پرشین اپلای

وسایل مورد نیاز برای سفر به روسیه

وسایل مورد نیاز برای سفر به رو 3 سال قبل

وسایل مورد نیاز برای سفر به روسیه

چرا داشتن اطلاعات در مورد وسایل مورد نیاز برای سفر به روسیه مهم است؟ شاید شما نیز بگویید: هر چه که بخواهیم را می توانیم آنجا بخریم، مگر چیزی وجود دارد که گیرمان نیاید؟!

قبل از همه چیز توصیه می کنیم که هیچگاه بدون داشتن اطلاعات کافی در مورد مقصد خود و آنچه نیاز خواهید داشت، خانه را ترک نکنید. و اما برای سفر به کشور بسیار زیبای روسیه که پهناورترین کشور دنیاست، چه چیزهایی باید با خود به همراه داشته باشیم. بررسی کردن این مساله در چند دسته بندی مختلف صورت می گیرد.

شما چه برای تفریح، چه برای کار، چه برای تحصیل در روسیه و با هر نیت دیگری که به آنجا سفر می کنید، تعدادی وسایل مورد نیاز برای سفر به روسیه را باید با خود به همراه داشته باشید. همانطور که می دانید اجازه ی سنگینی بار شما در فرودگاه 20 تا 30 کیلوگرم است. برای بار بیشتر از این مقدار، باید جریمه بار پرداخت کنید. اما وسایل ضروری ای که باید به همراه داشته باشید، وزن چندانی ندارند. پس با ما همراه باشید.

مواد غذایی برای سفر

بسیاری از افراد از ما میپرسند، آیا می توان در روسیه، سبزی برای آش و یا لیمو عمانی پیدا کرد؟ اگر به دنبال درست کردن غذاهای ایرانی در سفر خود به روسیه هستید، توصیه می کنیم که مقداری از اقلام را با خود ببرید. البته در آنجا نیز پیدا می شود اما باید مقداری بگردید و شاید آنچه مد نظر شماست را پیدا نکنید. نکته ی جالب در مورد خرید مواد غذایی این است که شما انواع مواد پروتئینی از قبیل گوشت، ماهی و مرغ را می توانید با قیمت های بعضا پایین تر از ایران هم تهیه کنید. سعی کنید همیشه ضروری ترین و کمیاب ترین اقلام را با خود به سفر ببرید.

وسایل الکترونیکی مانند لپتاپ و تبلت

بر طبق تحقیقاتی که درمورد قیمت لپ تاپ ها و تبلت های در روسیه انجام شده است، تفاوت های زیادی با هزینه ها در ایران ندارد. اگر برای سفر و تفریح به این کشور می روید، دیگر وسایلی مانند لپ تاپ در لیست وسایل مورد نیاز برای سفر به روسیه وجود ندارد. مگر اینکه بخواهید یک مینی لپ تاپ را برای چک کردن بعضی مسائل ضروری با خود به همراه ببرید.

یک کتاب آموزش روسی

حتما کتابچه ها و کتاب های راهنمای سفر و راهنمای مکالمه ی زیادی را دیده اید. وسایل مورد نیاز برای سفر به روسیه شامل یک جلد کتاب راهنمای زبان روسی نیز می شود. مردم این کشور به زبان روسی صحبت می کنند اما در بسیاری از شهرهای آن مخصوصا مسکو و سنپترزبورگ که له ترتیب بزرگترین شهرهای روسیه هستند، مردم می توانند به زبان انگلیسی نیز صحبت کنند. به هر حال به همراه داشتن یک کتاب راهنمای مکالمه قطع سودمند واقع خواهد شد.

از طرفی فایل های الکترونیکی این کتاب ها نیز موجود هستند. شما می توانید این فایل ها را بر روی گوشی خود نصب کنید و دیگر در هرجایی از کتاب استفاده نکنید.

لباس های گرم

می دانید که آب و هوای روسیه، سرد است. این را همه می دانیم. اما باید این را بدانید که روسیه کشور پهناوری است و به واسطه ی وسعتی که دارد، آب و هوای متنوعی در قسمت های مختلف آن وجود دارد. پس بسته به مقصد سفر خود در این کشور، حتما در لیست وسایل مورد نیاز برای سفر به روسیه چند عدد لباس خیلی گرم نیز اضافه کنید. البته شما می توانید با هزینه ای معادل 550 هزار تومان در روسیه یک اورکت گرم بخرید. اما این دیگر به خودتان برمی گردد. یک کت یا ژاکت گرم را حتما با خود همراه داشته باشید.

آیا داروهای خود را با خودم ببرم؟

بسیاری از افرادی که به دلایل خاص بیماری و یا ناخوش احوالی از داروهای خاص، ویتامین ها، مکمل ها و غیره استفاده می کنند. حال سوال اینجاست که در وسایل مورد نیاز برای سفر به روسیه باید داروهای خود را نیز قرار دهیم؟ اولا که حتما به یاد داشته باشید که شما نباید داروهای ممنوعه مانند مواد مخدر، آرام بخش ها، مسکن ها و ضد دردها را با خود ببرید.

برای بردن آرامش بخش ها و هر دارویی که پزشک برای شما در نسخه نوشته است، در مراجعه به سفارت روسیه آن را به افسر مربوطه ارائه دهید و برای داروهای خود اجازه نامه دریافت کنید. البته این را نیز باید بگوییم که شما تمام داروها را می توانید در خود روسیه تهیه کنید. فقط نسخه پزشک را با خود به همراه داشته باشید.

هیچوقت به صورت خودسر دارو با خود نبرید. هرگونه اهمال می تواند به دیپورت، بازداشت و جریمه های سنگین منجر شود. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاوران ما در تماس باشید.

دیگر وسایل مورد نیاز برای سفر به روسیه

بیایید با هم مروری بر مهمترین وسایل مورد نیاز برای سفر به روسیه داشته باشیم:

پاسپورت: به خاطر هیجان سفر، پاسپورت خود را فراموش نکنید.

بلیت سفر و واچر هتل و… : مدارک مورد نیاز و ضروری سفر را با خود ببرید.

دوربین عکاسی و فیلمبرداری: اگر می خواهید از سفر خود لحظات ناب و زیبایی به یادگار ثبت کنید، حتما دوربین های خود را ببرید. اما بسیار مواظب آنها باشید.

چراغ قوه: از اقلامی است که در مواقع ضروری به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

شارژر موبایل و دوربین: این مورد بسیار مهم است. حتما همراه داشتن آنها را پیش از سفر، چک کنید.

نقشه شهر مقصد: بهتر است از قبل، نقشه شهرهایی که می خواهید از آنها بازدید کنید را دانلود و یا خریده باشید.

قطب نما: برای پیدا کردن جهت ها برای قبله و … حتما با خود یک قطب نما ببرید.

تبدیل برق سه شاخه به دوشاخه: این مورد برای این است که در برخی از کشورها، ولتاژ برق، 110 ولت است.

کرم ضد آفتاب: حتی در روزهای سرد نیز گاهی آفتاب پرنوری در آسمان است، پس کرم ضدآفتاب به پوست خود بزنید.

عینک آفتابی: مطمئنا این مورد را فراموش نخواهید کرد.

مایو و لباس شنا: اگر می خواهید به ساحل بروید و یا در استخرها و مکان های تفریحی حضور پیدا کنید، بهتر است لباس ورزشی و مایو خود را به همراه خود ببرید.

حوله شخصی: البته این مورد را می توانید در آنجا نیز بخرید و یا از حوله های یکبار مصرف استفاده کنید. اما اگر برای مدت طولانی به آنجا می روید، حوله ی خود را ببرید.

وسایل اصلاح و مسواک: بسیاری از افراد دوست دارند، این وسایل را نیز در باروبندیل خود داشته باشند.

وسایل آرایشی بهداشتی: انواع کرم ها، رژلب ها، ناخن گیر و سوزن نخ نیز می تواند در آنجا بسیار لازم باشد.

تعداد کافی لباس زیر: خیلی خوب است که در طول سفر آراسته و تمیز باشید.

کوله مناسب: شاید مجبور باشید، برای طبیعت گردی و یا بازدید از جاذبه های دیدنی شهرهای مختلف روسیه مانند میدان سرخ مسکو و یا کلیساهای دیدنی سنت پترزبورگ ساعت ها پیاده روی کنید، پس کوله ی مناسب با خود داشته باشید.

بطری آب: باید تشنه شوید تا بدانید باید یک بطری آب با خود می آوردید.

کتاب و یا مجله: اگر واقعا کتابخوان هستید و باید حتما یک کتاب با خود ببرید، این کار را حتما بکنید.

وسایل سرگرمی و بازی: می توانید در کنار دیگر وسایل مورد نیاز برای سفر به روسیه، وسایل سرگرمی و بازی محلی خودتان را نیز ببرید.

کفش راحت برای پیاده روی: کف راحت خیلی مهم است. سعی کنید حتما، حداقل دو جفت کفش با خود به همراه داشته باشید.

تنقلات و آجیل: برای طول سفر بسیار می چسبد.

کلاه آفتابی مناسب: فکر می کنید روسیه همیشه سرد است؟ گاه آفتاب های بسیار سوزان دارد، پس حتما یک کلاه مناسب با خود داشته باشید.

دمپایی، برس سر، عطر و شانه: خانم ها می دانند که این وسایل برای سفر چقدر حیاتی هستند. در بسیاری از موارد ما این اقلام را فراموش می کنیم.

سفر به روسیه

در کنار اینها سعی کنید حتما مقداری روبل همیشه با خود به همراه داشته باشید. روبل در واقع، واحد پول رسمی این کشور است. شاید بگویید اشکال ندارد، با خود دلار دارم. اما برخی از فروشندگان روسی بسیار سرسخت هستند و تنها روبل را برای داد و ستد به کار می برند. از طرفی هم کارت های اعتباری و چک های مسافرتی را در هر جایی از شما قول نمی کنند. برای همین، بهترین راه این است که مقداری پول رایج این کشور را با خود به همراه داشته باشید.

تا به اینجا به طور کامل به آنچه در سفر به روسیه نیاز دارید که با خود ببرید، به شما گفته شد. سعی کنید حتما پیش از سفر خود شیر گاز و برق خانه ی خود را قطع کنید، تمام پنجره ها و درها را چک کنید. هر آنچه لازم است برای مدت طولانی متوقف شود را انجام دهید.

حال وقت آن رسیده که شما نیز وسایل مورد نیاز خود را برای سفر به روسیه، جمع آوری کنید و برای داشتن یک سفر بی نظیر و جذاب راهی این کشور شوید.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat