پرشین اپلای

معرفی کشور فرانسه

معرفی کشور فرانسه 3 سال قبل

آشنایی با کشور فرانسه

کشور فرانسه در همسایگی کشور های بلژیک، لوکزامبورگ، آلمان، سوئیس، ایتالیا، موناکو و اسپانیا به عنوان بزرگترین کشور بعد از اوکراین در اروپای غربی واقع شده است جمعیتی بالغ بر ۶۵ میلیون نفر دارد. زبان رسمی این کشور فرانسوی و واحد پول آن ها یورو و پایتخت این کشور، شهر پاریس است. کشور فرانسه با داشتن تسلیحات هسته ای و حق وتو، عضو موسسه اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد است. در مورد دین کشور فرانسه باید بگوییم که کشور فرانسه کشوری سکولار است که در آن دین از سیاست کاملا جدا شده و حدود ۲۷ درصد از مردم آن بی دین، ۶۴ درصد کاتولیک و ۳ درصد پروتستان می باشند. فرانسه دارای فرهنگی ۵۰۰ ساله به همراه اقتصاد و اوضاع نظامی و اجتماعی فوق العاده ای در سطح جهان است.

اوضاع سیاسی در کشور فرانسه

اوضاع حکومتداری در فرانسه به صورت سیستم رییس جمهور و نخست وزیر است. بدین ترتیب که رییس دولت با رای مستقیم مردم انتخاب شده و البته شخص نخست وزیر زیر نظر شخص رییس جمهور در حال فعالیت است. کشور فرانسه با گرفتن مسعمره هایی در شمال آفریقا و جنوب شرق آسیا در سده های ۱۷ و ۱۸ از بزرگترین امپراطوری های استعماری جهان به حساب می آید. در اوضاع سیاسی فرانسه نیز مثل خیلی کشور ها دوگروه چپ و راست وجود دارد که خط مشی کشور فرانسه در زمینه های مختلف را تعیین می کند.

آب و هوای کشور فرانسه

فرانسه دارای آب و هوایی معتدل است و آب و هوای هر چهار فصل به طور مناسب با همان شرایط فصلی را برخوردار است که البته در نواحی مختلف دارای آب و هوای مختلف و با شدت و ضعف کمتر و یا بیشتری است. برای مثال در نواحی جنوب دارای آب و هوای مدیترانه ای، در منطقه ی برتانی و نورماندی دارای آب و هوای اقیانوسی مرطوب و در منطقه ی اکیتن آب و هوایی اقیانوسی مدیترانه ای و در نهایت در منطقه ی شرق و شمال غرب آب و هوای نیمه قاره ای به همراه زمستان هایی سرد و برفی مشاهده می کنیم.

اقتصاد کشور فرانسه

فرانسه اقتصادی پررونق در بخش خصوصی دارد که بسیاری از شرکت ها، بانک ها و بیمه ها در فرانسه در بخش خصوصی فعالیت می کنند. کشور فرانسه در بخش صنایع فعالیت عمده ای دارد از صنایع آن می توان به صنایع فلزکاری، مواد خوراکی، ماشین آلات، منسوجات و البسه ، هواپیماسازی، کشتی سازی، پتروشیمی، الکتریکی و اتمی و نظامی اشاره کرد. از محصولات کشاورزی معروف این کشور نیز چغندرقند، برنج، ذرت، انگور، گندم، جو و سیب زمینی می باشد. این کشور دارای معادن گرانقیمتی همچون آهن، زغال سنگ، نیکل، نفت، سولفور، مواد خام ساختمانی، سرب و روی پتاس، فسفات و اورانیوم است.

آثار فرهنگی تاریخی فرانسه

خوب است در این قسمت با برخی آثار فرهنگی تاریخی کشور فرانسه آشنا شوید که از جمله ی آن ها:

1.       برج ایفل که شاید حدود ۵ میلیون نفر در سال بازدید کننده دارد

2.       بلوار شانزه لیزه

3.       کاخ ورسای

4.       کاخ تویلری

5.       کاخ پلنتس

6.       قبرستان پرلاشز

7.       طاق نصرت

8.       عمارت اینولید

9.       عمارت دیفنس

10.   قصر سلطنتی

11.   معبد پانتئون

12.   برج مون پارناس

13.   میدان وندوم

14.   خیابان کاردینال

 

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید

معرفی کشور


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat