پرشین اپلای

معرفی کشور بلاروس

معرفی کشور بلاروس 3 سال قبل

معرفی کشور بلاروس

در معرفی کشور بلاروس ابتدا باید ذکر کنیم که کشور بلاروس، کشوری به دور از دریا است. این کشور واقع در اروپای خاوری است. همسایگان این کشور در بحث معرفی کشور بلاروس شامل کشور های روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی و لتونی می باشد.

پایتخت کشور بلاروس شهر بزرگ مینسک است. شهرهای برست، گرودنو، گومل، موگلیف و ویتبسک اسامی شهرهای مهم در کشور بلاروس می باشد.

موضوع دیگری که در معرفی کشور بلاروس مورد توجه می باشد چگونگی حکومت در این کشور است. کشور بلاروس به صورت جمهوری اداره می شود. که نظام سیاسی این کشور به جمهوری بلاروس معروف است.

معرفی کشور بلاروس از نظر جمعیت شناسی

کشور بلاروس در سطح خود دارای چند ایل می باشد. بزرگ ترین قومی که در این کشور وجود دارند قوم بلاروسی می باشند که ۸۳ در صد از جمعیت کلی بلاروس را که شامل ۱۰ میلیون نفر می باشد را، به خود اختصاص داده است. اقوام بعدی پس از بلاروسی ها روسی ها می باشند که دومین ایل پر جمعیت در کشور بلاروس بوده و ۸ در صد از جمعیت این کشور را به خود اختصاص داده اند. اقوام بعدی به ترتیب لهستانی ها بوده که دارای ۳٫۱ در صد از کل جمعیت بلاروس و اقوام بعدی اوکراینی ها با ۱٫۷ درصد از جمعیت کشور بلاروس می باشند.

زبان مردم بلاروس

معرفی کشور بلاروس از نظر زبان گویش مردم به این گونه می باشد که مردم به دو زبان سخن می گویند. این زبان ها شامل روسی و بلاروسی می باشد. لازم به ذکر است که اکثریت مردم در کشور بلاروس به زبان بلاروسی سخن می گویند.

مذهب و دین کشور بلاروس

از نظر مذهبی، مردم بلاروس به این گونه می باشد که ۵۸٫۹ در صد از کل جمعیت این کشور پیرو مذهبی خاص می باشند. این در صورتی است که ۴۱٫۱ در صد از آن ها بی دین هستند. بیشتر افرادی که دارای دین می باشند به کلیسای ارتدوکس شرقی پایبند هستند.

معرفی کشور بلاروس از نظر تقسیمات کشوری

معرفی کشور بلاروس از نظر تقسیمات کشوری به این گونه می باشد که کشور بلاروس به ۶ استان تقسیم می شود. این تقسیم بندی ها هر کدام دارای نام های ویژه ای می باشد که به زیر مجموعه هایی تقسیم می شوند.

به این صورت که به طور مثال شهر مینسک که در ایالت مینسک قرار گرفته است این قسمت دارای تقسیمات کشوری ویژه ای می باشد. این تقسیم بندی ها به ووبلاست معروف هستند.

تقسیم بندی بعدی شامل اوبلاست می باشد که قدمت آن به دوره های شوروی باز می گردد. این تقسیم بندی جالب خود به زیر مجموعه های دیگری تقسیم می شود که به نام رایون معروف هستند.

رایون در اصطلاح لغوی به معنای بخش یا ناحیه می باشد (همانند تقسیم بندی ها در ایران) مقامات اداری در هر محل توسط این بخش ها انتخاب می شوند. مقامات اجرایی هر بخش نیز توسط مقامات بالاتری انتخاب می شوند. در کشور بلاروس هر اوبلاستی دارای یک مقام قانون گذار می باشد و کسانی که این مقام را انتخاب می کنند ساکنان آن منطقه می باشند.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید

معرفی کشور


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat