پرشین اپلای

اقامت در اتریش

اقامت در اتریش 3 سال قبل

اقامت در اتریش

اقامت در کشور اتریش و نیز اخذ اقامت در این کشور بسیار کوتاه مدت و زمان دریافت آن از سایر کشور ها معمولا کم تر است. برای دریافت اقامت در کشور اتریش می توانید از راه های گوناگونی اقدام کنید.

با دریافت اقامت این کشور شما به راحتی می توانید در این کشور کار کنید و هیچ گونه محدودیتی نیز نخواهید داشت.

شما زمانی می توانید اقامت دائم در کشور اتریش را بگذرانید که از زمان اقامت شما در این کشور بیش از ۵ سال گذشته باشد.

در غیر این صورت شما نمی توانید اقامت دائم اتریش را کسب کنید. همچنین شما پس از دریافت اقامت می توانید مانند یک شهروند اتریشی در این کشور کار کنید.

راه های اقامت در کشور اتریش

۱-  اقامت در اتریش از طریق تولد فرزند

در صورتی که پدر و مادر از یک تابعیت خارجی باشند باید گواهی تابعیت خود را ارائه دهند. در صورت اخذ اقامت از این طریق تمامی مراحل ثبت تولد و یا صدور گواهی تولد برای فرزند رایگان است.

۲-  اخذ اقامت از طریق ازدواج

در صورتی که شما با یک شهروند اتریشی ازدواج نمایید می توانید اقامت دائم اتریش را کسب کنید. پس از ازدواج شخص می بایست گواهی ازدواج و مدارک خود را به سفارت اتریش تحویل دهد.

۳-  اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت در کشور اتریش با هماهنگی وزارت امور بازرگانی صورت می گیرد. تاییدیه دولت اتریش و اجازه برای ثبت شرکت الزامی است.

به همین ترتیب شما می توانید از طریق پناهندگی و یا کار نیز اقامت این کشور را به دست آورید.

شما با کار کردن در اتریش می توانید ویزای کار اتریش را نیز دریافت نمایید که در صورتی که شما تحصیلات خود را در کشور اتریش گذرانده باشید در هنگام دریافت ویزای کار ۴۰ امتیاز برای شما در نظر گرفته می شود.

۴-  اقامت از طریق تحصیل

یکی دیگر از راه های دریافت اقامت دائم تحصیل در این کشور است که بهترین راه نیز به شمار می آید. اشخاص برای تحصیل در اتریش می توانند در دوره های چهار ساله ای که در مدارس عالی برگزار می گردد شرکت کرده و پس از آن یک دوره ی کارآموزی یک ساله را بگذرانند.

چنانچه بخواهید از دانشگاه خود در ایران به دانشگاه های اتریش منتقل شوید می توانید با گرفتن یک انتقالی این کار را عملی سازید. اما برای شروع تحصیلات دانشگاهی در این کشور باید قبولی در کنکور را داشته باشید.

همچنین هزینه ی تحصیل در اتریش بسیار کم است. بنابراین یکی از بهترین راه های اخذ اقامت تحصیل در اتریش می باشد.

ویزای تحصیلی اتریش

برای دریافت ویزای تحصیلی اتریش ابتدا باید پذیرش را از دانشگاه های اتریش بگیرید.

پس از آن باید برای درخواست به سفارت اتریش مراجعه کنید. شما به منظور تحصیل در اتریش به این ویزا نیازمند هستید پس دریافت آن الزامی است.

برای دریافت ویزای تحصیلی اتریش باید یک سری مدارک را به سفارت تحویل دهید این مدارک شامل گواهی سلامت، گواهی پشتوانه ی مالی، گواهی دستاوردهای علمی، نامه پذیرش از دانشگاه، گذرنامه، اجاره نامه، عکس رنگی و گواهی پرداخت هزینه های دریافت اجازه اقامت را داشته باشید.

شما از طریق تحصیل در اتریش به راحتی می توانید اقامت این کشور را اخذ نمایید.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat