پرشین اپلای

دانشگاه های نروژ

دانشگاه های نروژ 3 سال قبل

دانشگاه های نروژ

اکثر قریب به اتفاق دانشگاه های نروژ مورد تایید وزارت علوم هستند چرا که دارای سطح علمی و اموزشی نسبتا بالایی هستند علاوه بر اینکه تحصیل در نروژ امکانات زیادی را برای دانشجویان خود فراهم می کند دارای رتبه بندی های علمی و آکادمیک نیز است.

بدین ترتیب که دانشگاه های نروژ به سه رده ی عالی خوب و متوسط تقسیم بندی شده و هر کدام دارای رنک جداگانه ای است. برای تحصیل در مقاطع تکمیلی در نروژ علی الخصوص مقطع دکتری، دانشگاه هایی با رتبه بندی بهتر و دارای رنک علمی بالاتر مطلوب تر است. در ذیل به معرفی چند دانشگاه از نروژ پرداخته خواهد شد.

معرفی دانشگاه آگدر

دانشگاه تازه تاسیس آگدر با ۱۱ هزار دانشجو و هزار کارمند در سال ۱۹۹۴ برپا شده است و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد و حدود ۲۷ رشته ی تحصیلی در این مقطع در دانشگاه آگدر در حال تدریس است.

دانشکده های متعددی در این دانشگاه دایر است از جمله ی آن : دانشکده ی هنر های زیبا، دانشکده مهندسی و علوم پایه، دانشکده علوم انسانی، دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی، دانشکده علوم ورزشی می باشد.

معرفی دانشگاه ترومسو نروژ

این دانشگاه با چهار سال تاخیر از سال تاسیس شروع به گرفتن دانشجو کرد و تبدیل به قوی ترین مرکز تحقیقاتی در نروژ شده است. این دانشگاه در شهر ترومسو در شمال نروژ قرار دارد. این دانشگاه دانشکده های زیادی در حال فعالیت دارد که از جمله ی آن می توان به : دانشکده حقوق، دانشکده هنر های زیبا، دانشکده علم و صنعت، دانشکده ورزش، دانشکده علوم انسانی، دانشکده علوم اجتماعی و مددکاری اجتماعی، دانشکده شیلات و اقتصاد اشاره کرد. این دانشگاه در زمینه های مختلفی تحقیقات عمده ای انجام داده است که باعث شده رنکینگ این دانشگاه تا ۳۵۰ از موسسه ی تامسون رویترز اعلام شود.

معرفی دانشگاه UMB و یا دانشگاه علوم زیستی نروژ

دانشگاه ۵ هزار نفری یو ام بی در سال ۱۸۵۹ در شهر آس تاسیس شد. این دانشگاه در مقاطع مختلف دانشجو می پذیرد ولی حدود ۲۵۰ نفر از این جمعیت در مقطع دکتری در حال تحصیل هستند. این دانشگاه دارای سه دانشکده است که شامل دانشکده علوم اجتماعی، دانشکده دامپزشکی، دانشکده تکنولوژی محیط زیست.

معرفی دانشگاه استونگر

دانشگاه ده هزار نفری استونگر در سال ۲۰۰۵ در شهر استونگر تاسیس شده است. دانشگاه استونگر، در رشته هایی که با نفت و صنعت ارتباط دارند دانشجو می پذیرد و حدود ۱۰ رشته در این راستا در مقطع فوق لیسانس در حال فعالیت هستند. این دانشگاه حدود ۱۳۰۰ نفر کارمند دارد و دارای سه دانشکده است: دانشکده ی علوم اجتماعی، دانشکده علم و صنعت، دانشکده هنر.

معرفی دانشگاه اسلو

دانشگاه سی هزار نفری اسلو در سال ۱۸۱۱ جز قدیمی ترین و وسیع ترین دانشگاه های نروژ به حساب می آید. این دانشگاه در مقاطع مختلف در حال تدریس است. تدریس در مقطع کارشناسی در این دانشگاه به زبان نروژی است اما حدود ۴۰ رشته در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شود. این دانشگاه رنکینگ علمی بالایی دارد تا جایی که ۴ جایزه ی نوبل در رشته های مختلف شیمی و فیزیک و اقتصاد در کارنامه ی خود دارد.

دانشگاه برگن

دانشگاه برگن واقع در شهر زیبا و تاریخی برگن در ساحل غربی نروژ سال ۱۹۴۶ تاسیس شده و حدود ۱۴۵۰۰ دانشجو دارد . دانشگاه برگن دارای ۶ دانشکده حقوق ، علوم انسانی ، ریاضیات و علوم طبیعی ، پزشکی و دندانپزشکی ، روانشناسی و علوم اجتماعی در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا اقدام به پذیرش دانشجو می کنند.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat