پرشین اپلای

ویزای تحصیلی اکراین

ویزای تحصیلی اکراین 3 سال قبل

ویزای تحصیلی اکراین

کشور اکراین یکی از کشور های اروپای شرقی است. این کشور از شمال با کشور بلاروس، از جنوب غربی با رومانی و از شرق با روسیه و از غرب با لهستان مرز مشترک دارد. پایتخت کشور اکراین شهر کی اف می باشد. واحد پول این کشور گریونا است. این کشور پس از کشور روسیه از لحاظ مساحت بزرگترین کشور اروپا به حساب می آید. آب و هوای اکراین در قسمت جنوبی آن معتدل و در قسمت شمالی آن سرد است.

زبان مردم کشور اکراین از گروه زبان های اسلاوی است و شباهت بسیاری به زبان روسی دارد. به دلیل هزینه های پایین تحصیلی و زندگی در کشور اکراین دانشجویان ایرانی بسیاری خواهان مهاجرت تحصیلی به این کشور هستند که در خصوص این امر بایستی به قوانین مهاجرتی کشور اکراین و مراحل اخذ پذیرش از دانشگاههای اکراین و دریافت ویزای دانشجویی به طور کامل واقف باشند.

شرایط مورد نیاز برای تحصیل در اکراین

به دلیل پایین بودن هزینه های زندگی و هزینه های تحصیلی در کشور اوکراین و همچنین کیفیت بالای دانشگاههای این کشور، دانشجویان ایرانی، خواهان مهاجرت تحصیلی به اکراین می باشند. در همین راستا، در خصوص این امر بایستی اطلاعات کاملی درباره قوانین مهاجرت تحصیلی به اکراین و مراحل اخذ پذیرش از دانشگاههای این کشور و دریافت ویزای دانشجویی داشته باشند.

از جمله شرایط مورد نیاز برای تحصیل در اکراین می توان به دارا بودن مدرک دیپلم اشاره نمود. نوع رشته تحصیلی دیپلم تاثیری در پذیرش دانشجو ندارد و او می تواند در رشته دلخواه خود، در دانشگاههای اکراین به تحصیل بپردازد. همچنین داشتن پاسپورتی که حداقل یک سال از اعتبار آن مانده باشد از دیگر شرایط تحصیل در اکراین می باشد. حداقل سن پذیرش در دانشگا های اکراین، ۱۷ سال و حداکثر سن ۳۷ سال می باشد و افراد بالای ۳۱ سال برای پذیرش بایستی مدرک فوق دیپلم یا لیسانس داشته باشند. ارائه مدرک زبان نیز از دیگر شرایط پذیرش در اکثر دانشگاههای اکراین است.

مراحل لازم برای درخواست ویزای تحصیلی اکراین

دانشجویانی که قصد مهاجرت به کشور اوکراین برای تحصیل در دانشگاههای این کشور را دارند، در قدم اول بایستی ویرای تحصیلی اکراین را دریافت نمایند. در خصوص این امر دانشجو باید دانشگاه مورد نظر خود را در اکراین انتخاب نماید و به طور مستقیم کلیه مدارک مورد نیاز پذیرش در دانشگاه مورد نظر خود را ارسال نماید و پس از تایید، از دانشگاه نامه پذیرش دریافت کند، برای اخذ ویزا، فرد متقاضی بایستی این نامه را به همراه سایر مدارک مورد نیاز به سفارت اکراین در ایران ارائه دهد و پس از تعیین وقت برای مصاحبه منتظر جواب تاییدیه و اخذ ویرای دانشجویی گردد. مدت زمان اخذ ویزای تحصیلی اکراین ۲۱ روز می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی اوکراین

مدارک مورد نیاز جهت ارائه به سفارت اکراین در ایران، برای اخذ ویزای تحصیلی شامل موارد ذیل است:

۱- ارائه نامه پذیرش از سمت دانشگاه یا موسسه آموزشی مورد نظر در کشور اکراین، به سفارت این کشور در ایران.

۲- ارائه اصل و ترجمه سوابق تحصیلی و ریز نمرات دوران تحصیلی که به تاییدیه اسناد رسمی و وزارت امور خارجه ایران رسیده باشد، به سفارت اکراین در ایران

۳- ارائه پاسپورتی که از اعتبار آن حداقل یک سال مانده باشد به همراه مدارک شناسایی برای دریافت ویزای تحصیلی اکراین

۴- ارائه گواهی تمکن مالی جهت اطمینان از استطاعت مالی در پرداخت هزینه های زندگی و تحصیلی در کشور اکراین که حداقل مبلغ آن ۳۰ میلیون باشد.

۵- گواهی صحت سلامت و ارائه ترجمه آن به سفارت اکراین در ایران.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat