پرشین اپلای

تحصیل رایگان در اتریش

تحصیل رایگان در اتریش 3 سال قبل

تحصیل رایگان در اتریش

اتریش کشوری است که همه ساله بسیاری از دانشجویان در مقاطع مختلف را جذب خود کرده است و از دلایل اصلی تقاضای دانشجویان برای تحصیل در این کشور پذیرش دانشجو از سوی دانشگاه های دولتی به طور رایگان است و دانشجویان را در هر سنی می پذیرند، همچنین در این کشور سطح کیفیت علمی و زندگی بالا است و دارای نظام تحصیلی عالی و پیشرفته ای هستند.

دانشجویان از خدمات بیمه ای دانشجویی استفاده می کنند و برای آن ها خوابگاه های مناسبی را فراهم می کنند.

برای دانشجویان این امکان را ایجاد می کنند که بدون ویزا به شهرهای دیگر در اتریش سفر کنند و حتی اجازه ی تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کار را به دانشجویان می دهند.

تحصیل رایگان در این کشور به طور معمول دارای شرایطی نیز است و هر دانشجویی برای تحصیل رایگان در این کشور باید دارای ویزای تحصیلی و مدرک پذیرش در اتریش باشد.

تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی در اتریش

لزوما تحصیل رایگان در اتریش در مقطع کارشناسی نیازمند مدارکی از سوی دانشجویان است و به مدت ۴ سال نیز طول می کشد. دانشجویان برای تحصیل در این کشور باید علاوه بر داشتن مدرک دیپلم، دارای مدرک اشتغال به تحصیل از سوی دانشگاه های دولتی یا آزاد باشند.

از شرایط لازمه ی دیگر این است که دانشجویان باید حداقل ۷۰ واحد درسی که زیر نظر کشور اتریش است را در کشور خود گذرانده باشند.

دارا بودن مدرک زبان آلمانی از شرایط دیگر برای پذیرش در دانشگاه های اتریش است.

اخیرا فقط از دانشگاه های اتریش، دانشگاه مونتان در شهر لئوبن اقدام به پذیرش دانشجویان مهندسی و مکانیک کرده است و دانشگاه وین در بخش مهندسی به دلیل جعل مدرک، دانشجویان دانشگاه آزاد را نمی پذیرد.

تحصیل رایگان در اتریش در مقطع کارشناسی ارشد

دانشجویان کارشناسی پس از اخذ مدرک خود می توانند برای تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش اقدام کنند و مدارک لازم برای پذیرش را تهیه کنند.

متقاضیان باید در نظر داشته باشند که احتمال ارائه درس های پیش نیاز وجود دارد و به دلیل اینکه زبان رسمی در این کشور آلمانی است لازم است که دانشجویان ارشد نیز به طور رایگان زبان آلمانی را پیش از ورود به دانشگاه را نیز یاد بگیرند.

البته دانشجویان بین المللی نیز می توانند بعد از پذیرش از سوی دانشگاه های اتریش ویزای تحصیلی خود را دریافت کنند و سپس در دانشگاه ثبت نام کنند و به مدت یک تا دو سال به یادگیری زبان آلمانی بپردازند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور در مقابل کشورهای دیگر رایگان محسوب می شود و دانشجویان لازم است هر ترم ۲۰۰ تا ۴۰۰ یورو پرداخت کنند و همچنین برای همسر و فرزند این دانشجویان ویزا صادر می شود.

تحصیل رایگان دانشجویان دکترا در اتریش

تحصیل در مقطع دکتری نیز دارای شرایطی است و متقاضیان باید تایید استاد راهنما دانشگاه مقصد را به همراه داشته باشند و در این مقطع دانستن زبان انگلیسی کافی است و نیازی به یادگیری زبان آلمانی نیست. تحصیل در مقطع دکتری در کشورهایی از جمله اتریش و آلمان علاوه بر اینکه کاملا رایگان است دانشجویان دکتری از سوی دانشگاه خود حقوق دریافت می کنند و سابقه کاری نیز بدست می آورند.

رشته های پزشکی رایگان در اتریش

دانشگاه های اتریش اعتباری بین المللی بالایی دارند و مدارک آن ها در تمام دنیا مورد قبول می باشد.

تحصیل رایگان و هزینه های زندگی پایین در اتریش از جمله عواملی می باشد که تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش را برای علاقه مندان بعنوان گزینه ای مناسب در انتخاب مطرح می کند.

این عوامل و مواردی از قبیل اجازه کار و دریافت حقوق دانشجویی باعث شده بسیاری از پزشکان کشور خود را به مقصد اتریش جهت تحصیل و مهاجرت ترک کنند.

چنانچه دانشجویان در یکی از دانشگاه های سراسری ایران پذیرفته شده باشند میتوانند به شرط مسلط بودن به زبان آلمانی جهت ادامه تحصیل در رشته پزشکی و دندان پزشکی در کشور اتریش اقدام کنند.

هزینه های تحصیل و زندگی در اتریش

تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش عموما بصورت رایگان است. قابل توجه است که رشته های حوزه علوم سلامت نیز از این قاعده مستثنی نمیشوند. ولی در برخی از رشته های فوق الذکر به دلیل استقبال زیاد دانشجویان برای ادامه تحصیل در این رشته ها فرد باید به ازای هر تر م مبلغی به میزان ۳۸۰ تا ۷۲۰ یورو پرداخت کند که البته این مبلغ بسته به دانشگاه های مختلف متفاوت است.

هزینه زندگی برای متقاضیان تحصیل در اتریش با توجه به نحوه زندگی هر فرد متفاوت می باشد اما به طور کلی می توان گفت اگر دانشجویان سکونت در خوابگاه های دانشجویی را انتخاب نمایند در ماه میبایست مبلغی حدود ۲۰۰ تا ۳۵۰ یورو پرداخت نمایند. هزینه خوراک در ماه حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ یورو و سایر هزینه ها مانند: هزینه های پوشاک، رفت و آمد و… حدود ۱۰۰ تا ۲۵۰ یورو را شامل می شود.

در صورتی که فرد بتواند به ارتقا معدل دست پیدا کند ممکن است از پرداخت همین شهریه ناچیز هم معاف شود چرا که سیستم آموزشی کشور اتریش بر اساس فراهم کردن شرایط تحصیل رایگان حتی برای دانشجویان بین المللی خود، در تمامی مقاطع تحصیلی بنا شده و روز به روز در راه رسیدن هرچه بیشتر به این هدف گام برمی دارد.

یکی از معتبرترین مراکز جهت تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی کشور اتریش که مدرک آن نیز موردتایید وزارت علوم ایران هم میباشد، دانشگاه وین اتریش است که طول دوره دندانپزشکی و پزشکی در این دانشگاه حدود ۶ سال می باشد.

دانشجویان میتوانند بعد از اتمام دوره تحصیلی به کار در بیمارستان های این کشور مشغول شده و از این طریق اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat