پرشین اپلای

شهریه دانشگاههای چین

شهریه دانشگاههای چین 3 سال قبل


شهریه دانشگاههای چین

 کشور چین کشوری مدرن و پیشرفته در جهان می باشد. تحصیل در این کشور با توجه به شهریه دانشگاه های چین، امکان یک انتخاب درست و امتیازی مثبت را برای افرادی که این کشور را برای تحصیل برگزیده اند، فراهم می کند. در حال حاضر دانشجویان زیادی در کشور چین در حال تحصیل می باشند.و این تعداد سالانه رو به رشد است .

تحصیل در دانشگاه های چین دارای مزایای زیادی می باشد.

یکی از این مزایا ارائه ی حداقل 3000 یوان سالنه به عنوان کمک هزینه های تحصیلی برای پرداخت شهریه دانشگاه های چین به افراد دانشجو است، تا افراد متقاضی راحت تر بتوانند در این کشور تحصیل نمایند. در ادامه ی این متن، شهریه دانشگاه های چین در مقاطع مختلف، برای علاقه مندان به تحصیل در این کشور شرح داده خواهد شد.

شهریه دانشگاه های چین در مقطع کارشناسی

افرادی که خواهان تحصیل در دانشگاه های کشور چین در مقطع کارشناسی می باشند، می بایست در این کشور یک دوره ی 4 ساله را بگذرانند تا موفق به اخذ مدرک کارشناسی خود شوند. زبان تحصیلی در مقطع کارشناسی در اکثر دانشگاه های  کشور چین، انگلیسی می باشد و همین موضوع باعث راحتی کار بسیاری از افرادی است که در این کشور تحصیل می کنند.

شهریه دانشگاه های چین در مقطع کارشناسی به طور میانگین بین 3000 تا 40000 دلار در طول یک سال تحصیلی می باشد. البته مبلغ گفته شده بستگی به دانشگاه مورد نظر و رشته ای که فرد در آن مشغول به تحصیل است، دارد و ممکن است بیشتر یا کم تر باشد. دانشگاه های کشور چین در مقطع کارشناسی فقط یکبار در سال ثبت نام دارند البته بازه ی زمانی برای ثبت نام طولانی می باشد .

شهریه دانشگاه های چین در مقطع کارشناسی ارشد

دوره های کارشناسی در کشور چین حدود 2 سال به طول می انجامد، شهریه دانشگاه های چین در مقطع کارشناسی ارشد با توجه به نوع دانشگاه و رشته ی تحصیلی متفاوت می باشد.

به طور میانگین شهریه دانشگاه های چین در مقطع کارشناسی ارشد حدود 4000 تا 5000 دلار در طول یک سال تحصیلی بوده و اکثر رشته ها در دوره های کارشناسی ارشد در کشور چین به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

شهریه دانشگاه های چین در مقطع دکتری

زبان تحصیلی در این مقطع نیز همانند سایر مقاطع دانشگاهی در این کشور انگلیسی می باشد. لازم به ذکر است که بعضی رشته ها و دانشگاه ها در کشور چین، دروسی را به زبان چینی نیز ارائه می دهند.

دوره های دکتری در کشور چین شامل دو دوره ی متوالی و جداگانه می باشد. دوره ی اول در مقطع دکتری در این کشور شامل دوره هایی است که فرد می بایست دروس های تخصصی رشته ی خود را در آن بگذراند.

دوره ی دوم نیز شامل دوره هایی می باشد که فرد می بایست برای پایان نامه ی خود بگذراند، دوره ی دوم زیر نظر استاد راهنما انجام می گیرد. دوره های دکتری در کشور چین در حدود 3 سال به طول انجامیده و شهریه ی لازم در این مقطع در حدود 5000 دلار در هر سال می باشد.که تمامی دانشجویان در این مقطع امکان اخذ فاند را دارند.

در صورتی که رشته ی فرد پزشکی باشد و بخواهد در دانشگاه های چین تحصیل نماید می بایست در طول سال بین 4000 تا 7000 دلار شهریه پرداخت نماید.این دانشگاه ها در چین مورد تایید وزارت بهداشت ایران بوده و پذیرش صد در صد دارد .

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat