسموس روتردام

دانشگاه ماستریخت

دانشگاه تیلبورخ

دانشگاه رادبود نیمخن

دانشگاه صنعتی تونته

دانشگاه تجارت نینرود

دانشگاه واخنینگن

دانشگاه اوترخت

رنکینگ جهانی بهترین دانشگاه های هلند

بهتر است برای بالاتر بردن شانس کاریابی، چه ضمن تحصیل و چه پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان بین المللی تلاش کنند و از دانشگاه های برتر هلند که رنکینگ جهانی خوبی دارند، پذیرش بگیرند. برخی از بهترین دانشگاه های هلند در سال 2020 در جدول ذیل معرفی شده اند:

بهترین دانشگاه های هلند

QS Ranking 2020

Wageningen University and Research

125

University of Amsterdam

64

Delft University of Technology

50

Leiden University

118

Erasmus University Rotterdam

183

           

مهاجرت و اعزام دانشجو به هلند

مهاجرت از طریق تحصیل در هلند بهترین طرق اخذ اقامت محسوب میگردد. این کشور سالانه پذیرا بیش از هزاران دانشجو در سال است. اخذ اقامت هلند از طریق زیر نیز امکان پذیر است:

کار در کشور هلند

سرمایه گذاری در هلند

اخذ تابعیت از طریق ازدواج در هلند

پناهندگی در کشور هلند

هلند یکی از بهترین کشورهای برای تحصیل و زندگی است و با توجه به اینکه نرخ بیکاری آن تنها 2.9% است شانس زیادی برای پبدا کردن کار پس از فارغ التحصیلی و تمدید ویزا وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویزای تحصیلی هلند علاقه مندان می توانند با موسسه پرشین اپلای تماس بگیرند و از شرایط سال 2020 در هلند آگاه شوند.

سوالات پرتکرار در خصوص اعزام دانشجو به هلند

برای اعزام دانشجو به هلند در سال 2020 باید موارد زیر را در نظر گرفت:

مزیت های اعزام دانشجو به هلند چیست؟ هزینه های تحصیل پائین نسبت به سایر کشورهای اروپایی، پرورش نیروی انسانی برای بازار کار به زبان انگلیسی، کاریابی دانشگاه پس از اتمام تحصیل، شانس اخذ بورسیه، ارائه طیف وسیعی از رشته ها به زبان انگلیسی، تائید و اعتبار جهانی در خصوص تحصیلات و کار.

هزینه زندگی در هلند برای دانشجویان به چه میزانی است؟ میزان هزینه زندگی یکی از پارامترهای می باشد که ارتباط مستقیم با سبک زندگی هر فرد دارد. طبق قوانینی که در خصوص اخذ ویزای تحصیلی هلند و اعزام دانشجو به هلند حائز اهمیت است پوشش دادن هزینه های زندگی فردی است که مقاضیان می بایست علاوه بر پرداخت هزینه های تحصیل، هزینه های زندگی را نیز در اختیار داشته باشند.

تحصیلات لیسانس در هلند چند سال طول می کشد؟ تحصیلات لیسانس در هلند 3 الی 4 ساله است که در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی انجام می گیرد.

هزینه تحصیل در مقاطع مختلف کشور هلند به چه شیوه ای است؟ لیسانس 7000€ الی 7500€ (یورو)، فوق لیسانس 12000€ الی 17000€ (یورو) و دوره Top up بین 12100€ الی 12500€ (یورو) هزینه دارد.

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در هلند چیست؟ مدرک زبان انگلیسی برای مقطع لیسانس IELTS 6، مدرک زبان انگلیسی برای مقطع فوق لیسانس IELTS 6.5 و مدرک زبان انگلیسی برای مقطع دکترا IELTS 7 است.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat