پرشین اپلای

تحصیل در اکراین

تحصیل در اکراین 3 سال قبل

تحصیل در اکراین

دوره کارشناسی در کشور اکراین یک دوره ۴ ساله است که عمدتا به زبان اوکراینی و روسی ارائه می گردد. به دانشجویان این مقطع مجوز ۲۰ ساعت کار داده می شود که در ازای هر ساعت ۸ تا ۱۰ دلار حقوق در یافت می نمایند.

دوره کارشناسی ارشد در کشور اکراین یک دوره ۲ ساله می باشد و دانشجویان می توانند تحصیل به زبان انگلیسی یا اوکراینی و روسی را انتخاب نمایند و بایستی مدرک دال بر تسلط آن ها بر زبان انتخابی را برای تحصیل در اکراین به دانشگاه مورد نظر ارائه دهند.

دانشجویان این مقطع نیز اجازه ۲۰ ساعت کار در طول هفته را دارند. دانشجویان بسیاری از سراسر جهان به دلیل بالا بردن شانس خود برای اخذ بورسیه در مقطع دکتری کشور اکراین، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این کشور را انتخاب می نمایند.

طول دوره دکتری در کشور اکراین به مدت ۲ سال می باشد و در کشور اکراین به این مقطع توجه ویژه ای می گردد، به طوری که علاوه بر اعطای مجوز ۳۰ ساعت کار دانشجویی در طول هفته به دانشجویان، حقوقی در حدود ۲۰۰۰ دلار در ماه به آن هاپرداخت می گردد. دانشجویان این مقطع شانس خوبی برای برخورداری از بورسیه های تحصیلی اکراین دارند و می توانند با اخذ بورسیه بسیاری از هزینه های خود را تامین نمایند.

هزینه زندگی در اکراین

در صورتی که هدف شما تحصیل در این کشور باشد هزینه زندگی در اکراین به این صورت است که فرد برای اجاره ی یک خوابگاه ماهیانه می بایست بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ دلار هزینه کند. این هزینه در صورتی است که فرد بخواهد یک خانه ی مستقل اجاره نماید در غیر این صورت فرد اگر بخواهد با یک نفر شریک شود در طول یک ماه باید ۵۰۰ دلار اجاره ی خوابگاه دهد.

شهریه دانشگاههای اکراین

شهریه ی دانشگاه های اکراین برای رشته های مهندسی به زبان روسی ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار، و به زبان انگلیسی ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار می باشد.

هزینه ی تحصیل در رشته های هنر ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار  و موسیقی ۳۰۰۰ تال ۷۵۰۰ دلار را به خود اختصاص می دهد.

همچنین شهریه دانشگاه های اکراین به صورت سالانه برای رشته های علوم انسانی مابین ۱۵۰۰ تال ۲۵۰۰ دلار برای زبان روسی و ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار برای انتخاب ربان انگلیسی ، برآورد شده است.

دانشگاههای اکراین

بهترین دانشگاه های اکراین در ردیف بهترین دانشگاه ها در سراسر جهان قرار گرفته اند. این دانشگاه ها به دو دسته ی دولتی و غیر دولتی یا خصوصی تقسیم شده اند. از جمله ی این دانشگاههها می توان به چند مورد اشاره کرد:

دانشگاه خارکف: شرایط عمومی دانشگاه خارکف ملی به فاصله ی چند سال دارای پیشرفت قابل توجهی بوده است. این دانشگاه در طی دو سال متوالی ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ از رتبه ی ۵۰۰ به رتبه ی ۳۸۲ دست یافته است. دانشگاه خارکف در خارکف قرار گرفته و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور اکراین می باشد.

دانشگاه ملی تاراس: این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های اکراین در EECA دارای رتبه ی ۳۸ می باشد. این دانشگاه در شهر کیف واقع شده است و به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه های کشور اکراین معرفی می شود. حدود ۲۶۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل بوده و همچنین دانشگاه ملی تاراس دارای ۲۲۷ قرار داد دو طرفه با موسسات آموزشی ملی خارجی در بیش از ۵۷ کشور می باشد.

ویزای تحصیلی اکراین

مدارک مورد نیاز جهت ارائه به سفارت اکراین در ایران، برای اخذ ویزای تحصیلی شامل موارد ذیل است:

۱- ارائه نامه پذیرش از سمت دانشگاه یا موسسه آموزشی مورد نظر در کشور اکراین، به سفارت این کشور در ایران.

۲- ارائه اصل و ترجمه سوابق تحصیلی و ریز نمرات دوران تحصیلی که به تاییدیه اسناد رسمی و وزارت امور خارجه ایران رسیده باشد، به سفارت اکراین در ایران

۳- ارائه پاسپورتی که از اعتبار آن حداقل یک سال مانده باشد به همراه مدارک شناسایی برای دریافت ویزای تحصیلی اکراین

۴- ارائه گواهی تمکن مالی جهت اطمینان از استطاعت مالی در پرداخت هزینه های زندگی و تحصیلی در کشور اکراین که حداقل مبلغ آن ۳۰ میلیون باشد.

۵- گواهی صحت سلامت و ارائه ترجمه آن به سفارت اکراین در ایران.

شرایط تحصیل در اکراین به صورت عمومی

شرایط تحصیل در اکراین به صورت عمومی برای تمام رشته ها و مقاطع، شامل مواردی به شرح زیر می باشد.

فرد دانشجو بایستی حداقل مدرک دیپلم را داشته باشد. ذکر نکته ای در این رابطه ضروری به نظر می رسد. آن هم اینکه با گرفتن دیپلم در هر رشته ای فرد می تواند درخواست پذیرش در تمام رشته های دانشگاهی این کشور را بدهد. به این معنا که داوطلب خارجی حتی با داشتن دیپلم فنی و حرفه ای می تواند برای پذیرش در رشته های مهندسی ،پزشکی و … در این کشور در خواست بدهد.

یکی از مهم ترین شرایط تحصیل در اکراین در حوزه ی موارد عمومی، این است که دانشجویان برای ورود به دانشگاه های این کشور ملزم به اخذ مدرک پیش دانشگاهی اکراین، موسوم به پادفک هستند.

 آخرین مدرک عمومی از شرایط تحصیل در اکراین، داشتن پاسپورتی با حداقل اعتبار یک سال و نیم می باشد.

شرایط تحصیل در اکراین در مقاطع مختلف دانشگاهی

دانشجویی که قصد ادامه ی تحصیل در این کشور را دارد برای پذیرش در دوره ی لیسانس، علاوه بر رعایت شرایط عمومی، باید شرط سنی را هم رعایت کند. مثلا دانشجو با داشتن مدرک دیپلم، باید حداقل، سن ۱۷ و حداکثر سن، ۳۰ سال داشته باشند.

شرط دیگر برای تحصیل در این مقطع، داشتن مهارت و مدرک زبان اکراینی است . به این دلیل که اکثر دروس در دوره ی لیسانس، به زبان اوکراینی تدریس می شوند. به علاوه دانشجو باید خود را برای گذراندن ۴ سال تحصیلی در این پایه آماده کند.

شرایط تحصیل در اکراین در مقطع کارشناسی ارشد

دانشجوی بین المللی متقاضی تحصیل در دوره ی کارشناسی ارشد این کشور، علاوه بر داشتن مدرک لیسانس، به این دلیل که زبان آموزشی این دوره اکراینی و انگلیسی می باشد، باید مدرک یکی از این دو زبان را نیز داشته باشد. دانشجو در این دوره، می تواند از مزایایی مانند کار دانشجویی و بورسیه های تحصیلی در شرایطی، بهره مند شود. این موارد از جمله شرایط تحصیل در اکراین در دوره ی کارشناسی ارشد هستند.

در رابطه با شرط سن نیز باید گفت که افرادی سن بالای ۲۵ سال دارند برای اخذ پذیرش از دانشگاه ها، باید لزوما دارای مدرک لیسانس باشند. به عبارتی این افراد فقط می توانند برای دوره ی ارشد به بالا درخواست پذیرش بدهند.

شرایط تحصیل در اکراین در مقطع دکتری

داشتن مدرک زبان اکراینی یا انگلیسی به تناسب دانشگاه و رشته ی انتخابی فرد، ارائه دادن مدارک تحصیلی از دیپلم تا پایان کارشناسی ارشد همراه با ترجمه و ریز نمرات آن ها، داشتن استاد راهنما برای پشتیبانی و تایید تز دکتری ، از جمله شرایط تحصیل در اکراین برای دانشجویان خوهان اخذ پذیرش دوره ی دکتری از دانشگاه های کشور می باشد.

دانشجویان در این دوره از انواع بورسیه های تحصیلی و اجازه ی انجام کار دانشجویی برخوردار خواهند شد.


با تکمیل فرم درخواست مشاوره ، بصورت رایگان از راهنمایی کارشناسان مهاجرتی پرشین اپلای بهرمند شوید.



همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat