پرشین اپلای

فوق لیسانس و دکتری در ترکیه

فوق لیسانس و دکتری در ترکیه 3 سال قبل

فوق لیسانس و دکتری در ترکیه

در کشور ترکیه تمام کسانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور رادارند برای ورود به دوره فوق لیسانس و دکتری در ترکیه باید دریک آزمون متمرکز به نام ALES شرکت نمایند این آزمون سالی دوبار در جهت تعیین سطح استعداد تحصیلی فرد در کشور ترکیه برگزار میشود که سوالات طرح شده در آن به هیچ عنوان از دروس تخصصی نمی باشد .

مدرک زبان ترکی به نام تومر از دیگر مدارکی است که پس از شرکت در آزمونی که به صورت روزانه و یا هفتگی توسط تعدادی از دانشگاه های کشور ترکیه برگزار میشود و قبولی در این آزمون به متقاضی داده میشود ، واز مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های کشور ترکیه به شمار می آید .

دانشجو میبایست تمام مدارک زبان خود و ترجمه مدارک تحصیلی قبلی و مدارک متفرقه دیگر را به دانشگاه مورد نظر ارائه نماید که پس از تایید و انجام مصاحبه حضوری به عنوان دانشجودر این دانشگاه به تحصیل مشغول شود .

تحصیل فوق لیسانس و دکتری در ترکیه

از دیگر شرایط ورود به دانشگاه های کشور ترکیه برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکتری داشتن مدرک زبان است .البته در برخی از دانشگاه ها و رشته های خاص در کشور ترکیه نیازی به داشتن مدرک زبان نمیباشد.

مدرک کارشناسی ارشد در ترکیه کاملاً معتبر بوده و مورد تایید بسیاری از دانشگاه های جهان است. دوره‌های کارشناسی ارشد هم دانشگاه‌های دولتی و هم مراکز خصوصی هستند که شما با توجه به رزومه‌ای که دارید، می‌توانید در دانشگاهی که پذیرفته می‌شوید، تحصیل کنید.

دوره تحصیلی کارشناسی ارشد در دانشگاه های ترکیه در حدود ۲ سال به طول می انجامد زبان تحصیل در این مقطع ترکی و انگلیسی میباشد .

شهریه کارشناسی ارشد در کشور ترکیه به زبان ترکی برای ترک زبانان در حدود ۱۰۰تا ۲۰۰ دلار و برای دانشجویان خارجی در حدود ۴۵۰تا ۱۰۰۰دلار آمریکا است .

دانشگاه های کشور ترکیه همانند دیگر کشورها در صورتی به متقاضیان در مقطع دکتری پذیرش تحصیلی می دهند که دارای مدرک زبان انگلیسی در حد آیلتس ۶/۵ به بالا و نمرات و معدل مناسب و دارای مقالات ISI باشند. هم چنین مهم ترین نکته این است که یک نامه قبولی از یک استاد راهنما در دست داشته باشند. در این صورت دانشگاه مورد نظر نیز می تواند به دانشجو پذیرش دهد.

دوره تحصیلی دکتری در کشورترکیه ۴ سال میباشد که هزینه تحصیل دکتری در ترکیه به زبان ترکی ۲۰۰تا ۳۰۰دلار و برای دانشجویان خارجی ۶۰۰تا ۹۰۰ دلار میباشد .

البته اگر دانشجو تحصیل در دانشگاه های انگلیس زبان ترکیه ر ا در مقطع دکتری اتنتخاب نماید باید شهریه ای در حدود ۵۰۰۰تا ۲۰۰۰۰ دلار پرداخت نماید.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat