پرشین اپلای

تحصیل رایگان در فرانسه

تحصیل رایگان در فرانسه 3 سال قبل

تحصیل رایگان در فرانسه

تحصیل رایگان در فرانسه به چه صورت است؟

آیا تحصیل در فرانسه رایگان است؟

برای تحصیل رایگان در فرانسه چه اقداماتی باید صورت گیرد؟

کیفیت مطلوب دانشگاهها در فرانسه باعث جذب علاقه مندان زیادی برای تحصیل در فرانسه و مهاجرت به این کشور شده است. زبان رسمی کشور فرانسه، زبان فرانسوی است زبانی که بیش از ۲۰۰ کشور با آن صحبت می کنند و در دانشگاههای بسیاری به این زبان تدریس می شود. این نکته می شود یکی دیگر از دلایل و مزایایی که کشور فرانسه برای تحصیل دارد. نکته ی مهمتر و پررنگتر این مساله یعنی تحصیل رایگان در فرانسه، امکان تحصیل رایگان در فرانسه است. کشور فرانسه با وجود هم رده بودن با بسیاری از کشور های اروپایی کشوری ارزان و با هزینه های خیلی کم برای تحصیل است.

موسسات آموزشی رایگان در فرانسه

سیستم تقسیم بودجه در این کشور هر ساله بیش از ۲۳ درصد از بودجه ملی را به مراکز آموزشی، دانشگاهها و به طور کلی سیستم آموزشی کشور اختصاص می دهد. به همین دلیل در کشور فرانسه بیش از ۳۰۰۰ مرکز آموزشی وجود دارد که به صورت رایگان خدمات تحصیلی ارائه می دهند و بیش از ۱۷۰۰۰۰ دانشجوی غیر فرانسوی در کشور فرانسه مشغول به تحصیل به صورت رایگان می باشند. شاید به همین جهت است که کشور فرانسه بعد از آمریکا و انگلیس و سوئد و نروژ بزرگترین میزبان دانشجوهای بین المللی در سرتاسر جهان باشد.

می توان گفت که به طور میانگین دولت فرانسه برای هر دانشجو ۱۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یوور سوبسید اختصاص می دهد که این مبالغ می تواند بسیاری از هزینه های فرد دانشجو مثل خوابگاه دانشجویی، بیمه و کمک هزینه ی اقامت را که توسط سازمان CAF پرداخت می شود، پوشش دهد. اگر برای تحصیل در فرانسه اقدام می کنید این نکته را به شما نوید بدهیم که حتی بعد از گرفتن ویزای کوتاه مدت می توانید به تمامی کشور های اروپا به جز کشور انگلیس سفر کرده بدون اینکه بخواهید دوباره برای ویزا اقدام کنید و هزینه ی گزافی پرداخت نمایید.

کار دانشجویی راهی برای تحصیل رایگان در فرانسه

از دیگر شرایطی که می توانید تحصیل در فرانسه را برای خود رایگان کنید این است که هفته ای بیست ساعت کار دانشجویی در خلال تحصیل داشته باشید ( برای مقطع کارشناسی ارشد ) و در ازای آن مبلغی مکفی به صورت هفتگی حقوق دریافت کنید. این حق کار دانشجویی در خیلی از کشور ها وجود دارد .

اتفاقا می تواند خیلی از هزینه ها را ساپورت کند برای کشور هایی که شاید تحصیل رایگان در آن وجود نداشته باشد و یا حتی شهریه ی دانشگاهها بسیار بالا باشد حال در نظر بگیرید که در کشور فرانسه که شهریه ها بسیار کمتر از جاهای دیگر است و حتی برخی موسسات آن به طور کاملا رایگان ارائه ی خدمات می دهند این مبلغ در ازای کار دانشجویی چقدر می تواند کمک کننده بوده و حتی برای پس انداز فرد دانشجو سیو شود. با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته هزینه ی یک ساعت کار دانشجویی معادل ۷ الی ۱۰ یورو می باشد.

دانشگاه‌ های کشور فرانسه با برگزاری جلسات آموزشی متنوع ، سمینارهای علمی و فعالیت ‌های ورزشی و هنری گوناگون منجر به تنوع سبک زندگی دانشجویی محصلان این کشور می شوند. بنابراین قطعاً می‌توانید از زندگی خود در فرانسه به عنوان یک دانشجو و محصل لذت ببرید چرا که در زندگی دانشجویانی که در فرانسه تحصیل می‌کنند، روز ملال آوری وجود نخواهد داشت و همزمان با گذراندن دوره های تحصیلات تکمیلی می توان شگفتی‌ های  این کشور را نیز تجربه کرد.

بلیط های موزه ها ، سینماها، کنسرت ها و نمایش های خاص با هزینه ای معقول و حتی در برخی مواقع نیز به صورت رایگان در دسترس دانشجویان این کشور قرار می گیرند. علاوه براین دانشگاه‌ های فرانسه از امکانات ورزشی مدرن بسیاری نیز برخوردار هستند که در دسترس دانشجویان قرار می گیرد که  البته در اغلب موارد، این دسترسی مستلزم آن است که شما هزینه اندکی برای پیوستن به آن‌ها بپردازید. شما می‌توانید طیف گسترده‌ای از رویدادها و مسابقات ورزشی از جمله دو میدانی، کریکت، راگبی، بیسبال و بسکتبال را در دانشکده‌ های فرانسه پیدا کنید.

بسیاری از دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها در فرانسه به دانشجویان این فرصت را می‌دهند که با کمک اینترنت بی‌سیم و پرسرعت، بدون هیچ هزینه‌ای، به اطلاعات تمامی جهان دسترسی داشته باشند. همچنین می‌توانید دسترسی به اینترنت را در بسیاری از مکان‌های عمومی از جمله مکان ‌های خرید و کافه رستوران ها پیدا کنید.

به طور کلی هزینه ی زندگی در فرانسه با شرایط دانشجویی ۵۰۰ یورو در ماه است که قسمت اعظم آن هم برای هزینه های مسکن است پس این مبالغ برای کار دانشجویی ( ۱۰ ساعت برای کارشناسی و ۲۰ ساعت برای مقاطع بالاتر در هفته ) می تواند به طرز قابل توجهی مکفی باشد.

هنگامی که زمان حضور در کلاس فرا می‌رسد، دانشجویان از طیف گسترده‌ای از برنامه ‌ها بهره ‌مند خواهند شد که نسبت به نیازهایشان بسیار انعطاف‌پذیر هستند و به این ترتیب شما می‌توانید زمان‌ها و تاریخ‌ های کلاس هایی که در آن ها شرکت خواهید داشت را خود انتخاب کنید تا همزمان بتوانید  خارج از دانشگاه به کار  نیز مشغول شوید؛

این ویژگی همچنین برای کسانی که می‌خواهند در طیف گسترده‌ای از رویدادهای اجتماعی در سراسر دانشگاه مشارکت داشته باشند، مهم است. از سوی دیگر آزمون ‌های بسیاری برای دانشجویان محصل در دانشگاه های فرانسه برگزار می شود،که البته این آزمون ‌ها به این معنا نیستند که شما را بترسانند و یا باعث شکستتان شوند بلکه آن‌ها برای اطمینان از این است که همه اطلاعاتی را که به شما آموزش داده می‌شود را یاد گرفته اید.

دلایل تحصیل در فرانسه

کشور فرانسه با دارا بودن ۹۰ دانشگاه یکی از ۵ کشور محبوب برای ادامه تحصیل دانشجویان بین المللی است. .دانشکده‌ها و دانشگاه‌ های فرانسه در جهان جزء بهترین ها هستند.

آنها بر این باورند که ارائه بهترین آموزش ممکن برای هر دانشجو بسیار مهم است. تعدادی از دانشگاه های معتبر پایتخت این کشور عبارتند از: دانشگاه پیرو ماری کوری، دانشگاه اکول نرمال سوپریور و دانشگاه پلی تکنیک. دانشجویانی که اقدام به تحصیل در یکی از دانشگاه های معتبر و معروف فرانسه می‌کنند، علاوه بر بالا رفتن سطح علمی خود  در معرض فرهنگ شگفت ‌انگیز این کشور نیز قرار خواهند گرفت.

دانشگاه های این کشور با ارائه یک محیط علمی با کیفیت و بسیار تعاملی برای دانشجویان سراسر جهان به پیشرفت صنعت  و فرهنگ دنیا کمک زیادی می کنند. تحصیل در فرانسه قطعاً تجربه جدید و مفیدی است که می‌تواند برای شما انبوهی از سرگرمی و ماجراجویی را نیز به همراه داشته باشد.

 

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat