پرشین اپلای

ادامه تحصیل در اتریش

ادامه تحصیل در اتریش 3 سال قبل

ادامه تحصیل در اتریش

کشور اتریش در بین کشور های پرطرفدار قرار گرفته است از این رو ادامه تحصیل در اتریش یکی از انتخاب های پر طرفدار در بین دانشجویان ایرانی می باشد. ادامه تحصیل در اتریش به دلیل سیستم آموزشی قوی و همچنین هزینه های کم تحصیلی، بسیار رایج و پر طرفدار بوده و هدف بیشتر دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند. دانشگاه های کشور اتریش نیز در بین دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم قرار گرفته اند. علاوه بر این ها این کشور از شرایط اجتماعی و تحصیلی بالایی برخوردار بوده و در این کشور برای دانشجویان بین المللی ارزش زیادی قائل می شوند. در ادامه تحصیل در اتریش در مقاطع مختلف در اتریش را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

پروسه پذیرش دادن از طرف یک دانشگاه چطور انجام میشود؟

برای تحصیل در اتریش مهمترین شرط در گرفتن پذیرش از دانشگاه های اتریش قبولی در همان رشته در یکی از دانشگاه های ایران و داشتن گواهی اشتغال به تحصیل است. این مسئله اصلی ترین شرط برای گرفتن پذیرش است. در واقع دانشگاه های اتریش قبولی در کنکور ایران را به منزله امتیاز اصلی دادن پذیرش تحصیلی می دانند و پس از آن معدل و نمرات شخص مورد بررسی قرار می گیرد. نداشتن گواهی اشتغال به تحصیل در ترم جاری در رشته مورد درخواست در ایران به منزله نگرفتن پذیرش می باشد. معمولا بین ۴ هفته تا ۶ هفته طول می کشد تا دانشگاه پس از دریافت مدارک نتیجه را با پست ارسال کنند. توجه داشته باشید که تغییر رشته تحصیلی فقط با داشتن ۵ سال بدون وقفه برگ معرفی به شهرداری (Meldezettel ) و ۵ سال بدون وقفه بیمه امکان پذیر می باشد.

ادامه تحصیل در اتریش

اتریش به دلایل گوناگونی مقصد بسیاری از دانشجویان برای تحصیل می باشد ، هزینه های دانشگاه های اتریش بسیار پایین و مقرون به صرفه می باشد به طور متوسط هزینه هر ترم تحصیل در اتریش برای دانشجویان بین الملل بین ۳۸۰ تا ۷۵۰ یورو می باشد ، دانشگاه های اتریش جزء آن دسته از دانشگاه هایی می باشد که بدون مدرک زبان هم میتوان پذیرش دریافت نمود ، اتریش دارای هم دانشگاه های دولتی همانند دانشگاه ملی وین و هم دانشگاه های خصوصی همانند IBS می باشد ، دانشگاه های اتریش در تمامی مقاطع هم به زبان آلمانی و هم زبان انگلیسی دروس را ارائه می نمایند ، یکی از مهترین شرایط تحصیل در اتریش و اخذ پذیرش تحصیل در دانشگاه های دولتی ایران می باشد چراکه به تازگی دانشگاه های آزاد ایران را قبول ندارد ،بنابراین دانشجویان دانشگاه سراسری می توان شانس خود را برای پذیرش از دانشگاه های اتریش امتحان نمایند .

ادامه تحصیل در اتریش در مقطع لیسانس

برای ادامه تحصیل در کشور اتریش در مقطع لیسانس و اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش در وهله ی اول شما می بایست مدرک دیپلم خود را به همراه قبولی در کنکور سراسری به همراه داشته باشید.کشور اتریش (Austria) با داشتن دولتی که سعی کرده اقتصاد آلمان را سرلوحه اقتصاد جامع خود و آسایش و رفاه کشورهایی نظیر سوئیس را سرلوحه کار خویش قرار دهد، از طرفی میتواند مقصدی مناسب برای افراد متقاضی ادامه تحصیل در اتریش و اروپا و از طرفی اقامتگاه مناسبی جهت بنا نهادن شرایط ادامه زندگی برای افراد با شرایط متفاوت می باشد.تحصیلات در کشور اتریش هنوز به صورت رایگان ( با هزینه بسیار ناچیز ) صورت میگیرد و این کشور با توجه به جمعیت بسیار کمی که دارا می باشد، شرایط اخذ ویزای تحصیلی اتریش و اقامت در این کشور را تسهیل نموده است. زبان اصلی کشور اتریش آلمانی است .افراد در مقطع کارشناسی در اتریش می توانند در انواع رشته ها تحصیل نمایند. طول مدت تحصیلات کارشناسی در اتریش ۴ سال است. این مقطع در اتریش شامل ۳۰ واحد می باشد. البته عده ای از افراد در برخی از رشته ها نیز می توانند این دوره را در ۳ سال نیز به پایان برسانند. شما می توانید بدون مدرک زبان نیز در این مقطع تحصیل کرده و یا مدرک زبان را از کالج های اتریش اخذ نمایید.

ادامه تحصیل در اتریش در مقطع فوق لیسانس

تحصیلات کارشناسی ارشد در اتریش به این صورت امکان پذیر است که افرادی که در کشور خود موفق به اخذ قبولی از دانشگاه های دولتی شده اند می توانند با صلاحدید دانشگاه مورد نظر بدون آزمون و به صورت پیوسته در اتریش ادامه تحصیل دهند.

ادامه تحصیل در اتریش برای مدرک دکتری

طول دوره های دکترای اتریش ۳ تا ۵ سال است. زبان تحصیل در این مقطع آلمانی است بنابراین شما می بایست دوره های زبان آلمانی را در کشور خود و یا در اتریش گذرانده باشید. ادامه تحصیل در مقطع دکترا در اتریش بسیار ارزان می باشد و شهریه های آن به صورتی است که رایگان تلقی می شود. نمره ی زبان شما باید ۶یا 6ونیم باشد تا بتوانید موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش شوید. در زمان تحصیل دکترا در کشور اتریش شما اجازه کار در حدود ۲۰ ساعت در هفته را دارید. یکی دیگر از الزامات تحصیل دکترا در کشور اتریش دارا بودن مدرک تحصیلی فوق لیسانس از دانشگاه های معتبر است. این دوره در اتریش همانند کشور های دیگر بیشتر شامل دوره های تحقیقاتی و پروژه ای می باشد.

لازم به ذکر است دوره‌ های دانشگاه ‌های اتریشی به زبان آلمانی تدریس می‌شوند ولی اگر به زبان آلمانی چندان تسلطی ندارید ، یافتن دوره ‌های تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی در بعضی دانشگاه های خصوصی این کشور امکان پذیر است.

هزینه تحصیل در اتریش

اتریش مهد موسیقی و معماری در دنیا بوده و دانشجویان فارغ التحصیل مخصوصا در این رشته ها دارای امتیاز بالایی در کل دنیا جهت ادامه تحصیل در اتریش و کار می باشند. و هزینه های تحصیل دانشگاه ها ی معماری و موسیقی در تمامی مقاطع و درتمام رشته ها تک نرخی و تقریبا رایگان می باشد.شهریه هر ترم ۳۸۰ یورو ( نصف شهریه دانشگاه آزاد در مقطع لیسانس و یک چهارم شهریه دانشگاه آزاد در مقطع فوق لیسانس) می باشد، که با شرایط معدلی مختلف بیشتر این مبلغ نیز به دانشجو مسترد می گردد.

 ویزای تحصیل در اتریش

دانش آموزان از هر کشوری به جز منطقه اقتصادی اروپا و اتحادیه اروپا به منظور ورود به اتریش نیاز به ویزا به منظور مطالعه در اتریش دارد. با این حال، اگر شما مایل به ماندن در اتریش برای بیش از شش ماه هستید، شما نیاز به اجازه اقامت دارید. شما باید درخواست خود را برای با الصاق فایل اطلاعات ارسال کنید و برای نتیجه صبر کنید تا قبل از آمدن به اتریش اجازه اقامت شما تایید شود.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat