پرشین اپلای

معرفی کشور سوئد

معرفی کشور سوئد 3 سال قبل

کشور سوئد

پایتخت کشور سوئد شهر استکهلم است که در عین حال بزرگترین شهر سوئد و به عنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان نیز به حساب می آید. زبان رسمی در این کشور زبان سوئدی است. جمعیتی بالغ بر ۱۱ میلیون نفر دارد. واحد پول کشور سوئد کرون یا SEK میباشد.

کشور سوئد به لحاظ جغرافیایی در شمال اروپا و در همسایگی کشور نروژ ، فنلاند و دانمارک قرار دارد. از شرق با خلیج بوتینا و از جنوب شرقی با دریای بالتیک همجوار است.

همواره یکی از کشورهای مهاجرپذیر و جزو مقاصد اصلی مهاجران در سطح جهان و دارای مردمانی با خلق و خوی سرد ، اما صلح طلب و علاقمند به کار مشارکتی می‌باشد.

آب و هوای کشور سوئد

سوئد دارای آب و هوایی سرد است که به سه ناحیه ی جنوبی، مرکزی و شمالی تقسیم می شود. در قسمت جنوبی آب و هوای اقیانوسی دارد که به نسبت نقاط شمالی آب و هوای معتدل تری دارد و چندان سرد نیست در قسمت مرکزی آب و هوای قاره ای مرطوب و در ناحیه ی شمالی آب و هوایی سرد و خشک دارد.

اقتصاد کشور سوئد

می توان گفت که کشور سوئد بعد از جنگ جهانی توانست توانی به خود بگیرد چرا که تا قبل از آن جز کشور های فقیر بود اما پس از مدتی درآمد خالص ملی سوئد بالا رفت و رونق اقتصادی خوبی گرفت. نرخ بیکاری این کشور خیلی کم است چیزی حدود ۵ درصد. این کشور در قسمت تولیدات صنعتی و صادرات بیشترین فعالیت را دارد. ماشین آلات از جمله صادرات صنعتی این کشور است که حدودا ۳۵ درصد را به خود اختصاص داده است. کشور سوئد در زمینه ی صادرات ید طولایی دارد از جمله صادراتی که سوئد می کند موادشیمیایی، وسایل نقلیه موتوری، کاغذ، چوب، محصولات آهنی و فولاد است. در زمینه ی واردات هم فعالیت دارد از جمله وارداتی های سوئد: اهن و فولاد موادغذایی و البسه است.

دین مردم سوئد

در واقع می توان گفت که کشور سوئد هیچ دین و یا مذهب خاصی ندارد. بر اساس آماری در کشور سوئد حدود ۸۵ درصد مردم به وجود خدا اعتقاد ندارند. بااین حال در بین آن ها تعدادی مسیحی و مسلمان به چشم میخورد که اسلام بعد از مسیحیت در دومین دین این کشور محسوب می شود. شاید حدود نیم میلیون نفر از جمعیت مردم سوئد را مسلمانان تشکیل دهند.

از اطلاعات خواندنی و جالبی که در مورد کشور سوئد وجود دارد موارد زیر است:

علاوه بر اینکه زبان مردم سوئد، سوئدی است اما حدود ۸۹درصد از مردم به زبان انگلیسی صحبت می کنند. البته زبان سوئدی دیری نیست که از رسمی شدن آن می گذرد شاید از پیش از ۸ سال پیش زبان سوئدی رسمی شده است. کودکان در این کشور از حقوق اجتماعی بالایی برخوردارند. هر گونه خشونت علیه کودکان از جمله تنبیه بدنی کاملا ممنوع می باشد. برای کودکان زیر ۱۲ سال هرگونه تبلیغی ممنوع است حتی اگر در مورد آدامس باشد. سقط جنین در سوئد کاملا آزاد است. تولید زباله در سوئد به طرز قابل توجهی کم است تا جایی که مجبورند برای تولیدات بازیافتی از کشور نروژ زباله قرض بگیرند. تعداد روزهای تعطیل رسمی در کشور سوئد ۱۲ روز است. به طور کلی در کشور سوئد مردم خیلی کم تعارف می کنند. نکته ی جالب دیگر این است که در کشور سوئد تعداد زندانیان خیلی کم است و بیش از ۲۰۰ سال است که جنگی در این کشور صورت نگرفته است. اینقدر در این کشور بحث شغل مطرح است که شغل فرد جز هویت او به حساب می آید.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید

معرفی کشور


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat