پرشین اپلای

تحصیل در فرانسه

تحصیل در فرانسه 3 سال قبل

تحصیل در فرانسه

تحصیل در فرانسه به چه صورت است؟

چرا متقاضیان تحصیل در فرانسه هر ساله زیاد است؟

شاید بتوان گفت یکی از دلایل عمده ای که کشور فرانسه متقاضیان زیادی برای تحصیل در این کشور دارد زبان فرانسوی است که بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در جهان با آن تکلم می کنند و در واقع یادگیری زبان فرانسوی و آگاهی از آن امکان دسترسی و ارتباط با بیش از ۴۷ کشور از ۵ قاره در جهان را به وجود می آورد . از دیگر مزایای تحصیل در فرانسه و اینکه متقاضیان زیادی این کشور را برای تحصیل انتخاب می کنند امکان تحصیل رایگان در فرانسه است. مدارکی که از سوی دانشگاهها و موسسات موجود در کشور فرانسه صادر می گردد دارای اعتبار جهانی است. امکان ادامه ی تحصیل در فرانسه در بیش از ۹۰ دانشگاه و ۲۴۰ مدرسه عالی برای رشته های مهندسی و ۲۳۰ مدرسه عالی بازرگانی و حدود ۲۰۰۰ موسسه که از مدارسی برای رشته های هنر و معماری و رشته های پیراپزشکی، تشکیل شده است، وجود دارد.

تحصیل در فرانسه و به دنبال آن اقامت دائم در این کشور

از دیگر مزایای تحصیل در فرانسه این است که اگر شخص به طور هفت سال متوالی برای تحصیل و یا کار در کشور فرانسه باشد می تواند برای اقامت به راحتی اقدام کند. نکته ی جذاب دیگر در مورد تحصیل در فرانسه این است که با توجه به اینکه دانشجویان در حین تحصیل می توانند به مدت بیست ساعت در هفته کار کنند اگر کارفرمای آن ها در این بازه ی زمانی ان ها را بیمه کند این افراد با استفاده از این بیمه به راحتی می توانند برای اقامت دائم و ماندن در فرانسه اقدامات لازم را به عمل بیاورند. تحصیل در فرانسه در همه مقاطع یعنی لیسانس و فوق لیسانس و دکتری امکان پذیر است. برای گرفتن ویزای تحصیلی برای تحصیل در کشور فرانسه باید بگوییم که ویزای تحصیلی برای همه مقاطع به جز مقطع لیسانس صادر می گردد.

نکته ی مهم : برای پذیرش و تحصیل در کشور فرانسه نگران این مساله نباشید که ممکن است دانشگاه و یا مرکز آموزشی که در ایران در آن تحصیل کرده اید مورد قبول کشور فرانسه نباشد در واقع کشور فرانسه همه ی دانشگاهها و مراکز آموزشی عالی در کشور ایران را تایید کرده و قبول دارد بنابراین مشکلی برای پذیرش در دانشگاههای فرانسه نخواهید داشت.

تاریخ شروع پذیرش دانشگاههای فرانسه

از آنجایی که شروع اقدام برای پذیرش در دانشگاههای فرانسه از ماه فوریه و یا همان بهمن می باشد و جواب پذیرش نیز در ماه تیر یعنی ژوئیه صادر می شود در این بازه ی زمانی که حدودا ۷۰ روز است؛ افراد متقاضی می توانند با اقدام برای ویزای تحصیلی فرانسه برای ماه سپتامبر که شروع کلاس ها در دانشگاههای فرانسه است، اقدام نمایند.

همانطور که گفته شد در خیلی از دانشگاههای فرانسه به زبان فرانسوی تدریس می شود و برای فراگیری آن نیز افراد متقاضی می توانند در کلاس هایی که در دانشگاه سوربن هرساله برگزار می شود، شرکت کرده و برای ثبت نام آن اقدام نمایند و در حال حاضر این گونه است که برای شرکت در این دوره ها نیز ویزا صادر می گردد.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat