پرشین اپلای

تحصیل مهندسی در سوئیس

تحصیل مهندسی در سوئیس 3 سال قبل

تحصیل مهندسی در سوئیس

تحصیل مهندسی در سوئیس یکی از برترین فرصت های تحصیلی در قاره اروپا برای دانشجویان بین المللی در خصوص مهاجرت و اخذ اقامت و تابعیت می باشد. مهندسین در کشور سوئیس یکی از اقشار پر درآمد به حساب می آیند، دانشگاه های کشور سوئیس در رشته های مهندسی در جمع دانشگاه های برتر جهان قرار گرفته اند. در حقیقت شما می توانید اطمینان داشته باشید که در پایان دوره تحصیل خود در جمع برترین ها قرار دارید، همین مسئله یافتن شغل مناسب برای شما در سراسر جهان را ساده تر خواهد کرد. از همین‌ رو در موسسه‌ پرشین اپلای قصد داریم با بررسی تحصیل مهندسی در سوئیس، شما را با این فرصت مناسب آشنا کنیم.

شرایط تحصیل مهندسی در سوئیس

پیش از بررسی شرایط تحصیل مهندسی در سوئیس باید شرایط کلی تحصیل در سوئیس را بررسی نمائیم. نظام آموزش عالی کشور سوئیس نیز از سیستم آموزشی بولونیا تابعیت می کند، در این نظام آموزشی دانشجویان موظفند برای ادامه تحصیل، دوره قبلی تحصیل خود را به پایان برسانند. رشته تحصیلی هر دوره نیز باید دارای تشابهات موضوعی و وابسته به یکدیگر باشد، دانشجویان پس از گذراندن دوره پیش دانشگاهی می توانند راهی مقطع کارشناسی و پس از آن کارشناسی‌ ارشد و دکترا شوند. تحصیل در مقطع دکترا در کشور سوئیس وابستگی بسیار زیادی به نمرات دوره کارشناسی ارشد خواهد داشت. به طور کلی به دلیل بالا بودن تقاضا برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌ های سوئیس، تنها دانشجویان رده A پذیرش دریافت می‌ کنند.

هزینه های تحصیل مهندسی در سوئیس

بر خلاف هزینه زندگی در سوئیس، هزینه های تحصیل در کشور سوئیس چندان بالا نیست. به طور کلی هزینه تحصیل در سوئیس در دانشگاه های دولتی در حدود 800 تا 1300 فرانک سوئیس است، شهریه دانشگاه در ابتدای سال تحصیلی و به صورت کامل از دانشجویان دریافت خواهد شد. متقاضیانی که جزء شهروندان اتحادیه اروپا محسوب نمی شود می بایست هزینه های بالا دانشگاه را در نظر بگیرند. این میزان هزینه ها با توجه به رشته تحصیلی و مقطع متغیر می باشد. دانشجویان در کشور سوئیس قادر هستند تا با استفاده از بورس های تحصیلی شهریه خود را کاهش دهند. هزینه های تحصیل مهدسی در سوئیس تفاوت چندانی با هزینه های تحصیل مهندسی در کشورهای دیگر ندارد و می توان گفت همان هزینه ها را دارد.

بورسیه های تحصیلی در کشور سوئیس

چنانچه گفته شد هزینه های تحصیل در کشور سوئیس در مقایسه با سایر کشور های اروپایی کمتر است. با این وجود همچنان امکان استفاده از بورس های تحصیلی در کشور سوئیس برای دانشجویان ممکن است. دریافت بورسیه تحصیلی در کشور سوئیس اندکی دشوارتر از بسیاری از کشورهاست. دلیل اصلی آن را می تواند در آن دید که شهروندان اروپایی نیز بعنوان دانشجویان خارجی شناخته می شوند.

انواع بورسیه در سوئیس عبارتند از:

1.      کمک هزینه های دانشگاه لوزان در مقطع کارشناسی ارشد

2.      فرصت مطالعاتی دانشگاه ژنو برای مقطع دکتری

3.      بورسیه تحصیلی Jim Ellert MBA

4.      بورسیه تحصیلی سوئیس ETH

5.      بورسیه تحصیلی IMD MBA

6.      فرصت های مطالعاتی EPFL

7.      بورسیه مدارس

در کشور سوئیس 7 نمونه از بورسیه تحصیلی مختلف وجود دارد که می تواند شهریه دانشگاه را کاهش دهد. تنها تعداد محدودی از این بورس ها را می توان بعنوان کمک هزینه زندگی در کشور سوئیس استفاده کرد.

هزینه زندگی دانشجویی در سوئیس

زمانی که حرف از هزینه‌ های زندگی در سوئیس به‌ میان می‌ آید، بسیاری از دانشجویان از تحصیل در سوئیس انصراف می دهند. هزینه های زندگی در کشور سوئیس نسبت به همه کشورهای اروپایی دیگر بسیار بیشتر است، شاید بتوان گفت هزینه های زندگی در سوئیس بیش از دو تا سه برابر بسیاری از کشور های اروپایی است. در مقاله هزینه های زندگی در سوئیس، قیمت بسیاری از کالاهای اساسی را به صورت کامل ارائه کرده ایم. هزینه زندگی دانشجویی در کشور سوئیس را می توان در حدود 18000 تا 24000 فرانک سوئیس در سال بیان کرد. دو شهر زوریخ و لوزان شهرهای گران قیمت کشور سوئیس هستند و هزینه های زندگی در آن ها بیش تر است.

درآمد مهندسان در سوئیس

بر اساس تحقیقات صورت گرفته میانگین درآمد در سوئیس در سال 2019، در حدود 85000 فرانک سوئیس بوده است. مهندسین در کشور سوئیس به صورت میانگین، درآمدی بیش از میانگین درآمد در این کشور داشته اند. در حقیقت می توان گفت که شغل مهندسی در کشور سوئیس، در جمع مشاغل با رفاه بالا قرار دارد. میزان درآمد تقریبی مشاغل پر درآمد در کشور سوئیس در جدول زیر ارائه شده است:

شغل

درآمد سالانه

مدیران تخصصی

100 الی 160 هزار فرانک

پزشکان

110 الی 130 هزار فرانک

IT مهندسی

115 الی 120 هزار فرانک

وکیلان

111600 فرانک

مهندسین تخصصی

108500 فرانک

ماموران بازاریابی

90500 فرانک

کارمندان دولتی

85800 فرانک

روزنامه نگاران

85200 فرانک

 

تحصیل مهندسی در سوئیس را می توان یک راه بسیار مناسب برای تبدیل شدن به یک مهندس قدرتمند قلم داد نمود. تنها دو دانشگاه در کشور سوئیس در رشته های مهندسی اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. رتبه بین المللی این دانشگاه ها در رشته های مهندسی در طی سالیان اخیر همواره کمتر از 30 بوده است، در حقیقت می توان از همین طریق دانست که اخذ پذیرش در رشته‌ های مهندسی در سوئیس تا چه‌ حد دشوار است.

دانشگاه‌ های معتبر جهت تحصیل مهندسی در سوئیس

همان گونه که پیش تر نیز اشاره کردیم تنها 2 دانشگاه در سوئیس وجود دارد که رشته مهندسی را ارائه می‌ کنند. منظور از رشته های مهندسی کلیه رشته هایی است که عنوان “مهندسی” در نام آن ها ذکر شده باشد. این دو دانشگاه در شهرهای زوریخ و لوزان قرار گرفته اند که از شهرهای پرهزینه کشور سوئیس هستند. در جدول زیر رتبه بین المللی این دانشگاه ها را بیان کرده ایم:

عنوان دانشگاه

رتبه مهندسی در جهان

رتبه دانشگاه در جهان

موسسه فدرال تکنولوژی زوریخ

10

25

موسسه فدرال پلی تکنیک لوزان

23

40

           

برترین دانشگاه های سوئیس و رشته های آن

در جدول زیر برترین دانشگاه های سوئیس در برخی رشته های مرتبط با مهندسی را ارائه می کنیم:

عنوان دانشگاه

عنوان رشته

رتبه مهندسی در جهان

رتبه دانشگاه در جهان

دانشگاه ژنو

مهندسی هوافضا

29

88

موسسه فدرال تکنولوژی زوریخ

مهندسی فیزیک

13

25

موسسه فدرال پلی تکنیک لوزان

مهندسی فیزیک

29

40

موسسه فدرال تکنولوژی زوریخ

ریاضیات

12

25

موسسه فدرال پلی تکنیک لوزان

ریاضیات

23

40

موسسه فدرال پلی تکنیک لوزان

مهندسی مواد

14

40

موسسه فدرال تکنولوژی زوریخ

مهندسی کامپیوتر

16

25

موسسه فدرال پلی تکنیک لوزان

مهندسی شیمی

6

40

موسسه فدرال تکنولوژی زوریخ

مهندسی شیمی

21

25

موسسه فدرال تکنولوژی زوریخ

مهندسی کشاورزی

35

25

 

چنانچه گفته شد تحصیل مهندسی در سوئیس یک فرصت فوق العاده برای پیشرفت علمی در این زمینه است. تحصیل در سوئیس در مقاطع مختلف از جمله شاخه مهندسی در جمع 100 دانشگاه برتر جهان یک امتیاز بسیار ویژه دارد. دانشجویان این رشته ها در جمع نخبگان جهان به حساب خواهند آمد و یافتن شغل برای آن ها آسان تر است. فرصت های کاری نظیر اقامت پس از تحصیل در سوئیس از مواردی می باشد که متقاضیان تحصیل مهندسی در سوئیس می بایست مدنظر قرار دهند. موسسه‌ پرشین اپلای از آمادگی کامل برخوردار است تا با تحلیل رزومه تحصیلی متقاضیان، اخذ پذیرش تحصیلی را مورد بررسی قرار دهند

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat