پرشین اپلای

شهریه دانشگاه در فرانسه

شهریه دانشگاه در فرانسه 3 سال قبل

شهریه دانشگاه در فرانسه

شهریه دانشگاههای فرانسه چقدر است؟

نحوه ی پرداخت دانشگاههای فرانسه چگونه است؟

کشور فرانسه نیز مانند کشور های دیگر دارای دانشگاههای دولتی و غیر دولتی است. دانشگاههای دولتی کشور فرانسه شهریه های بسیار پایینی از دانشجویان دریافت می کنند و به همین دلیل هم مقصد خیلی از متقاضیان بین المللی هستند حداکثر شهریه ای که دانشگاههای دولتی در فرانسه دریافت می کنند حدودا ۲۰۰ یورو تا ۵۰۰ یورو در هر ترم و نیمسال تحصیلی است.

به طور کلی شهریه دانشگاههای فرانسه با توجه به نوع دانشگاه و رنک علمی و مقطع تحصیلی متفاوت می باشد.

شهریه در مقاطع مختلف

برای مقطع کارشناسی در دانشگاههای دولتی فرانسه باید حدود ۱۹۰ یورو در سال شهریه پرداخت شود که البته این مقدار مبلغ برای رشته های مختلف متفاوت است مثلا برای رشته های مهندسی که واحد های عملی دارند شهریه ها تا ۶۲۰ یورو در سال بالاتر و متغیر می شود.

میانگین شهریه ها برای مقطع فوق لیسانس در دانشگاههای فرانسه حدودا ۲۶۰ یورو در سال است که این مبلغ نیز با توجه به رشته ی تحصیلی می تواند تغییر کند.

میانگین شهریه های تحصیلی برای مقطع دکتری در دانشگاههای فرانسه حدودا ۳۹۶ یورو در سال می باشد که مقدار شهریه بسته به رشته ی تحصیلی در این مقطع نیز می تواند متغیر باشد برای مقطع دکتری که ممکن است بعد از آن نیز برای دانشجویان این مقطع دوره های تخصصی و یا غیر از آن مثل دوره های دکترای تخصصی برگزار گردد ( بسته به نوع دانشگاه و سیستم آموزشی که دانشجو در آن درس می خواند) می تواند متفاوت باشد.

شهریه مدارس و موسسات عالی

در موسسات عالی کشور فرانسه شهریه های تحصیلی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ یورو در سال است و بعضا برخی مدارس و موسسات عالی هستند که بسته به امکانات و منطقه و رنک علمی که دارند تا ۱۰۰۰۰ یورو در سال نیز شهریه دریافت می کنند.

شهریه دانشگاههای خصوصی در کشور فرانسه

شهریه دانشگاه در فرانسه در دانشگاه های خصوصی نیز بر اساس یک سری آیتم ها کمتر و بیشتر است ولی به طور متوسط شهریه دانشگاههای خصوصی از ۱۵۰۰ یورو در سال شروع می شود تا ۲۰۰۰۰ یور در سال متغیر است.

یک سری مدارس دیگر در کشور فرانسه وجود دارد تحت عنوان مدارس کسب و کار که این مدارس نیز برای ارائه ی خدمات و در نهایت مدرک معتبری که به دانشجویان می دهد شهریه هایی را در نظر گرفته که مبلغی حدود ۵۰۰۰ یورو تا ۷۰۰۰ یورو در سال است.

بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته آماری از کم هزینه ترین دانشگاههای فرانسه به شرح ذیل است

دانشگاه ایکول مرکزی در شهر نانت که متوسط شهریه ای که در سال دریافت می کند حدودا ۴۵۰ یورو در سال است.

دانشگاه مین در لومان: متنوسط شهریه ای که در سال دریافت می کند حدود ۵۰۰ یورو در سال است.

دانشگاه لیل در وینودسک: متوسط هزینه ای که در سال دریافت می کند حدودا ۲۷۰ یورو در سال است.

دانشگاه دکارت پاریس: ۳۵۰ یورو در سال

دانشگاه پیرو ماری کوری در پاریس: ۳۵۰ یورو در سال

دانشکده برق پاریس: ۲۰۰۰ یورو در سال

مدرسه پلی تکنیک در پلزو: ۱۲۰۰۰ یورو در سال

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat