پرشین اپلای

شرایط تحصیل در چین

شرایط تحصیل در چین 3 سال قبل

تحصیل در چین

تحصیل در چین در مقطع لیسانس در حدود ۴ سال به طول می انجامد که دروس این مقطع در دانشگاه های برتر این کشور به زبان انگلیسی تدریس می شوند و دانشگاه ها یکبار در سال برای پذیرش در این مقطع مهلت تعیین کرده اند.

در دوره ی فوق لیسانس دانشجو به مدت ۲ سال مشغول به تحصیل می شود. در این دوره اغلب دروس را به زبان انگلیسی فرا می گیرند.

زبان آموزش در دوره ی دکتری در چین؛ همان زبان انگلیسی است، که البته در کنار آن دانشگاه هایی هستند که دوره های آموزشی را هم به زبان چینی و هم انگلیسی در رشته های مختلف تحصیلی ارائه می دهند. طول دوره ی دکتری ۳ سال بوده که دانشجو در نیمی از آن واحد های درسی خود را می گذراند و بخش دیگر را به ارائه دادن پایان نامه دکتری و دفاع از آن اختصاص می دهدکه امکان اخذ بورسیه در این مقطع وجود دارد.که اکثر دانشجویان دکتری چین حقوق ماهانه دریافت میکنند.

شرایط تحصیل در چین

در رابطه با شرایط تحصیل در چین زبان رسمی این کشور زبان چینی است. کشور چین در دهه های اخیر پیشرفت قابل ملاحظه ای در همه بخش های صنعتی اقتصادی و آموزشی داشته و به همین دلیل دانشگاههای این کشور جزء دانشگاه های معتبر دنیا به حساب می آیند.

همه ساله دانشجویان بسیاری برای ادامه تحصیل دانشگاههای چین را به عنوان مقصد خود انتخاب می نمایند. در حال حاضر نزدیک به سیصد هزار دانشجو در دانشگا های چین مشغول به تحصیل می باشند.

شرایط تحصیل در دانشگاههای چین در مقاطع مختلف دانشگاهی

در کشور چین دانشجویان برای پذیرش در دانشگاههای این کشور برای هر مقطع تحصیلی بایستی یک سری شرایط را دارا باشند که از جمله آن ها می توان به موارد ذیل اشاره نمود.:

دانشجویان متقاضی پذیرش در مقطع کارشناسی دانشگاههای چین که به مدت 3 تا 4 سال به طول می انجامد بایستی مدرک پیش دانشگاهی داشته باشند و معدل آن ها بالای 14 باشد. همچنین دروس در این مقطع به زبان انگلیسی و یا چینی تدریس می گردد که تسلط به یکی از این زبان ها برای ورود به دانشگاه، از شرایط تحصیل می باشد.

در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاههای چین که به مدت 1 تا 2 سال است نیز زبان تحصیل به انگلیسی یا چینی است و تسلط دانشجو به یکی از زبان های فوق از شروط پذیرش او می باشد. به علاوه دانشجویان بایستی مدرک کارشناسی مرتبط با رشته مورد نظر برای تحصیل در ارشد را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهند. داشتن معدل حداقل 14 نیز از دیگر شروط پذیرش در مقطع ارشد در چین است.

شرایط تحصیل در چین در مقطع دکتری

دانشجویانی که متقاضی تحصیل در دوره 3 تا 5 ساله دکتری در دانشگاههای چین می باشند نیز بایستی علاوه بر ارائه مدرک کارشناسی ارشد با معدل بالای 15، مدرک زبان آیلتس حداقل 6/5و خلاصه پروپوزال خود را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهند.

تمامی موارد ذکر شده از شرایط تحصیل در چین هستند که در اکثر دانشگاههای این کشور یکسان است. در چین معمولا یک تاریخ ثبت نام مشخص برای آغاز کلاس ها وجود دارد که ماه شهریور زمان شروع دانشگاهها می باشد و تا پایان خرداد ماه هر سال دانشجویان مهلت دارند تا مدارک خود را برای پذیرش در دانشگاههای چین ارسال نمایند.

مزایای تحصیل در چین

باتوجه به اینکه دانشگاههای کشور چین از مقاصد پر طرفدار دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل به شمار می آید، چند نمونه از مزایای تحصیل در دانشگاههای این کشور را برمی شماریم.

تحصیل در کشور چین این امکان را به دانشجو می دهد تا در یکی از پیشرفته ترین و پرجمعیت ترین کشور های جهان به کسب علم تخصص و مطالعه بپردازد و مشاهده گر زندگی مدرن و امروزی در این کشور باشد.زندگی در بین انسان های خونگرم با فرهنگی غنی از جذابیت های کشور چین برای مهاجرت می باشد.

تحصیل در چین بسیار مقرون به صرفه است و هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور در مقایسه با بسیاری از کشور های اروپایی و حتی آسیایی بسیار مناسب تر و ایده آل تر است. شهریه دانشگاههای چین از جمله شهریه های ارزان برای دانشجویان خارجی به شمار می آید.

به دلیل رشد اقتصادی کشور چین و قرار گرفتن اقتصاد این کشور در رتبه دوم جهان پس از آمریکا فرصت های شغلی بسیاری در این کشور فراهم آمده و دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه می توانند در بازار کار کشور چین شغلی مناسب و مرتبط با رشته تحصیلی خود پیدا نمایند.

کیفیت دانشگاههای چین و مقاطع آموزش عالی این کشور در سطح بالا و مطلوبی قرار دارد و دانشجویان می توانند در قبال پرداخت شهریه ای مناسب، خدمات آموزشی باکیفیتی دریافت نمایند.

شهریه دانشگاههای چین

شهریه دانشگاه های چین در مقطع کارشناسی به طور میانگین بین ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ دلار در طول یک سال تحصیلی می باشد. البته مبلغ گفته شده بستگی به دانشگاه مورد نظر و رشته ای که فرد در آن مشغول به تحصیل است، دارد و ممکن است بیشتر یا کم تر باشد .  بطور میانگین شهریه دانشگاه های چین در مقطع کارشناسی ارشد حدود ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار در طول یک سال تحصیلی بوده و اکثر رشته ها در دوره های کارشناسی ارشد در کشور چین به زبان انگلیسی ارائه می شوند.  دوره های دکتری در کشور چین در حدود ۳ سال به طول انجامیده و شهریه ی لازم در این مقطع در حدود ۵۰۰۰ دلار در هر سال می باشد.که شانس گرفتن بورسیه در این مقطع بسیار بالا است.

بهترین دانشگاههای چین

در رابطه با بهترین دانشگاههای چین ، دانشجویان زیادی همه ساله این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی برای تحصیلات آکادمیک خود انتخاب می کنند. علی رغم اینکه اکثر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در این کشور از رتبه ی خوب و سطح بالای علمی برخوردارند. دانشگاه پکن، فودان، تسینگ هوا، هنگ کنگ و چین هوآ از دانشگاه های درجه یک در کشور چین محسوب می شوند.

هزینه زندگی در چین

بطور کلی بصورت میانگین هزینه ی زندگی در چین در حدود ۲۰ درصد از میانگین هزینه ها در ایران بالاتر می باشد. بخش عمده و مهم هزینه ها در این کشور را خوراک و پوشاک و مسکن و رفت و امد و … در بر میگیرد و با توجه به تغییرات هرساله ی نظام اقتصادی در کشور چین ، این هزینه ها هم تغییرات جزئی دارد.هر یوان حدودا 2 هزار تومان است.  هزینه مسکن: یک متر آپارتمان در مرکز شهر( خرید) ۴۵٫۱۰۴٫۲۲ یوان – یک متر آپارتمان در حوالی شهر ( خرید) ۲۱٫۸۵۷٫۰۴ یوان – اجاره ی اپارتمان در مرکز(سه خوابه) ۱۰٫۰۹۶٫۰۷ یوان – اجاره ی آپارتمان در حوالی شهر (سه خوابه) ۴٫۶۷۷٫۷۵ یوان می باشد.هزینه ی زندگی در شهر های مختلف متفاوت می باشد اما در شهر های دانشجویی کشور چین این هزینه ماهانه حداکثر 2000 یوان می باشد.

هزینه خوراک :

یک لیتر شیر ۱۳٫۰۹ یوان

یک کیلو برنج ۶٫۶۴ یوان

یک کیلو گوشت گاو ۸۲٫۶۱ یوان

یک کیلو مرغ ۲۵٫۷۹ یوان

یک عدد نان ۵۰۰ گرمی ۱۰٫۷۹ یوان

یک کیلو پنیر ۱۱۲٫۶۴ یوان

یک شانه تخم مرغ ۱۲٫۲۹ یوان

یک کیلو موز ۸٫۸۱ یوان

یک کیلو سیب ۱۲٫۰۷ یوان

یک کیلو پرتغال ۱۰٫۸۹ یوان

یک کیلو پیاز ۸٫۰۶ یوان

یک کیلو سیب زمینی ۶٫۱۹ یوان

یک کیلو گوجه ۷٫۴۶ یوان

یک سر کاهو ۴٫۹۴ یوان

یک پاکت سیگار ۱۶٫۰۰ یوان

ویزای تحصیلی چین

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی چین

متقاضی اخذ ویزای تحصیلی چین بایستی تمامی مدارک شناسایی خود و کپی آن ها را به همراه گذر نامه ای که حداقل ۶ ما ه از اعتبار آن باقی مانده باشد را به سفارت چین در ایران ارائه دهد و در آن جا فرم اخذ ویزای Q1 را پر کند. ارائه اصل و کپی نامه پذیرش دانشجو از دانشگاه چین نیز، از دیگر مدارک مورد نیاز است.

همچنین ارائه مدارک تحصیلی و ریز نمرات و ترجمه آن ها به زبان انگلیسی و گواهی عدم سوء پیشینه و ترجمه آن که به تایید وزارت امور خارجه ایران رسیده باشد و گواهی تایید سلامت از دیگر مدارک مورد نیازی است که متقاضی اخذ ویزای تحصیلی چین بایستی به سفارت این کشور در ایران ارائه دهد.

هزینه صدور ویزای تحصیلی برای (x-visa) 114 دلار و هزینه صدور ویزای (F-visa) 73 دلار می باشد. زمان صدور ویزای تحصیلی چین معمولا از ۴ تا ۷ روز کاری است .

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat