پرشین اپلای

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ای 3 سال قبل

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا نسبت به کشورهای دیگر ارزانتر است و همچنین تحصیل داروسازی در ایتالیا به نسبت کشورهای دیگر پایین تر است. همچنین وجود بورسیه های تحصیلی متفاوت در کشور ایتالیا باعث شده که هر ساله متقاضیان زیادی را جهت مهاجرت به این کشور جذب نماید. هم اکنون افراد روش های مختلفی را برای مهاجرت به ایتالیا و همچنین کسب اقامت دائم در این کشور را انتخاب می­کنند. روش های مهاجرت از جمله پناهندگی در ایتالیا، مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی ایتالیا و اعزام دانشجو به ایتالیا و غیره، از روش های مهاجرت به کشور ایتالیا می باشد.

با اخذ اقامت از طریق تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در ایتالیا می توانید بعد از اتمام تحصیل در کشور به عنوان یک پزشک کار نمائید و اقامت خود را تمدید نمائید. در ادامه مقاله تحصیل در رشته پزشکی و دندان پزشکی در ایتالیا با ما همراه باشید.

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

از آنجا که ایتالیا مهد فرهنگ و آموزش در میان کشورهای اروپایی است و دانشگاه ها و موسسات آکادمی معتبری در این کشور وجود دارد، دانشجویان زیادی علاقمند تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا هستند. دانشگاه های متعدد و معتبر زیادی در ایتالیا وجود دارد که رتبه جهانی دارند. انواع برنامه های پزشکی ایتالیا برای سال تحصیلی 2021-2020 از قرار زیر می باشد:

دانشگاه های علوم پزشکی ایتالیا

مدت تحصیل

پزشکی عمومی

4 تا 6 سال

دامپزشکی

6 سال

دندانپزشکی

5 تا 6 سال

داروسازی

5 تا 6 سال

پرستاری

3 تا 4 سال

فیزیوتراپی

3 تا 4 سال

تخصص پزشکی

3 تا 6 سال

           

افراد راه های مختلفی را همچون (ویزای کار، سرمایه گذاری) برای مهاجرت به ایتالیا و کسب اقامت و تابعیت این کشور انتخاب می­کنند. اما این ها میتوانند با تحصیل در ایتالیا و دریافت اقامت تحصیلی در این کشور به دریافت اقامت و تابعیت در این کشور اقدام نمایند. پذیرش در هریک از دانشگاه های ایتالیا شرایط متفاوتی دارد با این حال پذیرش در دانشگاه های خصوصی شرایط مناسب تری دارد اما شهریه دانشگاه های خصوصی بالاتر است. برای تحصیل در دانشگاه های ایتالیا به این نکته توجه داشته باشید که دانشگاه انتخاب شده مورد تأیید وزارت علوم یا وزارت بهداشت ایران باشد.

دانشگاه های تایید وزارت بهداشت و علوم ایران در ایتالیا

در انتخاب دانشگاه خود توجه داشته باشید که دانشگاه شما مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران باشد و از اعتبار بالایی برخوردار باشد. لیست دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت و علوم شامل موارد زیر می باشد:

1.      دانشگاه برگامو

2.      دانشگاه پلی تکنیک میلان

3.      دانشگاه آزاد بوزن بولزانو

4.      دانشگاه کالابریا

5.      دانشگاه سایپنزا رم

6.      دانشگاه پادووادی

7.      دانشگاه پلی تکنیک تورینو

8.      دانشگاه پیزا

9.      دانشگاه فرارا

10. دانشگاه رم تورورگا

11. دانشگاه فلورانس

12. دانشگاه تورنتو

13. دانشگاه نایل فدریکو

14. دانشگاه کاتولیک دل ساکر و گیریم

15. دانشگاه دگیل استودی دردی یاویا

16. دانشگاه تورین

17. دانشگاه میلان پیکوکوا

18. دانشگاه تریست

19. دانشگاه کافوسکاری از ونیز

20. دانشگاه کاتانیا

21. دانشگاه جنوا

22. دانشگاه مودنا

23. دانشگاه پروجا

24. دانشگه سهینا و غیره

اما دانشگاه های پزشکی ایتالیا در سطح جهانی نیز دارای رتبه های بالایی هستند. از برترین دانشگاه های علوم پزشکی ایتالیا در سطح بین المللی می توان به دانشگاه های زیر اشاره نمود که دانشگاه علوم پزشکی روم در صدر این دانشگاه ها قرار دارد:

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

آموزش دندانپزشکی در ایتالیا توسط موسسات حرفه ایی در این کشور صورت می­ گیرد. در این موسسات آموزش در دو دوره صورت می­ گیرد. آموزش نظری که این مرحله به صورت تئوری برگزار می­ شود و آموزش بالینی که به صورت عملی دانشجویان در دندانپزشکی ها حضور یافته و بصورت کاملا حرفه ایی آموزش می­بینند. دانشکده های دندانپزشکی در ایتالیا همگی در جهت یک هدف مشترک برای دانشجویان تلاش می­ کنند که این اهداف عبارتند از یادگیری حرفه ایی در علوم پایه و بیولوژیکی، آموزش و مراقبت دندان ها برای همه افراد جامعه و خدمت نمودن حرفه ایی به عموم مردم.

مدت زمان و طول دوره­ آموزش دندانپزشکی در دانشگاه های ایتالیا 4 سال است و دروسی که در اکثر دانشگاه ها تدریس می­شوند عبارتند از فیزولوژی، بیوشیمی، میکروبیولوژی، وفاکارمولوژی، آسیب شناسی دهان، بافت شناسی دهان و دندان و… و دروس علوم بالینی که در دانشکده های دندانپزشکی ایتالیا تدریس می­ شوند پیشگیری، تشخیص و درمان همه جنبه های دندانپزشکی بالینی است. دوسال ابتدایی تحصیل در دانشکده های دندانپزشکی، مطالعه بر روی ساختار و عملکرد بدن انسان و بیماری های مربوط به دهان و دندان است و دوسال اخیر دانشجویان بصورت عملی و ملموس با بیماران ارتباط برقرار می­کنند و از آموزش های حرفه ایی بهره می­برند.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

آموزش در اکثر دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی صورت می­ گیرد و ناگفته نماند شهریه دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی که تدریس به زبان ایتالیایی است بسیار بالاتر می ­باشد. به همین دلیل آموزش پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا در موسساتی که به زبان انگلیسی تدریس می­شوند مقرون به صرفه تر است.

علاقمندان قبل از انتخاب دانشکده باید نسبت به شهریه دانشگاهی که قرار است ادامه تحصیل دهند اطلاعات لازم را کسب نمایند. تحصیل رشته پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی صورت می­گیرد که بستگی به انتخاب دانشگاه فرد می­ باشد. علاقه مندان اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا همچنین می توانند تحصیل در ایتالیا را به همراه بورسیه انجام دهند در صورتی که شرایط دریافت بورسیه را احراز نمایند.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی

افراد برای اینکه بتوانند در دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا ادامه تحصیل دهند باید ابتدا در آزمونی به نام IMAT (آزمون پذیرش بین المللی) شرکت نمایند. نمره قبولی در این آزمون برای هر یک از دانشگاه های این کشور متفاوت است. اما برای ادامه تحصیل در دانشکده پزشکی بین المللی حداقل نمره 40.50 این آزمون را کسب نمود. دانشجویان علاوه بر کسب نمره قبولی در آزمون بین المللی باید دارای مدارک زبان انگلیسی هم باشند. دانشگاه ها هرکدام دروسی را به صورت پیشنیاز برای دانشجویانی که دوره کارشناسی را گذرانده اند قرار داده است که از جمله این دروس فیزیک، شیمی، ریاضی و زیست شناسی می­ باشد. ساختار این آزمون شامل دو بخش زیر می باشد:

ساختار آزمون IMAT

نکته مهمی که در رابطه با آزمون بین المللی وجود دارد این است که دانشجویانی که نمره بالایی در این آزمون کسب نمایند تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا برای آنها بصورت بورسیه خواهد شد. طول دوره تحصیلات پزشکی در دانشگاه بین المللی میلان یک دوره شش ساله است و شهریه تحصیلی بنا به وضعیت مالی دانشجویان به صورت اقساط دریافت می­شود. بیشترین پرداخت هر قسط 3245€ (یورو) در 2 قسط می ­باشد. البته دانشجویان می­ توانند شهریه های خود را با پرداخت های کمتری نیز بپردازند.

بورسیه تحصیلی دولت ایتالیا

ادامه تحصیل در ایتالیا بستگی به انتخاب فرد در انتخاب دانشگاه دارد. هزینه های دانشکده های دولتی بین 1250€ الی 6000€ (یورو) در سال می ­باشد، اما هزینه دانشکده های خصوصی بیشتر از این مقدار است. ناگفته نماند دانشجویان در دوره های دکتری کمک های مالی از سوی دولت ایتالیا دریافت می­ کنند. دولت ایتالیا دانشجویان را ارزیابی می­کنند در صورتیکه فرد از لحاظ علمی شایستگی لازم را داشته باشد به آنها کمک های مالی ارائه می دهد و یا تحصیل در ایتالیا به همراه بورس تحصیلی برای آنها قرار می ­دهد که شامل خوابگاه، غذا و وام های دانشجویی نیز می­ شود. 2 مدل بورسیه تحصیلی در ایتالیا به دانشجویان خارجی تعلق میگیرد که عبارتند از:

بورسیه تحصیلی استانی

دولت ایتالیا دانشجویانی که رزومه های بالا و موفقی دارند را بورسیه می­کند. در صورتی که دانشجویان بورسیه شوند تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا برای آنها بصورت رایگان خواهد بود. دانشجویان بین المللی همانند سایر دانشجویان ایتالیایی کمک هزینه تحصیلی دریافت می­کنند و با توجه به شایستگی هایی که دارند می­توانند بورسیه شوند. بورسیه در دانشگاه های ایتالیا غالباً در مقاطع ارشد، دکتری و PHD امکان پذیر است و شامل تمامی خدمات رفاهی در این کشور می­ باشد.

آزمون ورودی رشته های پزشکی و دندانپزشکی ایتالیا

یک مسئله بسیار مهم در رابطه با تحصیل پزشکی در ایتالیا آزمون های ورودی در این کشور است. زمانی که فردی به زبان ایتالیایی تحصیل کند، شرکت در آزمون ورودی با نام آلفا برای او الزامی خواهد بود و در صورتی که متقاضی قصد تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی را داشته باشد، باید در آزمون آیمت شرکت کند. باید به این نکته توجه داشت که شرکت کنندگان آزمون آلفا بسیار کمتر از آزمون آیمت است ضمن آنکه تحصیل به زبان ایتالیایی پذیرش بیشتری را خواهد داشت. قابل ذکر است دانشجویان قبل از انتخاب دانشگاه خود در ایتالیا رتبه دانشگاه مورد نظر را در همان سال در نظر بگیرند. موسسه حقوقی پرشین اپلای آماده مشاوره و راهنمایی دانشجویان برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا می ­باشد و علاقمندان می ­توانند با کارشناسان ما در این موسسه ارتباط برقرار نمایند.

متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی پرسش های زیر را عنوان می نمایند:

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا چند سال به طول خواهد کشید؟ دوره پزشکی در ایتالیا حداقل 4 سال به طول خواهد انجامید.

امکان استفاده از بورسیه تحصیلی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی وجود دارد؟ رشته تحصیلی نقشی در دریافت بورسیه تحصیلی در کشور ایتالیا ندارد و همه دانشجویان بین المللی می توانند از این امکان استفاده کنند.

امکان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی نیز وجود دارد؟ کلیه متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی باید در آزمون IMAT شرکت کرده و از این طریق اجازه تحصیل در ایتالیا را بدست آورند.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا معادل چند یورو در سال است؟ با توجه به امکان استفاده از بورسیه تحصیلی، هزینه های تحصیل، کمترین نگرانی را برای دانشجویان خارجی ایجاد می کند اما هزینه های تحصیل پزشکی در ایتالیا در حدود 4000€ (یورو) در سال است.

آیا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا صرفا یک دوره آکادمیک است؟ در بسیاری از رشته های پزشکی بلافاصله از سال سوم تحصیل، دانشجویان وارد محیط بیمارستانی شده و دوره کارآموزی خود را آغاز می کنند.

 

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat