پرشین اپلای

تحصیل مقطع کارشناسی در بلاروس

تحصیل مقطع کارشناسی در بلاروس 3 سال قبل

ویژگی های برجسته

1.      هزینه زندگی فوق العاده پایین

2.      تحصیل با شرایط تقریبا رایگان

3.      وجود دانشگاه های معتبر

4.      شانس بسیار بالای ویزا

5.      دسترسی مناسب به حوزه شنگن

مدارک مورد نیاز

اصل پاسپورت

حداقل 2 سال اعتبار

عکس 4*3

یک قطعه

اصل مدرک و ریز نمرات

2 مقطع آخر تحصیلی

CV

مقطع ارشد و دکتری

انگیزه نامه

مقطع ارشد و دکتری

معرفی نامه از اساتید

مقطع دکتری

 

تحصیل در بلاروس یک انتخاب بسیار عالی و پر امتیاز برای تمامی افرادی است که قصد تحصیل در بلاروس را دارند. این کشور دارای۲۰ دانشگاه مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد. دانشگاه های کشور بلاروس از نظر علمی دارای رتبه ی ۵۹۶ در جهان می باشند.

از دیگر مزایای تحصیل در بلاروس پایین بودن هزینه ی تحصیل در این کشور می باشد. کشور بلاروس نسبت به سایر کشور های دیگر دارای هزینه های کم تری برای تحصیل هستند.

همچنین تحصیل در بلاروس که کشوری بسیار امن و ارام می باشد امتیازی مثبت برای افرادی است که تحصیل در این کشور را انتخاب می کنند. در متن زیر در مورد تحصیل در بلاروس در مقاطع مختلف دانشگاهی توضیح داده خواهد شد.

تحصیل کارشناسی در بلاروس

یکی از کشورهای کوچک اما مهم در اروپای خاوری که با روسیه و اوکراین و لهستان مرز مشترک دارد کشور بلاروس می باشد. بلاروس از نظام اقتصادی استوار و سیستم آموزشی استاندارد برخوردار است و تحصیل کارشناسی در بلاروس در سال های گذشته بسیار پرمخاطب بوده است. آب و هوای بلاروس در زمستان بسیار سرد و بارانی می باشد و در تابستان دارای آب و هوای معتدل و خنک می باشد.

بلاروس دانشگاه های زیادی دارد که از نظر رتبه های علمی هرچند بین دانشگاه های برتر جهان جایگاه ندارند اما از کیفیت و استاندارد قابل قبولی برخوردار هستند. مهاجرت تحصیلی یکی از بهترین راه های دریافت اقامت این کشور می باشد زیرا دانشگاه های این کشور برای دانشجویان بین المللی امتیازات ویژه ای قائل هستند. این مقاله توسط وکلای مجرب موسسه حقوقی پرشین اپلای برای راهنمایی علاقه مندان مهاجرت تحصیلی به بلاروس نگارش شده است.

تحصیل در بلاروس در مقطع کارشناسی

از شرایط ورود به دوره های کارشناسی در کشور بلاروس شرکت در دوره های پاتفک می باشد. این دوره ها در واقع همانند دوره های پیش دانشگاهی در ایران است. به گونه ای که افراد برای ورود به دانشگاه می بایست در این دوره ها که ۹ ماه به طول می انجامد، بسته به رشته ای که در آن تحصیل می کنند، می بایست دروس خاصی را گذرانده تا برای دانشگاه آماده شوند.

دوره های کارشناسی در کشور بلاروس شامل یک دوره ی ۴ ساله می باشد. هزینه ای که فرد برای تحصیل در این مقطع باید پرداخت کند حدود ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار در سال می باشد. البته این هزینه ها، صرفا برای تحصیل بوده و برای نیاز های دیگر، افراد متقاضی مبلغی بین ۳۵۰ تا ۴۵۰ دلار در ماه باید هزینه کنند.

شرایط و ضوابط تحصیل کارشناسی در بلاروس

اولین و مهم ترین مدرک مورد نیاز برای تحصیل کارشناسی در کشور بلاروس مدرک پایان دوره متوسطه یا همان گواهی دیپلم می باشد. افرادی که مدرک دیپلم دبیرستان را ندارند باید دوره ای شبیه دوره پیش دانشگاهی در ایران که در بلاروس 9 ماه به طول می انجامد بگذرانند تا آماده ورود به دوره کارشناسی در دانشگاه های این کشور بشوند. این دوره 9 ماهه قبل از ورود به مقطع کارشناسی در بلاروس پاتفک نام دارد که شامل دروس فیزیک، ریاضی، شیمی، زبان روسی و… می شود.

تحصیل در دوره کارشناسی در بلاروس 4 سال به طول می انجامد و هر سال تحصیلی در این کشور دارای دو نیم سال می باشد. تسلط به زبان روسی برای تحصیل در کشور بلاروس اجباری نمی باشد زیرا دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند؛ اما تسلط به زبان بومی یک کشور برای افرادی که قصد تحصیل و زندگی در آن کشور را دارند اهمیت زیادی دارد زیرا باعث می شود بتوانید با جامعه و محیط آن کشور ارتباط برقرار کنید.

بلاروس امروز یکی از زیباترین و امن ترین کشورهای قاره اروپا محسوب می شود که با هزینه تحصیل و هزینه زندگی مقرون به صرفه و عدم نیاز به مدرک زبان دانشجویان بسیاری را جذب کرده است. از مزایای تحصیل در این کشور می توان به وجود خوابگاه های دانشجویی با قیمت ارزان و امکان پذیرش در دانشگاه ها بدون نیاز به شرکت در آزمون های ورودی اشاره کرد.

هزینه زندگی و تحصیل کارشناسی در بلاروس

هزینه زندگی و تحصیل در بلاروس نسبت به سایر کشورهای اروپا بسیار پایین تر است به طوری که شما می توانید با مبلغ 2000 تا 2500$ (دلار) در سال در رشته های غیر پزشکی در دانشگاه های بلاروس در مقطع کارشناسی تحصیل کنید. شما می توانید کتب درسی را از کتابخانه دانشگاه قرض بگیرید یا با پرداخت کمی بیش از هزینه شهریه کتب را خریداری کنید. البته هزینه برداشتن واحد های تخصصی و پژوهشی در هر ترم حدود 100$ (دلار) برای شما برای هزینه اضافه در بر خواهد داشت که باید به دانشگاه پرداخت کنید.

هزینه زندگی در این کشور که برای یک دانشجو شامل هزینه رفت و آمد، هزینه اجاره اقامتگاه و هزینه تهیه غذا و پوشاک می باشد حداقل 300$ دلار و حداکثر 400$ (دلار) در ماه خواهد بود. لازم به ذکر است که شیوه زندگی دانشجویان در میانگین هزینه زندگی آن ها تاثیر مستقیم خواهد داشت و می تواند باعث کاهش یا افزایش هزینه های دانشجویان شود.

برترین دانشگاه های تحصیل کارشناسی در بلاروس

کشور بلاروس دارای ده ها موسسه آموزش عالی و دانشگاه خصوصی و دولتی می باشد که بسیاری از آن ها دارای استانداردهای آموزشی مطلوبی هستند. در لیست زیر چند مورد از برترین دانشگاه های این کشور را برای تحصیل کارشناسی در بلاروس به شما علاقه مندان مهاجرت تحصیلی معرفی خواهیم کرد:

Belarusian State University

Belarusian National Technical University

Yanka Kupala State University of Grodno

Belarusian State University of Informatics and Electronics

Belarusian State Medical University

Belarusian State Economic University

Belarusian State Technological University

Belarusian State Pedagogical University

Vitebsk State Medical University

Grodno State Medical University

Gomel State University

Polessky State University                 

Vitebsk State University

Minsk State Linguistic University

Belarusian-Russian University

Polotsk State University

برای اخذ ویزای تحصیلی کشور بلاروس ابتدا باید از یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرید؛ از جمله شرایط اخذ پذیرش  می توان سن بالای 18 سال و همراه داشتن گواهی سلامت جسمی، اصل مدرک دیپلم معتبر و گذرنامه معتبر را نام برد. تکمیل و تحویل فرم تقاضای ویزای تحصیلی بلاروس برای تحصیل کارشناسی در این کشور و ارائه سه قطعه عکس پاسپورتی با زمینه سفید از دیگر مدارک و شرایط لازم می باشد.

سفارت بلاروس برای صدور ویزای تحصیلی از متقاضیان صورت حساب بانکی برای اثبات تمکن مالی و همچنین گواهی عدم سوء پیشینه را نیز تقاضا خواهد کرد. با توجه به اهمیت و دشواری اخذ ویزای تحصیلی به داوطلبان توصیه می شود امور مهاجرتی خود را به وکلای مجرب و متخصص بسپارند؛ در زمینه مهاجرت به بلاروس یا هزینه تحصیل در بلاروس کارشناسان مجرب موسسه حقوقی پرشین اپلای همراه و راهنمای شما در مسیر مهاجرت می باشند.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat