پرشین اپلای

دانشگاه های قبرس

دانشگاه های قبرس 3 سال قبل

دانشگاه های قبرس

قبرس کشوری در شرق دریای مدیترانه است که به دلیل داشتن جاذبه های توریستی و گردشگری و آب و هوای معتدل و مدیترانه ای که از سالم ترین آب و هواها در دنیاست، هر ساله شاهد ورود تعداد زیادی مهاجر از سراسر دنیا که به دلایل مختلف از جمله سیاحت، کار و سرمایه گذاری و نیز تحصیل به این کشور وارد می شوند، می باشد ; آمار بالایی از مهاجران خارجی وارد شده به قبرس را دانشجویان تشکیل می دهند چرا که این کشور دارای مراکز علمی قدرتمندی به خصوص در زمینه ی پزشکی می باشد.

دانشجویی که قصد سفر به این کشور را برای ادامه تحصیل دارد، ممکن است همواره با سوالاتی مانند: بهترین دانشگاه های قبرس از لحاظ رنکینگ جهانی کدامند؟ کدام دانشگاه بهترین دانشگاه قبرس در زمینه ی پزشکی می باشد؟کدام دانشگاه های قبرس مورد تایید می باشد؟

بهتربن دانشگاه های قبرس، مدرک کدامیک مورد تایید وزارت علوم در ایران است؟ و از این قبیل سوالات.

در یک بیان کلی باید بگوییم کشور قبرس دارای مراکز دانشگاهی مختلفی از جمله دانشگاه آمریکایی گیرنه، دانشگاه مدیترانه ی شرقی، دانشگاه شرق نزدیک، دانشگاه لفکه، دانشگاه بین المللی قبرس، دانشگاه آمریکایی قبرس، دانشگاه نیکوزیکا، دانشگاه دولتی قبرس و دانشگاه اروپایی قبرس می باشد که هر کدام از این ها انواع مختلفی از رشته ها را در مقاطع گوناگون برای دانشجویان تدریس می کنند.

اما اگر بخواهیم در میان این مراکز نامی از بهترین دانشگاه های قبرس را به میان بیاوریم، به سرعت نام دانشگاه مدیترانه ی شرقی و دانشگاه شرق نزدیک به ذهن میرسد.

معتبر ترین و بهترین دانشگاه های قبرس

دانشگاه مدیترانه شرقی: این دانشگاه از مراکز قوی و پرآوازه ی علمی در قبرس در زمینه ی پزشکی می باشد که هر سال در فروردین و مهر ماه اقدام به پذیرش دانشجو در رشته ی داروسازی می کند. دانشگاه مدیترانه شرقی از بهترین دانشگاه های کشور قبرس است که مدارک صادر شده از آن در تمامی مقاطع و رشته ها نزد وزارت علوم ایران دارای اعتبار بوده و قابل ارزشیابی هستند.مدارک این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیست با این حال سالانه به دلیل اعتبار دانشگاه در جهان و اسان بودن ورود متقاضیان زیادی دارد.

معرفی دانشگاه شرق نزدیک

این دانشگاه یک مرکز غیرانتفاعی برای تحصیلات آکادمیک است که در قبرس شمالی واقع شده است. این مرکز عضو دائمی فدراسیون دانشگاه های جهان اسلام می باشد و در انجمن دائمی دانشگاه ها ( IAU ) دانشگاه های اروپایی عضویت دائمی دارد. این دانشگاه توسط انجمن آموزش عالی در ترکیه به تایید رسیده است و دارای ۱۵ دانشکده، ۴ موسسه آموزش شغلی و ۴ موسسه فازغ التحصیلی نیز هست که دانشجویان زبده ای را در تمام رشته ها تعلیم می دهد. چنان چه مجموع این شرایط نام این دانشگاه را در فهرست بهترین دانشگاه ای قبرس، بارز کرده است.

معرفی دانشگاه گیرنه در قبرس

دانشگاه گیرنه با داشتن ۱۱ دانشکده از جمله: دانشکده حقوق، دانشکده آموزش، دانشکده فنی و مهندسی، دانشکده هنرهای نمایشی، دانشکده معماری، طراحی و هنرهای تجسمی، دانشگاه علوم و ارتباطات، دانشگاه علوم انسانی، دانشکده گردشگری و مهمان داری، دانشکده بازرگانی و اقتصاد، دانشکده های دانشگاه GAU و سرانجام مدرسه عالی هوانوردی یکی از مراکز دانشگاهی معتبر در این کشور است.

نکته ی مهم در مورد دانشگاههای قبرس

دانشگاه هایی که مورد تشریح قرار گرفتند، افزون بر داشتن عنوان بهترین دانشگاه های قبرس، مدارک آن ها نیز مورد تایید وزارت علوم در ایران می باشد. لذا دانشجویان ایرانی می توانند با طیب خاطر بیشتری برای ادامه ی تحصیل در قبرس اقدام کنند.

دانشجویان ایرانی باید توجه کنند که لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت هر ساله با تغییراتی رو به روست، لذا دانشجویان در هر زمان که قصد عزیمت به این کشور را دارند، باید از اطلاعات به روز سایت وزارت علوم در رابطه با شرایط تایید مدارک استفاده نمایند.دانشگاه های قبرس به دلیل الزام نبودن مدرک زبان همچنین نداشتن محدودیت سنی همیشه مورد توجه دانشجویان بوده است.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat