پرشین اپلای

تحصیل رایگان در اسپانیا

تحصیل رایگان در اسپانیا 3 سال قبل

تحصیل رایگان در اسپانیا

کشور اسپانیا یکی از کشور های عضو اتحادیه ی اروپا است که دارای مراکز اموزشی عالی و دانشگاه هایی است که امکان رایگان تحصیل در اسپانیا را فراهم می کنند. کشور اسپانیا برای افرادی که از سایر نقاط دنیا وارد این کشور جهت ادامه تحصیل می شوند رشته هایی را به زبان انگلیسی تدریس می کند. وزارت علوم ایران بیشتر دانشگاه های این کشور در رشته های مختلف را مورد تایید قرار داده است و آن ها را جزء بهترین دانشگاه ها می داند. بیشتر افراد برای ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی همانند لیسانس و یا فوق لیسانس و دکتری وارد این کشور می شوند که این تصمیم به این دلیل است که تقریبا امکان تحصیل رایگان در اسپانیا وجود دارد.

تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی در کشور اسپانیا

نظام اموزشی در کشور اسپانیا به گونه ای است که بیشتر رشته ها در مقطع کارشناسی به زبان اسپانیایی ارائه می شوند بنابراین افراد باید قبل از ورود به این کشور مدرک زبان خود را به منظور سهولت کار خود کسب کنند.

تحصیل رایگان در اسپانیا در مقطع لیسانس حدودا ۴ ساله است. افرادی که تصمیم به تحصیل در این کشور در مقطع لیسانس را دارند باید مدرک دیپلم را دارا باشند همانطور که گفته شد تحصیل در این کشور در مقطع کارشناسی نیازمند مدرک زبان است و از انجایی که اخذ مدرک زبان در کشور اسپانیا نیازمند شرکت در دوره های کالج است بنابراین در این صورت فرد در اخذ ویزا دچار مشکل می شود.

ساعات کاری در مقطع لیسانس

حتی اگر شما تصمیم به تحصیل رایگان در اسپانیا را داشته باشید اما برای هزینه های زندگی، خوراک،پوشاک، مسکن و… نیازمند کار هستید تا بتوانید از پس هزینه های خود در این کشور بر آیید.

دانشجویانی که در حال تحصیل رایگان در اسپانیا در مقطع کارشناسی هستند اجازه دارند ۱۰ ساعت در هفته را به کاری مشغول شوند. در این ۱۰ ساعت فرد به ازای هر یک ساعت کاری مبلغی بین ۸ تا ۱۰ یوور دریافت می کند که این ساعت کاری می تواند بخشی از هزینه ها را پوشش دهد.

تحصیل رایگان در اسپانیا در مقطع ارشد

منظور از تحصیل رایگان در اسپانیا در مقطع کارشناسی ارشد کم هزینه بودن تحصیل است وگرنه امروزه اکثر دانشگاه ها در سراسر کشور با هزینه و شهریه هستند. تحصیل در کشور اسپانیا در مقطع کارشناسی ارشد شانس شما را جهت دریافت بورسیه تحصیلی افزایش می دهد. این مقطع در کشور اسپانیا معمولا۲ سال به طول می انجامد.

تحصیل در مقطع دکتری در کشور اسپانیا

دوره ی دکتری در کشور اسپانیا یک دوره ی ۴ تا ۵ ساله است که یک دوره ی آن شامل دروس تخصصی و دوره ی دیگر آن که ۳ سال به طول می انجامد جهت مهیا کردن پایان نامه است.

هزینه های تحصیل در کشور اسپانیا

منظور از تحصیل رایگان در اسپانیا شهریه های پایینی است که برخی از دانشگاه ها جهت تحصیل دریافت می کنند. بیشتر دانشگاه ها در کشور اسپانیا نیازمند شهریه هستند بنابراین تحصیل رایگان در این کشور تقریبا امکان پذیر نیست.

هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به طور میانگین ۲ تا ۴ هزار یورو در سال است . این هزینه در مقطع دکتری به دلیل پایین بودن مبلغ، به مثابه ی رایگان تلقی می شود.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat