پرشین اپلای

تحصیل در سوئد

تحصیل در سوئد 3 سال قبل

تحصیل در سوئد

شرایط تحصیل در دانشگاههای سوئد بسته به نوع رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی و دانشگاه مورد نظر برای تحصیل، سیستم آموزشی دانشگاه مربوطه رنک علمی که آن دانشگاه دارد الزامات و ضوابط متفاوتی خواهد داشت.

طول دوره ی تحصیلی در دانشگاههای سوئد ۳ الی ۴ سال است. همان طور که در بالا عرض شد یکی از مزیای شرایط تحصیل در سوئد این است که پس از اتمام تحصیل در این کشور شرایط شغلی برای فارغ التحصیلان مهیا شده و می توانند به راحتی مشغول به کار شوند. طول دوره ی فوق لیسانس در سوئد یک الی دو سال است. دانشجویان مقطع فوق لیسانس در سوئد امکان ۲۰ ساعت کار دانشجویی در هفته در خلال تحصیل را خواهند داشت که می تواند برای هزینه های زندگی دانشجویان کمک کننده باشد. به خاطر تسهیلات ویژه ای که کشور سوئد برای دانشجویان مقطع دکتری قائل است از دادن هزینه هایی به صورت ماهانه و حقوق طور برای ساپورت مخارج تحصیلی و زندگی دانشجو گرفته تا امکانات دیگر خود دانشگاه و مهیا کردن آینده ی شغلی مناسب برای دانشجویان، همواره تحصیل در سوئد در مقطع دکتری متقاضیان زیادی داشته است.

با توجه به کیفیت بالای آموزشی در کشور سوئد ، تحصیل در رشته دندانپزشکی مورد توجه بسیاری از متقاضیان در اروپا واقع شده است از همین رو هر ساله متقاضیان زیادی برای تحصیل این رشته در سوئد اقدام کرده و به این کشور مهاجرت می کنند.

هزینه زندگی در سوئد

به طور کلی هزینه زندگی در سوئد از مسائلی است که فرد متقاضی با آگاهی از آن می تواند راحت تر تصمیم بگیرد.  برای اینکه بتوانید یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر اجاره کنید ( اگر به همراه خانواده قصد مهاجرت دارید) باید حدود ۱۱٫۴۹۳٫۹۷ کرون در ماه پرداخت کنید. اگر بخواهید آپارتمانی سه خوابه در حومه ی شهر اجاره کنید باید ۷٫۹۹۵۵۷ کرون در ماه هزینه کنید. برای اجاره ی یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر باید حدود ۶٫۹۱۵٫۶۳ کرون در ماه پرداخت کنید. فرض کنید که وارد یک هایپر مارکت شده اید که همه ی مواد غذایی و میوه ها و سبزیجات را دارد و اتیکت قیمت ها را بر همه ی محصولات مشاهده می کنید:

یک کیلو برنج ۲۲٫۶۵ کرون

یک لیتر شیر ۹٫۸۵ کرون

یک کیلو گوشت سینه مرغ ۸۰٫۳۱ کرون

یک شانه تخم مرغ ۲۵٫۰۴ کرون

یک پاکت سیگار ۵۵ کرون

شهریه دانشگاههای سوئد

به طور متوسط شاید برای هزینه ی لیسانس و فوق لیسانس در کشور سوئد باید مبلغی بین ۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار کرون برای کل مقاطع با همه ی هزینه های تحصیل پرداخت شود. برای تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان باید حدود ۸ هزار الی ۱۸ هزار یورو به صورت سالیانه پرداخت کنند. به دانشجویان مقطع دکتری در دانشگاههای سوئد به صورت ماهیانه حقوق پرداخت می شود و تحصیل برای فرد دانشجو به مثابه ی شغل محسوب میگردد. بدین ترتیب که هر فرد دانشجوی دکتری مبلغی معادل ۲۰ هزار کرون دریافت کرده که حدود ۷ هزار کرون آن به عنوان مالیات کسر می شود و به همین جهت می تواند پس از چهار سال تحصیلی برای اقامت دائم در این کشور اقدام کند.

بهترین دانشگاههای سوئد

فهرست و ویژگی های بهترین دانشگاه های سوئد:

دانشگاه لوند : دانشگاه لوند که دارای رتبه ۷۰ در جهان بوده و تقریبا با ۶۰۰ دانشگاه دیگر که در اقصی نقاط دنیا، مشغول به فعالیت علمی هستند، تبادل پژوهشی و نیز تبادل دانشجو دارد.

دانشگاه کی تی اچ : یکی دیگر از بهترین دانشگاههای سوئد موسسه فناوری کی تی اچ (KTH) به عنوان یک دانشسرای عالی سلطنتی است که واقع در استکهلم پایتخت سوئد می باشد. این دانشگاه که قدیمی ترین دانشگاه بین المللی کشور سوئد نیز به شمار می آید، طی سالهای متمادی، جزء برترین دانشگاههای فعال در امور فنی و مهندسی محسوب شده است.

دانشگاه اوپسالای : دانشگاه اوپسالای با قدمتی حدود ۶ قرن، همواره جزء برترین مراکز علمی- آموزشی در اروپا و نیز مورد توجه ایرانیان بوده است. وجود دپارتمانهای زبانهای ایرانی در این مرکز، باعث گذران تحصیلات دوره های تحصیلی بسیاری از پارسی زبانان علی الخصوص در مقطع دکتری، زیر نظر اساتید مجرب این دانشگاه شده است .

ویزای تحصیلی سوئد

ویزای کشور سوئد از نوع شینگن است که به طور کلی به دو نوع کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می شود. افرادی که قصد گرفتن ویزای کوتاه مدت دارند بایستی در جریان باشند که مدت این ویزا، شش ماهه است.

نوع دیگری از ویزای تحصیلی سوئد، ویزای بلند مدت است که مربوط به دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری این کشور می باشد. این ویزا به مدت یک سال اعتبار دارد.

شرایط تحصیل در سوئد در مقطع لیسانس

هر دانشگاهی در هر کشوری علاوه بر اینکه شرایط عمومی برای همه ی متقاضیان و همه ی رشته ها را دارد، بعضا ممکن است شرایطی خاص برای رشته ی تحصیلی خاص داشته باشد. دانشگاههای سوئد نیز از این نکته مستثنی نیستند و علاوه بر شرایط و ضوابط همگانی یک سری شرایط منحصر به فرد خود را نیز دارند.

از مراحلی که باید برای گرفتن پذیرش در مقطع کارشناسی طی کرد یکی ارائه ی مدارک دوره ی قبل یعنی مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات به صورت ترجمه شده به زبان انگلیسی است. دوم اینکه باید مدرکی مبنی بر اینکه تسلط شما بر زبان انگلیسی را نشان دهد، ارائه دهید که این مدرک باید معادل دوره ی زبان انگلیسی در حد مقطع متوسطه در سوئد باشد که می توان گفت همان مدرک سطح b می باشد. سوم اینکه باید به صورت آنلاین درخواست کنید و در مرحله ی بعد پذیرش بگیرید. مرحله ی آخر که مرحله ی اقدام برای اقامت در سوئد است به این صورت است که اگر متقاضی خارج از کشور های اتحادیه ی اروپا باشید باید برای گرفتن ویزا ی تحصیلی اقدام کنید و از آن جایی که گرفتن ویزا و طی کردن مراحل آن معمولا زمان می برد بلافاصله بعد از گرفتن پذیرش برای گرفتن ویزای تحصیلی اقدام نمایید.

شرایط تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی ارشد

برای گرفتن پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در سوئد نیز باید مراحلی طی شود که از جمله ی آن: ارائه ی مدارک دوره ی قبل که همان مدرک لیسانس رشته ی مرتبط با رشته ای که اقدام کرده اید به همراه ریز نمرات و ترجمه ی آن ها به زبان انگلیسی است دیگر اینکه ارائه ی مدرک زبان که توانایی و تسلط شما را به زبان انگلیسی حداقل در سطح b نشان دهد، این مدرک می تواند تافل و یا ایلتس باشد محدودیتی وجود ندارد. به همین ترتیب شرایط بالا را باید رعایت کنید یعنی درخواست به صورت انلاین و پیگیری برای پذیرش و بعد از آن نیز اقدام کردن برای ویزای تحصیلی حتی اگر قصد تحصیل به مدت سه ماه در سوئد را داشته باشید. برای تسریع در کار های اعزام به محض پذیرش برای ویزا اقدام نمایید.

شرایط تحصیل در سوئد در مقطع دکتری

پذیرش در کشور سوئد به این صورت است که هر دانشگاه با توجه به سیستمی که دارد جداگانه برای پذیرش در مقطع دکتری از بین متقاضیان پذیرش می کند و اطلاعات بیشتر در این زمینه در وب سایت دانشگاههای مورد نظر به صورت کامل و جامع وجود دارد که حتما باید مراجعه کنید. دیگر اینکه برای پذیرش در مقطع دکتری برای دانشگاههای سوئد باید مدارک مقطع قبل یعنی کارشناسی ارشد به همراه پایان نامه ای که تحقیقات شما را نشان دهد، ارائه دهید و همینطور ارائه ی مدرکی که مهارت و توانایی شما را در زمینه زبان انگلیسی الزامی است. نکته ی دیگر اینکه ارائه ی مدرکی که نشان دهنده ی مهارت و تسلط شما در زبان سوئدی باشد نیز در پذیرش مقطع دکتری در سوئد می تواند حائز اهمیت باشد.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat