پرشین اپلای

شرایط تحصیل در لهستان

شرایط تحصیل در لهستان 3 سال قبل

شرایط تحصیل در لهستان

بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه ها و دریافت ویزای تحصیلی لهستان که جزء شرایط اولیه ی تحصیل در لهستان برای دانشجویان بین الملل است، دانشجویان مهاجر می توانند با اطمینان خاطر از کیفیت آموزشی و اعتبار مدرک، در رشته و دانشگاه مد نظر خود، به ادامه ی تحصیلات آکادمیک در این کشور بپردازند.

جهت تحصیل در مقطع لیسانس در کشور لهستان می بایست مدرک زبان انگلیسی داشته باشید. لازم به ذکر است که کشور لهستان با این که یک کشور انگلیسی زبان نیست اما کورس های انگلیسی زیادی را در این مقطع برگزار می کند. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور لهستان ۳ یا ۴ سال به طول می انجامد.

هزینه ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور لهستان بسیار مناسب می باشد و افراد زیادی لهستان را به همین علت برای تحصیل انتخاب می کنند. مدت تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کشور لهستان ۱ یا ۲ سال به طول می انجامد.

دست یافتن به تحصیل در مقطع دکتری در کشور لهستان، بسیار آسان است؛ چرا که فرد می تواند از طریق اخذ بورسیه ی تحصیلی هزینه های پرداختی را کمتر کند. نکته ی بسیار مهم و قابل ذکر در مقطع دکتری در کشور لهستان این است که دانشگاهها در این مقطع مبلغی حدود ۲۰۰۰ یورو در طول تحصیل به دانشجویان به عنوان حقوق پرداخت می کنند. این مبلغ در واقع کمک هزینه ای برای افراد می باشد تا از پس هزینه های تحصیلی و زندگی راحت تر بر آیند.

شرایط عمومی تحصیل در لهستان

یکی از ضروریات مربوط به شرایط تحصیل در لهستان، ارائه دادن مدرک زبان انگلیسی به دانشگاه ها می باشد.

به علاوه برخی از دانشگاه ها، داشتن و ارائه ی مدارکی مانند مقاله و توصیه نامه و… را به عنوان مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از آن دانشگاه خاص وتکمیل مدارک و شرایط تحصیل در لهستان، قرار داده اند.

نیز اینکه مدارس هنر و تربیت بدنی قبولی در آزمون استعداد یابی را علاوه بر امور و مدارک دیگر، جزء شرایط تحصیل در لهستان در این رشته ها، تعریف کرده اند.

دوره کارشناسی در لهستان

برای دوره ی کارشناسی در این کشور علاوه بر ارائه دادن مدارک و ریزنمرات دوره تحصیلی قبل، چون اکثر دروس به زبان لهستانی تدریس می شوند داشتن مدرک زبان لهستانی الزامی است و دانشجو باید دوره ی زبان لهستانی را در این کشور سپری کند.

از سال ۲۰۰۷ به بعد سیستم آموزش عالی کشور لهستان به سه دوره ی کارشناسی( لیسانس)کارشناسی ارشد و دکتری تقسیم شد. که شرایط تحصیل در لهستان را در دوره های مختلف، قدری تغییر داده است.

از جمله شرایط تحصیل در لهستان در دوره های مختلف :

الف) دوره ی کارشناسی غیر مهندسی بخش لیسانس: که بعد از گذراندن ۳ تا ۵ سال تحصیلی در کالج های فنی و حرفه ای در لهستان توسط دانشجو، مدرک مهندسی داده می شود.

ب)دوره ی کارشناسی بخش مهندسی: مهندسی اقتصاد، کشاورزی وعلوم ، بعد از طی دوره ی ۳ تا ۵ ساله در کالج ، اخذ می شود.

تحصیل در مقطع ارشد در لهستان

یکی از شرایط تحصیل در لهستان برای این دوره این است که اگر دانشجویی مدرک زبان انگلیسی نداشته باشد می تواند بعد از پذیرش گرفتن از دانشگاه، دوره های زبان را در کالج های این کشور بگذراند و بعد از آن وارد دانشگاه شود. همچنین دانشجو برای ثبت نام اولیه در این مقطع باید میزان ۲۰۰ تا ۲۵۰ یورو را پرداخت نماید. این مبلغ به دانشجو عودت داده نمی شود.

یکی از شرایط تحصیل در لهستان برای فردی که دارای دیپلم کالج باشد، این است که می تواند بعد از طی کردن ۲ تا ۵ سال، می تواند مدرک کارشناسی ارشد خود را بگیرد.

دوره ی دکتری در لهستان

از شرایط تحصیل در لهستان برای دوره ی دکتری که مساعد به حال دانشجواست این است که برای پذیرش در این مقطع، شرط معدل وجود ندارد، ولی دانشجو بعد از ارائه دادن مدرک ارشد و زبان انگلیسی، باید در آزمون ورودی که برای هر دانشگاه تعریف شده است شرکت نماید. نیز اینکه، یک استاد راهنما برای ارائه پایان نامه داشته باشد. داشتن تالیفات گوناگون و یا مقاله ی بین المللی از دیگر شرایط تحصیل در این دوره می باشد.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید

تحصیل در لهستان


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat