پرشین اپلای

شهریه دانشگاههای ترکیه

شهریه دانشگاههای ترکیه 3 سال قبل

شهریه دانشگاههای ترکیه

تحصیل در ترکیه در زمان حال مورد استقبال و توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی گرفته است. چرا که این کشور دارای استانداردهای آموزشی مطابق با کشور آمریکا بوده و رشته های تحصیلی متنوعی در دانشگاه هایش در حال تدریس است. نکته ی دیگر این است که دانشگاه های ترکیه دارای اعتبار بین المللی بوده و مدارک صادر شده از آن ها در تمام کشور ها پذیرفته شده می باشد.

به علاوه هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور، مقرون به صرفه می باشد. مجموعه ی این عوامل باعث شده است که این کشور هر ساله نام تعداد زیادی از دانشجویان خارجی را نیز در فهرست پذیرش شدگان دانشگاه های مختلفش داشته باشد.

در این میان تعداد زیاد دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در این دانشگاه ها، مورد توجه می باشد. دانشجویان ایرانی به غیر از دلایل از پیش گفته شده، بنا به دلیل اشتراکات فرهنگی و نزدیکی ترکیه به کشورشان، و نیز مورد تایید بودن تمام مدارک دانشگاه های خصوصی و دولتی این کشوردر نزد وزارت علوم ایران، رقابت زیادی را برای پذیرش در دانشگاه ها و رشته های مختلف تحصیلی در این کشور، پشت سر می گذارند.

یکی از موارد بسیار مهم برای دانشجوهای خارجی که قصد ادامه ی تحصیل در ترکیه را دارد، این است که اطلاعاتی در رابطه یا شهریه ی دانشگاه های ترکیه داشته باشد. که با علم و آگاهی کامل و همه جانبه تصمیم نهایی خود را در این زمینه بگیرد.

میزان شهریه دانشگاههای خصوصی و دولتی در ترکیه

در بیان کلی باید بگوییم دو دسته ای مراکز آموزش عالی خصوصی و دولتی در این کشور مشغول به انجام خدمات آموزشی می باشند، که شهریه دانشگاههای ترکیه بنا به این که دانشجو در کدام دسته از این دانشگاه ها پذیرش شده باشد و کدام رشته را انتخاب کند، متغیر می باشد.

در ادامه ی بحث شهریه ی دانشگاه های ترکیه باید بگوییم که تحصیل در دانشگاه های دولتی رایگان می باشد و اما دانشجویان دانشگاه های خصوصی به نسبت رشته ی تحصیلی شان باید مبلغی بین ۱۰ تا ۳۰ هزار لیر را برای یک سال تحصیلی در این کشور، پرداخت نمایند. هم چنین تحصیل در دانشگاه های نیمه خصوصی هزینه ای ما بین ۵ تا ۱۰ هزار لیر سالانه را برای دانشجو به همراه دارد.

برای اطلاع هر چه بیشتر از شهریه دانشگاههای ترکیه، به صورت خاص، شهریه ی سالانه ی یک دانشگاه خصوصی و دولتی این کشور را در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف بیان می کنیم. قبل از شرح شهریه های دانشگاههای ترکیه بهتر است بدانید هر واحد لیر ترکیه معادل ۹٫۶۲۸ ریال می باشد. این مبلغ، به روز شده در همین تاریخ است، بدیهی است که در زمان اقدام برای پذیرش از دانشگاههای ترکیه برای آگاهی از هزینه های به روز، باید در همان تایم مشخص شده جستجو کرد.

شهریه دانشگاه دولتی آنکارا :

در رشته ی حقوق برای دوره ی کارشناسی ۱۰۲۷ لیر ، و برای کارشناسی ارشد و دکتری  ۱۰۲۰ لیر

در رشته ی مهندسی برای دوره ی کارشناسی ۱۵۲۹ لیر، و برای کارشناسی ارشد و دکتری ۱۳۵۹ لیر

و برای رشته ی پزشکی در دوره ی ارشد و دکتری ۲۱۳۴ لیر

شهریه دانشگاه خصوصی استانبول بیلگی:

در رشته ی حقوق برای دوره ی کارشناسی ۲۶۰۰۰ لیر و برای کارشناسی ارشد ودکتری  ۱۹۴۰۰ لیر

در رشته ی معماری برای دوره ی کارشناسی ۲۶۸۵۰ لیر، و برای کارشناسی ارشد ودکتری  ۲۵۵۰۰ لیر

برای رشته ی پزشکی در دوره ی ارشد و دکتری ۲۰۹۵۰ لیر

نکته ی مهم در رابطه با شهریه دانشگاههای ترکیه این است که  میزان این شهریه ها در هر سال برای هر دانشگاه هر چند به صورت جزیی تغییر خواهد کرد. لذا دانشجو، در مرحله ی پذیرش گرفتن از هر دانشگاه، از مبلغ دقیق شهریه آگاه خواهد شد.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat