پرشین اپلای

شرایط تحصیل رایگان در ترکیه چگونه است؟

شرایط تحصیل رایگان در ترکیه چگ 3 سال قبل

شرایط تحصیل رایگان در ترکیه چگونه به وجود می آید؟

دانشجویانی که رویای تحصیل در کشوری خارجی را درسر می پرورانند به دنبال اهدافی چون: سطح علمی دانشگاه ها، تحصیل با کیفیت بهتر، اشتغال به کار بعد از تحصیل و… هستند که می توان دست یابی به تحصیل رایگان در کشور مقصد را نیز به شمار اهداف پیش روی آن ها افزود.

چرا که هزینه های بالای تحصیل به خصوص در کشوری خارجی یکی از موانع محرومیت افراد از شرایط ادامه تحصیل در کشور دیگر و همچنین در موقعیت بهتر می باشد ,امروزه تحصیل رایگان در ترکیه برای بسیاری از دانشجویان مشتاق به تحصیل، ایجاد جذابیت کرده است چرا که این کشور علاوه بر توریستی بودن، دارای دانشگاه هایی با سطح و تراز علمی بالا بوده که به جهت دستیابی به هدف پیشرفت روزافزون، با دانشگاه های معتبر در دنیا دارای ارتباط و نزدیکی می باشند که به عنوان موردی برای تایید این مدعا می توان ارتباط دانشگاه حاجت تپه را با دانشگاه هاروارد مثال زد.

دانشگاه های ترکیه دارای اعتبار جهانی هستند که مدارک آن ها در اکثر کشورهای دنیا مورد تایید قرار می گیرد به همین دلیل همواره دانشجویانی از اقسی نقاط دنیا برای ادامه تحصیلات به این کشور می آیند.

می دانیم که تحصیل در ترکیه در هر مقطعی و نیز در هر کشوری هزینه هایی را به دنبال دارد که فرد دانشجو ناگزیر به پرداخت آن هاست و با توجه به اینکه امروزه سیاست تحصیل رایگان تقریبا در اکثر کشورها از بین رفته است لذا دانشجو باید در پی یافتن راهی برای تقلیل این هزینه ها باشد تا بتواند تحصیل مقرون به صرفه ای را نیز به خصوص در کشور خارجی تجربه کند.

تحصیل در ترکیه به زبان‌های ترکی و انگلیسی امکان‌پذیر است. اما برای علاقمندان به ادامه تحصیل در کشورهایی چون آلمان، این امکان وجود دارد که دوره‌های زبان تا سطح B2 زبان آلمانی گذرانده شده و مدرک آن در کشور ترکیه دریافت شود.

خدمات بهره مندی از تحصیل رایگان در ترکیه

هزینه های کشور ترکیه به میزان زیادی نزدیک به هزینه های کشور ایران می باشد. تحصیل رایگان در ترکیه با استفاده از راه کارهایی قابل دستیابی می باشد. مثلا اینکه فرد دانشجو مشمول دریافت بورسیه های مختلف تحصیلی این کشور شود. از تخفیفات دانشجویی در نظر گرفته شده برای خارجی ها استفاده کند. وام های دانشجویی را دریافت کند، همینطور حقوق و دستمزد، در ازای کار دانشجویی که برای هر مقطعی به اندازه ای معین در نظر گرفته شده است می تواند در برآورده کردن هزینه ها کمک کننده باشد.

در چند سال اخیر امکانات خوابگاهی برای دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در ترکیه در نظر گرفته شده که دانشجو می تواند از راه اسکان در این محل ها، قدمی به سمت تحصیل رایگان در ترکیه نزدیک تر شود.

دانشجو می تواند از تخفیف ۵۰ درصدی حمل ونقل عمومی کشور برخوردار شده و نیز تمامی خدمات درمانی را به صورت رایگان دریافت کند.

مزایای بورسیه تحصیلی در ترکیه

دولت کشور در پی تحقق بخشی به امر تحصیل رایگان در ترکیه همواره بورسیه های مختلفی را برای دانشجویان خارجی پیش بینی می نماید. بورسیه ها بر اساس دانشگاه های مختلف متفاوت است اما به طور کلی کسی که این بورسیه ها را دریافت می کند از پرداخت هزینه های شهریه دانشگاه، خوابگاه ، بیمه و … معاف شده و افزون بر آن حقوقی را نیز دریافت می کند.

به عبارت دیگر می توان گفت که دانشجو، به دلیل معاف شدن از تمامی هزینه های تحصیلی و نیز دریافت کمک هزینه ها به تناسب مقطعی که در آن درس می خواند، مفهوم تحصیل رایگان در ترکیه را درک خواهد کرد. به گونه ای که حتی می تواند از دوره های رایگان آموزش زبان ترکی استانبولی که برای راحتی بیشتر در این کشور و لزوم استفاده از آن در مقطع لیسانس ، آموزش داده می شود نیز، بهره مند گردد.

اما سایر دانشجویانی که بدون دریافت بورسیه به این کشور رفته اند نگران هزینه های خود و مقوله ی تحصیل رایگان در ترکیه نباشند چرا که با استفاده از امکاناتی که برای آن ها در نظر گرفته شده و در بالا هم به آنها اشاره شد می توانند به این مطلوب، بیشتر نزدیک شوند.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat