پرشین اپلای

تحصیل رایگان در سوئد

تحصیل رایگان در سوئد 3 سال قبل

تحصیل رایگان در سوئد

کشور سوئد یکی از ده کشور برتر دنیا از لحاظ امنیت و شرایط اجتماعی است که در جزیره اسکاندیناوی و در شمال اروپا واقع شده است . پایتخت این کشور شهر استکهلم است . سوئد سومین کشور بزرگ ارو پا و با جمعیتی بالغ بر ۹/۲ میلیون نفر در قاره اروپا قرار دارد. زبان این کشور سوئدی است اما بیشتر مردم آن بازبان انگلیسی آشنایی دارند. کشور سوئدبرای زندگیو تحصیل یکی از بهترین کشورهاست چرا که قانون های حمایتی از مهاجرین معمولا به نفع مهاجرین است . کیفیت آموزشی در سطح بالا و نرخ بیکاری در این کشور پایین میباشد . حدودا ۱۰۰ هزار ایرانی در سوئد مشغول کار تحصیل و زندگی هستند.

تحصیل رایگان در سوئد در مقطع لیسانس

این کشور یکی از پر طرفدارترین کشورها برای ادامه تحصیل مهاجران محسوب میگردد . در دانشگاه های سوئد آموزش به صورت عملی و تئوری میباشد و این باعث میشود دانشجو در محیطی پر از خلاقیت تحصیل کند . ادامه تحصیل در دانشگا ه های سوئد به دو زبان سوئدی و انگلیسی میباشد. تسلط افراد به زبان سوئدی برای تحصیل در این مقطع الزامی است . در رابطه با تحصیل رایگان در سوئد میتوان گفت سیستم آموزشی این کشور در جهت تشویق افراد به ایده پردازی و کار های خلاقانه برنامه ریزی شده است . تحصیل در مقطع لیسانس ۳ سال به طول می انجامد . در واقع هزینه تحصیل در مقطع لیسانس حدود ۸۰هزار تا ۱۶۰هزار کرون میباشد. و رایگان نمیباشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی در اکثر دانشگاه های سوئد ، به زبان سوئدی می باشد.

تحصیل رایگان درسوئد در مقطع کارشناسی ارشد

مدت زمان تحصیل در کشور سوئد در مقطع ارشد حدود دو سال یعنی ۶۰ واحد تحصیلی میباشد. در بعضی رشته ها یک سال ۶۰ واحد تحصیلی است . تحصیلات به زبان انگلیسی میباشد و دانشجو اجازه ۲۰ ساعت کار در هفته را دارد..تا قبل از سال ۲۰۱۱میلدی امکان تحصیل رایگان در سوئد در مقطع کارشناسی ارشد وجود داشت . اما از آن سال به بعد با به تعلیق در آمدن نظام آموزش این کشور تحصیل رایگان در سوئد را به حالت تعلیق در آورد به طوری که تحصیل در رشته مهندسی عمران دانشگاه سلطنتی استکهلم که پیش از این صفر کرون هزینه داشت ،در مدت دوسال تحصیلی هزینه ای بالغ بر ۳۰۰ کرون را در بر دارد.

تحصیل رایگان در سوئد در مقطع دکترا

ادامه تحصیل در مقطع دکتری در سوئد بسیار پر طرفدار است.در کشور سوئد هزینه های تحصیل بدون در نظر داشتن ملیت یا وضعیت اتحادیه اروپا دریافت میگردد .دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع دکترا در سوئد لازم است اولین اقساط خودرا برای دریافت مجوز اقامت پرداخت کند که به اداره مهاجرت سوئد این اطمینان داده شود که دانشجو میتواند هزینه های زندگی خودرا که در حال حاضر ۷۳۰۰ sek است را پرداخت کند به طور کلی پس از سال ۲۰۱۱ شرایط تحصیل رایگان در سوئد در مقطع دکتری وجود ندارد وبرای تحصیل باید هزینه هایی را پرداخت نمود.

در رشته هایی مانند رشته های مالی ، علوم اقتصادی و مدریریت گذراندن ازمون GRE یا GMAT الزامی می باشد.

افرادی که به کشور سوئد سفر می نمایند فرصت فراگیری زبان سوئدی در کشور سوئد به مدت ۶ ماه را دارا می باشند، هزینه این دوره ها حدود ۴۶ هزار کرون می باشد، بسیاری از افراد تنها برای یادگیری زبان سوئدی وارد کالج های زبان سوئدی در این کشور می شوند که دریافت این ویزا قطعی نمی باشد و بهتر است که فرد پذیرش از دانشگاه های سوئد را داشته و سپس برای این نوع ویزا اقدام نماید که در این صورت شانس اخذ ویزا برای فرد افزایش می یابد.

شهریه ها در سوئد نیز به رشته تحصیلی و دانشگاه متقاضی بستگی دارد.

مقطع تحصیلی دکترا به واسطه بورسیه های تحصیلی که به دانشجویان تعلق می گیرد ، به عنوان محبوب ترین دوره تحصیلی شناخته می شود.

متقاضیان تحصیل در کشور سوئد می توانند برای بردن همراهان خود ( همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال ) ویزا درخواست نمایند و کشور سوئد این امکان را به متقاضیان می دهند اما اخذ این ویزا قطعی نمی باشد.

در کشور سوئد این نکته حائز اهمیت است که امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری در خود کشور سوئد امکان پذیر نیست و فرد برای تبدیل ویزای خود حتما باید به کشور خود بازگردد و مجددا درخواست ویزا نماید.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat