پرشین اپلای

شرایط تحصیل در نروژ

شرایط تحصیل در نروژ 3 سال قبل

شرایط تحصیل در نروژ

طول دوره ی لیسانس در نروژ حدودا سه سال است. بدین ترتیب که فرد دانشجو با گذران تمام واحد های درسی و ارائه ی دو پروژه به صورت کتبی موفق به اخذ مدرک می گردد . برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در نروژ باید در دوره ی قبل یعنی کارشناسی موفق شده و مدرک آن را داشته باشید. برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس در نروژ دو دوره و امکان وجود دارد. یک اینکه شما بخواهید مدرک کارشناسی ارشد به صورت آکادمیک را داشته باشید که در این صورت باید در دوره ی جامع شرکت کنید و نیز اگر تمایل به گرفتن مدرک کارشناسی ارشد تخصصی داشته باشید باید دوره ی مقطعی را گذرانده و موفق به کسب مدرک فوق لیسانس تخصصی شوید. دوره ی دکتری در اتریش دارای دو مرحله ی علمی و مطالعاتی است. پس از گذراندن دوره ی فوق لیسانس به صورت مقطعی و یا جامع می توانید در دوره ی دکتری دانشگاههای نروژ شرکت کنید. در این دوره دانشجو می بایست پروژه های تحقیقاتی را علاوه بر گذراندن واحد های درسی انجام دهد.

هزینه زندگی در نروژ

هزینه ی اقامت در نروژ بسته به جایی شخص برای اقامت انتخاب ی کند متفاوت است اینکه در مرکز شهر و یا حومه شهر باشید در آپارتمان یک خوابه باشید و یا متراژ بیشتر همه ی این ها در قیمت ها و هزینه های اقامت دخیل است. به طور کلی اگر شخص بخواهد در یک خوابگاه دانشجویی زندگی کند باید ماهیانه حدود ۳۰۰۰ هزار کرون پرداخت کند اگر بخواهد در یک مسکن معمولی و متوسط زندگی کند باید حدودا ۵ هزار کرون در ماه هزینه کند.

شهریه دانشگاههای نروژ

تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاههای نروز بدون شهریه می باشد و افراد متقاضی می توانند در همه ی رشته های دانشگاهی به صورت کاملا رایگان تحصیل کنند. البته برای برخی رشته های تحصیلی مثل رشته های پزشکی و علوم پایه معمولا دشواری هایی برای اخذ پذیرش وجود دارد . تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاههای نروز نیز همانند مقطع کارشناسی رایگان بوده و برعکس مقطع کارشناسی بیشتر رشته های تحصیلی در این مقطع در دانشگاههای نروژ به زبان انگلیسی می باشد. طول دروه ی دکتری در کشور نروژ ۳ الی ۵ سال است و در این مقطع نیز مثل مقاطع قبل تحصیل به صورت رایگان بوده و نیازی نیست که دانشجو شهریه ای برای دانشگاه پرداخت کند ضمن اینکه دانشجوی در حال تحصیل در مقطع دکتری در نروژ در حین تحصیل از دانشگاه به صورت ماهیانه حقوق دریافت می کند که اتفاقا از سال دوم همراه با افزایش حقوق خواهد بود. این مبلغ دریافتی حدود ۲۲ هزار کرون در ماه است که البته می تواند هزینه های جانبی تحصیل از جمله خرید کتاب و غیره و همین طور بخشی از هزینه های زندگی و اقامت در نروژ برای شخص دانشجوی دکتری را پوشش دهد.

دانشگاههای نروژ

معرفی دانشگاه آگدر : دانشگاه تازه تاسیس آگدر با ۱۱ هزار دانشجو و هزار کارمند در سال ۱۹۹۴ برپا شده است و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد و حدود ۲۷ رشته ی تحصیلی در این مقطع در دانشگاه آگدر در حال تدریس است. دانشکده های متعددی در این دانشگاه دایر است از جمله ی آن : دانشکده ی هنر های زیبا، دانشکده مهندسی و علوم پایه، دانشکده علوم انسانی، دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی، دانشکده علوم ورزشی می باشد.

معرفی دانشگاه UMB و یا دانشگاه علوم زیستی نروژ : دانشگاه ۵ هزار نفری یو ام بی در سال ۱۸۵۹ در شهر آس تاسیس شد. این دانشگاه در مقاطع مختلف دانشجو می پذیرد ولی حدود ۲۵۰ نفر از این جمعیت در مقطع دکتری در حال تحصیل هستند. این دانشگاه دارای سه دانشکده است که شامل دانشکده علوم اجتماعی، دانشکده دامپزشکی، دانشکده تکنولوژی محیط زیست.

معرفی دانشگاه اسلو : دانشگاه سی هزار نفری اسلو در سال ۱۸۱۱ جز قدیمی ترین و وسیع ترین دانشگاه های نروژ به حساب می آید. این دانشگاه در مقاطع مختلف در حال تدریس است. تدریس در مقطع کارشناسی در این دانشگاه به زبان نروژی است اما حدود ۴۰ رشته در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شود. این دانشگاه رنکینگ علمی بالایی دارد تا جایی که ۴ جایزه ی نوبل در رشته های مختلف شیمی و فیزیک و اقتصاد در کارنامه ی خود دارد.

ویزای تحصیلی نروژ

مدارک لازم برای گرفتن ویزای تحصیلی نروژ:

1.      پر کردن فرمی که در دانشگاه و کالج مورد نظر در نروژ قصد ادامه تحصیل در آن را دارید

2.      ارائه ی تمام مدارک و اسناد بیمه ی درمانی شما

3.      ارائه ی کپی از تمام مدارک شناسایی و پاسپورت

4.      ارائه ی مدارکی که نشان دهنده ی پذیرش شما در موسسه و دانشگاه مقصد است که شامل اطلاعاتی است از جمله ی آن: اطلاعات شخصی متقاضی- درج اسم دقیق دانشگاه مقصد- مقطعی تحصیلی که در آن پذیرش شده اید- بازه ی زمانی که قصد تحصیل در دانشگاه را دارید.

5.      اگر برای دانشگاه خصوصی در نروژ اقدام کرده اید باید مدارک بانکی مبنی بر تمکن مالی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی را ارائه دهید.

6.      ارائه ی انگیزه نامه ( مثل همان بند انگیزه نامه که در فرم پذیرش برای دانشگاهها وجود دارد)

7.      برای گرفتن ویزای تحصیلی نروژ باید مدارکی را که نشان دهنده ی اقامت شما در خوابگاه و یا آپارتمانی که در نروژ اجاره می کنید، ارائه دهید ( ارائه ی اجاره نامه و یا مدارک و اسناد خوابگاه دانشجویی)

8.      اگر فرد متقاضی بخواهد در حین تحصیل از تسهیلات وام های دولتی و یا دانشگاهی برخوردار شود باید از همان ابتدا که برای ویزای تحصیلی اقدام می کند، مدارکی را که برای گرفتن وام ها نیاز است، ارائه دهد.

شرایط تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی

برای تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی باید مدرک دیپلم خود و همینطور مدرکی که نشان دهنده ی یک سال تحصیلی شما در یکی از دانشگاههای کشور مبدا را نشان دهد ارائه دهید. دیگر اینکه باید مدرک زبان آیلتس با نمره ی حداقلی ۵ و یا مدرک تافل با نمره ی حداقلی ۵۰۰ را داشته و ارائه دهید. به طور کلی طول دوره ی کارشناسی در نروژ ۳ سال می باشد. نکته ی مهم در مورد مدرک زبان اگر موفق به کسب نمره ی ۵۰۰ در تافل نشدید نمره ی ۶۰ تافل به صورت اینترنتی نیز برای برخی دانشگاههای نروژ قابل قبول است. در کل ارائه ی مدرک از ملزومات است و بدون آن تحصیل در نروژ مورد تایید نخواهد بود. امکان کار دانشجویی در این مقطع برای دانشجویان ۲۰ ساعت در هفته است که می تواند هزینه های زیادی را پوشش دهد.

شرایط تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی ارشد

از شرایط تحصیل در مقطع فوق لیسانس در نروژ ارائه ی مدرک لیسانس مرتبط با رشته ی درخواستی الزامی است علاوه بر آن داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره ی حدقل ۵ و نیم و یا ۶ نیز از مدارک و شرایط اقدام برای تحصیل فوق لیسانس در نروژ است اگر مدرک زبان ایلتس نداشته باشید می توانید مدرک زبان تافل با نمره ی حداقلی ۵۲۵ یا ۵۵۰ را ارائه دهید راه دیگر برای ارائه ی مدرک زبان تافل به صورت اینترنتی است که باید حداقل ۷۲ تا ۸۰ باشد. ارائه ی هرکدام از این مدارک زبان با توجه به شرایط خاص خود دانشگاه مورد نظر است. درواقع ارائه ی این مدارک زبان بخاطر تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع فوق لیسانس در کشور نروژ است. اگر فرد برای تحصیل در نروژ به زبان نروژ احتیاج پیدا کند می تواند زبان نروژی را به صورت رایگان به مدت یک سال فراگیرد. طول مدت دوره ی کارشناسی ارشد در نروژ ۲ سال است. در این مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد در نروژ، فرد دانشجو می تواند به مدت بیست ساعت در هفته کار دانشجویی انجام دهد و در ازای آن مبلغ خوبی را به عنوان حقوق دریافت کند.

تحصیل در نروژ در مقطع دکتری

برای تحصیل در نروژ در مقطع دکتری امکان پذیرش مستقیم برای این دوره وجود ندارد و فرد متقاضی باید برای گرفتن پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد اقدام کند. داشتن مدرک زبان در این مقطع برای پذیرش مهم است و باید حداقل نمره ی ۷ آیلتس در مدرک زبان داشته باشد. امکان تحصیل در مقطع دکتری در نروژ تقریبا در همه ی رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی وجود دارد. تحصیل در نروژ در مقطع دکتری برای فرد متقاضی مثل شغل به حساب می آید و فرد می تواند برای گرفتن فاند ( fund) و کمک هزینه تحصیلی اقدام نماید. طول دوره ی دکتری در نروژ سه سال است. پس مدارک لازم برای پذیرش دکتری: مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و ریز نمرات/مدرک کارشناسی و ریز نمرات/مدرک کارشناسی ارشد و ریز نمرات/ نمره ی ایلتس ۷ می باشد.

دانشجوی مقطع دکتری در نروز حق ۲۰ ساعت کار دانشجویی داشته که به ازای آن معادل هر یک ساعت ۷ تا ۹ یورو حقوق دریافت خواهد کرد.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat