پرشین اپلای

دانشگاه های فرانسه

دانشگاه های فرانسه 3 سال قبل

دانشگاه های فرانسه

کشور فرانسه به دلیل خیلی از موارد همواره و هر ساله متقاضیان زیادی برای اعزام به این کشور دارد که این موارد می تواند شهرهای زیبا و دل انگیز کشور فرانسه مثل شهر پاریس، آب و هوا، هزینه های زندگی و دانشگاه های فرانسه باشد.

برترین دانشگاه های فرانسه

با دانستن نام دانشگاه های فرانسه، رتبه بندی آنها و اینکه هرکدام چه دانشکده هایی دارند و چه رشته های تحصیلی در برترین دانشگاه های فرانسه تدریس می شوند و همین طور آگاهی از رنک علمی آن ها می تواند کمک شایانی به انتخاب و تصمیم گیری شما برای تحصیل در فرانسه بکند. بر همین اساس در ادامه به معرفی چند دانشگاه فرانسه برای اطلاع رسانی و آگاهی شما از انواع دانشگاهها در فرانسه پرداخته خواهد شد.

معرفی دانشگاه پیرو ماری کوری و یا Universite Pierre et Marie Curie در پاریس

دانشگاه ۳۴ هزار نفری پیرو ماری کوری یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین مراکز علمی و پزشکی است که قبلا یکی از شعبه های دانشگاه پاریس بوده ولی درسال ۱۹۷۱ از این دانشگاه جدا و به صورت مستقل عمل می کند. به طور کلی دانشگاه پاریس حدود ۱۳ شعبه داشته که در سال ۱۹۷۱ از آن جدا شده و به طور مستقل در حال فعالیت هستند. این دانشگاه در سال ۲۰۱۷ به خاطر ده رتبه ی پیشرفت رتبه ی ۱۳۱ جهانی را در کارنامه ی خود جای داده است. حدودا بیست درصد از دانشجویان دانشگاه پیرو ماری کوری را دانشجویان بین المللی تشکیل داده است.

دانشگاه اکول نرمال سوپریور یا Ecole Normale Superieure در پاریس

دانشگاه اکول نرمال سوپریور در سال ۱۷۹۳ در محله ی لاتین پاریس تاسیس شده که در حوزه ی علوم انسانی و دیگر علوم بسیار قوی و درخشیده است. این دانشگاه از دانشگاههای رقابتی کشور فرانسه است که ۳۱ نفر از فارغ التحصیلان آن جایزه ی نوبل دریافت کرده اند. دانشگاه اکول نرمال سوپریور در سال ۲۰۱۷ برترین رتبه ی دانشگاههای فرانسه را داشته است و رتبه ی ۴۳ جهانی را درکارنامه ی خود ثبت کرده است. افراد مشهوری مثل میشل فوکو و ژاک دریدا که از فیلسوفان زبده هستند از این دانشگاه فارغ التحصیل شده و مدرک گرفته اند.

دانشگاه Centrale Supelec واقع در پاریس

این دانشگاه نوساز و تازه در سال ۲۰۱۵ به صورت ترکیبی از دو دانشگاه Supelec و Ecole Centrale Paris تاسیس شده است که دارای رتبه ی ۱۶۴ در دنیا هستند. این دانشگاه در زمینه های رشته های مهندسی در بین سه دانشگاه برتر فرانسه است.

معرفی دانشگاه پلی تکنیک Ecole Polytechnique در پاریس

رتبه این دانشگاه ۵۹ در جهان می باشد و بالاترین رتبه اش را در رده بندی دانشگاه ها برای رشته های ریاضی کسب کرد که آن هم رتبه ۲۲ بود. دانشگاه در حال حاضر در جنوب شهر پاریس قرار گرفته که بیش از ۴۶۰۰ دانشجو و استاد دارد. محیط دانشگاه ۱۶۰ هکتار می باشد و امکانات ورزشی و تفریحی زیادی در آن دیده می شود.

معرفی دانشگاه لیل University of Lille Nord de France

دانشگاه لیل در زمینه های مختلف رشته های تحصیلی فعالیت خوبی دارد از زمینه های فعال در دانشگاه لیل علوم طبیعی و علوم پایه است که البته در قسمت دانشگاه مرکزی لیل رشته های مهندسی و فنی در حال ارائه است و البته این قسمت از دانشگاه به دانشگاههای شهر نورد ملحق شده و به همین نام هم تغییر یافته است. دانشگاه لیل در شهر لیل واقع در شمال کشور فرانسه در سال ۱۵۶۲ تاسیس شد.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat