پرشین اپلای

تحصیلات تکمیلی در ترکیه

تحصیلات تکمیلی در ترکیه 3 سال قبل

تحصیلات تکمیلی در ترکیه

تحصیلات در ترکیه شامل دوره ی فوق لیسانس و دکتری می شود.

دانشجوین زیادی از سراسر دنیا هر ساله خواهان ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور می شوند .

در این میان حضور دانشجویان ایرانی به دلایلی مانند هزینه های نسبتا مطابق با کشور ایران، وجود دانشگاه های معتبر در سراسر دنیا، اعتبار مدرک دانشگاه های ترکیه در وزارت علوم ایران ، حضوری پر رنگ و چشم گیر می باشد.

تمامی مدارک اعطا شده از جانب دانشگاه های کشور ترکیه ، دارای اعتبار جهانی و بین المللی هستند در تمام کشور های دنیا مورد پذیرش و استناد واقع می شوند.

دانشجویان برای ادامه ی تحصیل در مرحله ی تحصیلات تکمیلی ، باید در آزمون های مخصوصی که هر دانشگاه به عمل می آورد شرکت کنند .

چرا که پذیرش در دوره های ارشد و دکتری در این کشور توسط برگزاری آزمون سراسری صورت نمی گیرد.

نکته ی دیگر در رابطه با تحصیلات تکمیلی در ترکیه این است که دانشجو به مدت ۲ سال در مقطع فوق لیسانس و ۴ سال در دوره ی دکتری، مشغول به تحصیل است که باید در هر دوی این دوره ها در حدود ۲۰ تا ۳۰ واحد درسی خود را در طی نیمی از دوره بگذراند ،و نیمه ی دیگر مقطع تحصیلی اش را به کار تحقیق و پژوهش روی موضوع پایان نامه اختصاص دهد و در پایان به دفاع از آن بپردازد.

که چنان چه این پایان نامه مورد پذیرش واقع شود ، دانشجو از آن مقطع فارغ التحصیل می شود.

دانشجو به تناسب رشته و دانشگاه خود در دوره ی تحصیلات تکمیلی در ترکیه ، با یکی از زبان های ترکی، آلمانی ، فرانسوی و انگلیسی ، مشغول به تحصیل در دانشگاه ها ی این کشور می شود.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ترکیه می توانید بورسیه تحصیلی هم دریافت کنید. بورسیه ، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ، هزینه مسکن ، بیمه و هزینه های حمل و نقل را نیز پوشش می دهد.

دانشجوی بورسیه دکتری در دانشگاه های ترکیه به نوعی شاغل محسوب می شود و دارای حقوق و مزایا است . از طرفی دیگر ، آن دسته از دانشجویان دکتری که بورسیه دریافت نمی کنند نگران نباشند ؛ آنها هم می توانند با هزینه ای نسبتا معقول در دانشگاه های این کشور (که مورد تائید وزارت علوم ایران نیز هستند)، تحصیل کنند.

دانشجو می تواند تا پایان دوره ی تحصیلات تکمیلی در ترکیه، از خدمات درمانی به صورت رایگان بهره مند شود. این قانون یکی از مزایای تحصیل در ترکیه می باشد.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat