پرشین اپلای

شهریه دانشگاه های قبرس

شهریه دانشگاه های قبرس 3 سال قبل

شهریه دانشگاه های قبرس

قبرس از جمله کشورهای اروپایی است علاوه بر زیبایی و جاذبه های گردشگری برای عموم مردم، در زمینه ی جذب دانشجو نیز از سراسر دنیا به خصوص در سالیان اخیر، همواره فعال بوده است. دانشجویان رشته های پزشکی بیشترین آمار دانشجویان بین المللی دانشگاههای این کشور را به خود اختصاص می دهند. چرا که این کشور در حوزه ی دانش های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت چشمگیری را تجربه کرده است.

دانشجویانی غیر متبوعی که به این کشور عزیمت می کنند در مرحله بعد از تایید اعتبار دانشگاه مد نظرشان در این کشور، با بحث شهریه دانشگاه های قبرس روبه رو می شوند.

باتوجه به اینکه مقوله ی تحصیل رایگان دانشگاهی، تقریبا در همه ی کشورها از بین رفته است ، کشور قبرس هم برای ورود به دانشگاه ها و مراکز علمی خود مبلغی را به عنوان شهریه تعیین کرده است که دانشجو در قبال تحصیل در مراکز علمی اش، موظف به پرداخت آن می باشد.

نحوه ی تعیین شهریه دانشگاه در قبرس

شهریه دانشگاه های قبرس با توجه به رشته و مقطع تحصیلی هر فرد متفاوت بوده و رقم خاص به خود را دارد. البته ممکن است که میزان شهریه دانشگاه های قبرس در هر سال برای دانشگاه ها تغییر کند، که در این صورت دانشجو در زمان اخذ پذیرش از دانشگاه مد نظر، از میزان این تغییرات و مبالغ پرداختی خود مطلع خواهد شد.

از آنجا که تحصیل در این کشور علاوه بر بحث شهریه، دربر گیرنده ی هزینه های دیگری برای زندگی در طول تحصیل نیز می باشد، دولت این کشور برای مساعدت به دانشجو در جهت پرداخت شهریه دانشگاه های قبرس و هزینه های تحصیلی جانبی آن، کمک هزینه هایی مانند وام دانشجویی واجازه کار دانشجویی، انواع بورسیه ها و تخفیفات دانشجویی و… را به خصوص در مقطع فوق لیسانس و دکتری برای دانشجویان رشته های مختلف، در نظر گرفته است.که معدل متقاضی در اخذ تخفیف های دانشجویی تاثب به سزایی دارد.

میزان شهریه برخی دانشگاه های برتر قبرس:

به عنوان مثال شهریه ی دانشگاه مدیترانه ی شرقی که از معتبر  ترین دانشگاه های کشور قبرس می باشد، در دوره ی کارشناسی ارشد تقریبا به میزان ۲۴۵۰ دلار برای هر ترم دانشگاهی می باشد. البته در صورتی که دانشجو از مزیت دریافت بورسیه بهره مند شود، این میزان شهریه به نصف، تقلیل پیدا خواهد کرد. یا مثلا شهریه دانشگاه آمریکایی گیرنه در مقطع لیسانس برای رشته ی حقوق معادل: ۶۰۰۰ یورو، برای دانشکده معماری ۵۵۰۰ یورو، برای دانشکده مهندسی ۵۵۰۰ یورو و برای سایر دانشکده ها مبلغ ۵۰۰۰ یورو در نظر گرفته شده است.

شهریه دوره فوق لیسانس این دانشگاه تا اتمام دوره ۶۰۰۰ یورو و در مقطع دکتری برای کل دوره ۸۰۰۰ یورو احتساب خواهد شد.

شهریه دانشگاه نیکوزیکا: شهریه برای مدرک لیسانس در هر ترم، ۴۸۰۰ یورو تعیین شده است.

شهریه دانشگاه دولتی قبرس: شهریه این دانشگاه برای دانشجویان غیر از اروپا برای هر ترم تحصیلی معادل ۳۴۱۷ یورو می باشد.

البته علاوه بر شهریه دانشگاه های قبرس، هزینه ی مواردی مانند خوابگاه، خرید کتاب، هزینه ی ثبت نام در دوره، هزینه ی فعالیت های فرهنگی دانشگاه و پیش پرداخت خوابگاه و در نهایت مالیات و … هم به مخارج تحصیلی دانشجو اضافه خواهد شد.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat