پرشین اپلای

ویژگی های برجسته تحصیل در ترکیه

ویژگی های برجسته تحصیل در ترکی 3 سال قبل

ویژگی های برجسته

1.      عدم نیازمندی به ویزا و دردسرهای آن

2.      امکان استفاده از انواع اقامت سرمایه گذاری، خرید ملک، تحصیلی، ثبت شرکت، کاری، توریستی

3.      دانشگاههای معتبر با رتبه های جهانی بسیار بالا

4.      فرهنگ های نزدیک با جامعه ایرانی و هم زبانی با بخشی از مردم ما

5.      امکان تحصیل به دو زبان انگلیسی و ترکی

مدارک مورد نیاز

اصل پاسپورت

حداقل 2 سال اعتبار

عکس 4*3

یک قطعه

اصل مدرک و ریز نمرات  

2 مقطع آخر تحصیلی

CV

مقطع ارشد و دکتری

انگیزه نامه

مقطع ارشد و دکتری

معرفی نامه از اساتید

مقطع دکتری

           

شرایط تحصیل در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس و دکتری

تعداد افرادی که در هر سال به تحصیل در کشور ترکیه روی می آورند، زیاد است. این افراد جهت پیشرفت بیشتر و همچنین اخذ مدرک از بهترین دانشگاه های دنیا معمولا تصمیم به تحصیل در ترکیه می گیرند. نکته ی مهم در این قسمت برای افرادی که قصد مهاجرت و تحصیل در ترکیه را دارند، دانستن اطلاعاتی در مورد شرایط تحصیل در ترکیه است. کشور ترکیه برای افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند شرایط خاصی را داراست. در ادامه ی متن برای دوستان عزیزی که قصد تحصیل در کشور ترکیه را دارند شرایط تحصیل در ترکیه را ذکر می کنیم.

کشور ترکیه که به نام جمهوری ترکیه شهرت دارد که یک کشوری اورسیایی می باشد. به این معنی که قسمتی از این کشور در غرب آسیا و قسمتی از آن در منطقه ی جنوب شرق اروپا واقع است. موضوعی که در معرفی کشور ترکیه معمولا مطرح می شود، همسایگان این کشور می باشد. کشور ترکیه از ناحیه ی شرقی با کشور هایی به نام ایران، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و گرجستان منتهی می شود. همسایگان شمال غربی ترکیه شامل کشور های بلغارستان و یونان می باشد. همچنین کشور ترکیه از ناحیه ی شمالی خود با دریای سیاه و از ناحیه ی غربی خود با دریای مرمره و اژه و از ناحیه ی جنوب غربی با دریای مدیترانه دارای مرزی مشترک می باشد.

تحصیل در ترکیه

مدارکی که از دانشگاه های کشور ترکیه اخد می شوند در سراسر دنیا و در تمامی دانشگاه ها معتبر می باشد. نکته ای که در تحصیل در ترکیه بسیار حائز اهمیت است و باعث جذب تعداد زیادی دانشجو به کشور ترکیه می شود تحصیل در ترکیه به زبان های انگلیسی، فرانسوی، ترکیه ای و آلمانی است.

لازم به ذکر است که شرایط تحصیل در ترکیه به این صورت است که تحصیل در برخی رشته های تحصیلی به یک زبان خاص تدریس می شود که زبان تحصیل شما به رشته ی تحصیلیتان وابسته است. یکی از شرایط اخذ پذیرش دانشجوهای بین المللی در کشور ترکیه دارا بودن مدرک دیپلم دوره ی دبیرستان و همچنین اخذ نمره ی قبولی در آزمون ورودی به دانشگاه است. لازم به ذکر است که آزمون ورودی هر دانشگاه به طور جدا برگزار شده و شرایط سنی ندارد تنها شرط موجود داشتن مدرک دیپلم است.

هزینه زندگی در ترکیه

زندگی در ترکیه به طور کلی چیزی در حدود ۱۵ درصد بالاتر از ایران می باشد و می توان مبلغی بین ۵۰۰ تا ۶۲۰ دلار در ماه را به عنوان هزینه در این کشور، در نظر گرفت.

شهریه دانشگاههای ترکیه

تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه رایگان می باشد و اما دانشجویان دانشگاه های خصوصی به نسبت رشته ی تحصیلی شان باید مبلغی بین ۱۰ تا ۳۰ هزار لیر را برای یک سال تحصیلی در این کشور، پرداخت نمایند. هم چنین تحصیل در دانشگاه های نیمه خصوصی هزینه ای ما بین ۵ تا ۱۰ هزار لیر سالانه را برای دانشجو به همراه دارد.

برای اطلاع هر چه بیشتر از شهریه دانشگاههای ترکیه، به صورت خاص، شهریه ی سالانه ی یک دانشگاه خصوصی و دولتی این کشور را در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف بیان می کنیم. قبل از شرح شهریه های دانشگاههای ترکیه بهتر است بدانید هر واحد لیر ترکیه معادل ۲,۳۲۳ تومان می باشد. این مبلغ، به روز شده در همین تاریخ است، بدیهی است که در زمان اقدام برای پذیرش از دانشگاههای ترکیه برای آگاهی از هزینه های به روز، باید در همان تایم مشخص شده جستجو کرد.

دانشگاههای ترکیه

دانشگاه حاجت تپه: قوی ترین و برترین دانشگاه پزشکی در کشور ترکیه است که در شهر آنکارا واقع شده و از دانشگاههای دولتی در این کشور محسوب می شود که دارای دانشکده های مختلف، پزشکی، اقتصاد، دندان پزشکی، ارتباطات، ادبیات، علوم، داروسازی، هنرهای زیبا، علوم بهداشتی، و علوم آموزشی می باشد.

دانشگاه استانبول : این دانشگاه دولتی مستقر در شهر استانبول است و مجموعا دارای ۱۷ دانشکده و ۵ پردیس بزرگ می باشد. دانشکده های علوم سیاسی، جنگلداری، حقوق، دانشکده ی آموزش و پرورش حسن علی یوسل، علوم اجتماعی، رورنامه نگاری، داروسازی، دامپزشکی، مدیریت بازرگانی، فنی و مهندسی، دندان پزشکی، پزشکی استانبول، مدیریت و کسب وکار، دانشکده ی پزشکی کاراهپاسا، الهیات و معارف، ارتباطات و شیلات، زیر نظر این مرکز در حال انجام فعالیت علمی هستند. از دانشگاههای دیگر ترکیه می توان به دانشگاه  آنکارا و دانشگاه آتاتورک نیز اشاره کرد.

ویزای تحصیلی ترکیه

دانشجویان متقاضی مهاجرت جهت اخذ ویزای تحصیلی ترکیه به مدارکی شامل موارد ذیل نیاز دارد:

۱- کپی صفحه اول پاسپورت خود که در برگه A4 گرفته شده است که تاریخ انقضای پاسپورت نیز نباید کمتر از یک سال باشد

۲- نامه ای که از دانشگاه مورد نظر اخذ گردیده باشد

۳- فرم تقاضای دانشجو برای اخذ ویزای دانشجویی

شرایط تحصیل در ترکیه برای تمام مقاطع

شرایط تحصیل در ترکیه بر اساس قوانینی که دولت ترکیه تصویب کرده است، می باشد. تمامی دانشگاه های کشور ترکیه می توانند با گرفتن مجوز از وزارت علوم و تاییدیه آن ها اقدام به پذیرش دانشجویان خارجی کنند. همچنین سهمیه ای که به دانشجویان خارجی تعلق می گیرد نیز توسط موسسات عالی مورد بحث قرار گرفته و در دفترچه ی راهنما ذکر شده است. یکی از شرایط تحصیل در ترکیه شرکت دانشجویان خارجی در آزمونی سراسری است که دانشجویان خارجی موظفند در آن شرکت کرده و در صورت اخذ نمره ی قبولی می توانند وارد دانشگاه های ترکیه شوند. این آزمون با نام آزمون یوس (YOS ) معروف است.

یکی دیگر از شرایط تحصیل در ترکیه این است که دانشجویانی که جهت تحصیل در دانشگاه های ترکیه در مقطع لیسانس وارد کشور ترکیه می شوند، باید دارای مدارک فارغ التحصیلی بوده و یا دست کم دانش آموز سال اخر تلقی شوند. در صورتی که فرد دانشجوی کشور های خارجی باشد و از سوی موسسات آموزشی در کشور خود اخراج شده باشد، تحت هیچ شرایطی نمی تواند وارد دانشگاه های ترکیه شود.

تحصیل در ترکیه

به غیر از اینها فرد باید گواهی مبنی بر توانایی مالی را داشته باشد تا نشان دهد توان مالی جهت تحصیل در ترکیه را دارد. دارا بودن مدرک زبان ترکی از دیگر شرایط تحصیل در ترکیه است. در صورتی که فرد زبان ترکی بلد نباشد آموزش این زبان به صورت دوره هایی رایگان در دانشگاههای ترکیه برگزار می شود. آزمون های ورودی دانشگاه های ترکیه دارای شرایط سنی خاصی نیست و افراد در تمام سنین می توانند تنها با در دست داشتن مدرک دیپلم در این آزمون شرکت کرده و جهت ادامه تحصیل وارد دانشگاه های ترکیه شوند.

شرایط لازم جهت اخذ بورسیه ی تحصیلی در کشور ترکیه

اخذ بورسیه ی تحصیلی در کشور ترکیه تا حدودی شما را جهت تحصیل رایگان در ترکیه یاری می کند اما اخذ این بورسیه نیازمند شرایط خاصی است:

جهت دریافت بورسیه ی تحصیلی در مقطع لیسانس باید سن شما بیشتر از ۲۰ سال، در مقطع کارشناسی ارشد بیش از ۲۶ سال و در مقطع دکترا بیش از ۳۱ سال باشد. نیر اینکه معدل مدرک دیپلم شما نباید کم تر از ۱۵ باشد. در مقطع کارشناسی معدل نباید کمتر از ۱۴ باشد. این معدل در مقطع کارشناسی ارشد کمتر از ۱۵ نباشد و در مقطع دکترا معدل کل نیز نباید کم تر از ۱۵ باشد. از دیگر شرایط آن این است که فرد باید در سلامت کامل بوده و بیماری خاصی نداشته باشد.

شرایط تحصیل در ترکیه در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری

طول مدت کل دوره ی لیسانس ۴ سال بوده که در صورتی که رشته ی شما پزشکی باشد ۵ سال و اگر دندانپزشکی باشد ۶ سال به طول می انجامد. در مقطع فوق لیسانس، این دوره در کشور ترکیه به دو گروه آموزش محور و پژوهش محور تقسیم می شود. دوره ی آموزش محور ۲ سال به طول می انجامد و دیگری حدودا ۵ سال است. مقطع دکترا در کشور ترکیه ۴ سال به طول می انجامد. البته در بعضی موارد مدت تحصیل به رشته ی تحصیلی و دانشگاه نیز بستگی دارد و ممکن است بیشتر و یا کمتر تمام شود.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat