پرشین اپلای

معرفی کشور ترکیه

معرفی کشور ترکیه 3 سال قبل

معرفی کشور ترکیه

کشور ترکیه که به نام جمهوری ترکیه شهرت دارد که یک کشوری اورسیایی می باشد. به این معنی که قسمتی از این کشور در غرب آسیا و قسمتی از آن در منطقه ی جنوب شرق اروپا واقع است. موضوعی که در معرفی کشور ترکیه معمولا مطرح می شود، همسایگان این کشور می باشد. کشور ترکیه از ناحیه ی شرقی با کشور هایی به نام ایران، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و گرجستان منتهی می شود. همسایگان شمال غربی ترکیه شامل کشور های بلغارستان و یونان می باشد. همچنین کشور ترکیه از ناحیه ی شمالی خود با دریای سیاه و از ناحیه ی غربی خود با دریای مرمره و اژه و از ناحیه ی جنوب غربی با دریای مدیترانه دارای مرزی مشترک می باشد.

مردم، جمعیت، مساحت کشور ترکیه

کشور ترکیه از نظر مساحت دارای ۷۸۳۵۶۲ کیلومتر مربع مساحت می باشد. کشور ترکیه دارای یک منطقه ی کوهستانی و دارای موقعیت جغرافیای بسیار عالی می باشد. این کشور یک کشور بسیار عالی و راهبردی از نظر گذرگاه جنوب غرب اسیا و اروپا به شمار می آید. جمعیت کشور ترکیه حدود ۷۷ میلیون نفر می باشد. این کشور دارای آب و هوایی بسیار عالی وجلگه ای است. کشور ترکیه سالانه شاهد تعداد بسیاری گردشگر می باشد که دلیل آن آب و هوای عالی و چشم انداز های زیبا در آن است.

دین و مذهب مردم ترکیه

برای معرفی کشور ترکیه از نظر دین مردم باید گفته که این کشور با ۷۷ میلیون نفر جمعیت حدود ۷۷ تا ۸۵ درصد از مردم دارای دین سنی ۱۶ تا ۲۵ در صد از مردم نیز علوی می باشند. کشور ترکیه دارای حکومتی لائیک می باشد اما با این حال بسیاری از مردم ترکیه پیرو دین اسلام هستند. جالب است بدانید که مردم این کشور همانند ایران دارای تعطیلات رسمی در ایام عید قربان و عید فطر هستند.

نژاد و زبان مردم ترکیه

از نظر نژادی، مردم ترکیه به گونه ای می باشند که حدود ۷۰ تا ۷۵ در صد از آن ها دارای نژاد ترک، ۱۸ درصد از مردم کشور ترکیه از نژاد کرد زبان و ۷ تا ۱۲ در صد از مردم نیز از سایر نژاد ها می باشند. زبان مردم ترکیه با توجه به قومیت ها و نژادی که در کشور ترکیه حاکم است ترکی استانبولی می باشد. زبان ترکی استانبولی در قدیم به با حروفچین عربی نوشته می شده ولی از بعد از حکوکت آتاترک، به لاتین نوشته می شود. علاوه بر زبان ترکی استانبولی در ترکیه زبان های عربی، کردی و انگلیسی نیز میان مردم رایج است.

اوضاع اقتصادی کشور ترکیه

کشور ترکیه دارای اقتصادی بسیار عالی و روز افزون می باشد. اقتصاد کشور ترکیه از راه های صنایع بومی و نوین تامین می شود. کشاورزی در کشور ترکیه شغلی بسیار مهم و پر درآمد است به طوری که در سال ۲۰۰۵ موجب شد این کشور رتبه ی هفتم را در این زمینه به دست آورد. به جز این ها بخش اقتصاد خصوصی کشور ترکیه نیز بسیار قوی و پر رونق و سریع پیش می رود. علاوه بر این کشور ترکیه در زمینه های بانکداری و حمل و نقل نیز نقش بسیار مهمی را دارا است. پایتخت کشور ترکیه، شهر زیبای آنکارا است. واحد پول کشور ترکیه نیز لیر می باشد.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید

معرفی کشور


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat